Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Opsætte og skære loftlister i forskellige grader.(Kongens Lyngby) 700 kr.
  • Butiksskilt strammes 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vandtæt mc tøj
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.714
    #1   31. aug 2014 Så køber du bare en regndragt hos thansen til at tage ud over dit nuværende outfit. Min virker fortræffeligt.

Du finder ikke noget brugbart "MC tøj" som er regntæt til 3k. smiley

• #2   31. aug 2014 #1 det skulle da lige være brugt smiley

• #3   31. aug 2014 Ellers må du på brugt markedet

• Sajmon ™

#4   31. aug 2014 #2 - Jo bevares... Men hvor længe vil man så vente? smiley

• #5   31. aug 2014 Du får ikke TÆT MC-tøj til tre tusser. Køb en regndragt som jesper siger, og forstå så at ligegyldigt, hvad folk siger, så er der intet, der holder en MC-ist tør efter tre-fire timers kørsel i stærk regn.

• Sajmon ™

#6   31. aug 2014 Jesper? smiley

• #7   31. aug 2014 Sajmon: Fehler - sorry! smiley

• Claus M
    Claus M Tilmeldt:
    jun 2013

Følger: 2 Emner: 6 Svar: 20
    #8   31. aug 2014 Hvad mærker skal jeg gå efter hvis det ska være brugt?

• #9   31. aug 2014 Korrekt Knud.

Jeg har netop testet den regndragt, som T.Hansen sælger til en plovmand.

Dragten er dejlig varm. Pasformen er ikke noget at råbe hurra for. Efter kørsel en time i meget kraftig regn kunne jeg konstatere, at dragten var lidt utæt ved den nederste del af lynlåsen.

Alt i alt er det sådan set en OK dragt til prisen. Det skal her bemærkes, at næsten alle på turen blev mere eller mindre våde uanset typen af dragt.

• #10   31. aug 2014 Alternativt kan gamle modeller Rukka med Goretex findes for omkring 4K for et sæt.

• #11   31. aug 2014 Min bror kørte med Rukka næsten året rundt i fire år hvorefter en lynlås gik i stykker.

Han kontaktede Rukka for at lade dem vide, at han havde været meget tilfreds, og for at høre om han evt. kunne få isat en ny lynlås mod betaling.

Rukka svarede, at han bare skulle sende dragten, så firmaet kunne kontrollere om der var et kvalitetsproblem - som erstatning fik han tilsendt en spritny dragt.

Behøver jeg sige, at han synes de relativt mange penge han i sin tid gav for dragten var givet godt ud smiley

• Claus M
    Claus M Tilmeldt:
    jun 2013

#12   31. aug 2014 Har regndragt fra Biltema har den bare ikke altid med, det tar jo kun 15 min fra arbejde så er jeg hjemme men mit Frank Thomas holder vand ude 5 min

• #13   31. aug 2014 Køb det tøj du vil have som sidder ordentligt på dig. Køb regntøj ved siden af.
    80 % af tiden kører du ikke i regn.
    10 % kører du i en kort periode i regn som dit tøj fint kan klare.
    5 % kører du i meget regn og her kommer regntøjet ind.
    5 % af tiden holder du stille og kigger ud på regnen

Hvad jeg har købt, som er nem at få på:
    http://bike-netshoppen.dk/product/x-rain-suit-horton-x79806-1285/
    http://bike-netshoppen.dk/product/x-overshoes-yukon-z6108-2552/

Erfaring:
    Jeg købte mig regntæt tekstiltøj, støvler og handsker i kvali. Efter 15 km i regnvejr (kraftig regn) Var vandet kommet ind ved maven, i støvlerne og handskerne. Så er der langt til Roskilde, når man er omkring Skive. Herefter købte jeg regntøj.

Ærgelse:
    Når du HAR købt det lækreste gear vil du hver gang du tager det på glædes over det - glædes over kvaliteten.
    Når du tager dit kompromi-tøj på fordi du skulle spare, så sidder du ikke og glædes over du har sparet. Så irretteres du over det.

Som reminder - så har flere butikker rentefri, hvis man ikke gider vente.

• Mike L
    Mike L Tilmeldt:
    sep 2006

Følger: 8 Følgere: 7 Svar: 58
    #15   31. aug 2014 Dane..

• Claus M
    Claus M Tilmeldt:
    jun 2013

#16   31. aug 2014 Det lyder godt det der sæt JR.

• #18   31. aug 2014 Rukka Focus bukser er lige nu på tilbud til 250 euro hos Louis (link fjernet)

Og sidst jeg var dernede havde de i Outlet'et modellen her på billedet til 279 euro

profilbillede
  • christian s
    christian s Tilmeldt:
    feb 2009

Følger: 1 Emner: 12 Svar: 57
    #21   31. aug 2014 Held, det duer

• #22   31. aug 2014 Læg lige mærke til hvad der angives af tid og dertil yderligere betingelser!

• #23   31. aug 2014 Min gamle jakke og bukser fra Macna kunne holde selv timevis af regn ude, det samme kan mine støvler( prexport), det nye sæt Ixon ser noget smartere ud, men bukserne er lort og jakkens udvendige lommer kan bruges til INTET, hvis det regner. Mine nye Dane- hansker med goretex membran er super i regnvejr, men dog lidt for varme endnu.
    Jeg gav 900 for støvler og lige rundt 2800 for Macna-sættet( købt hos Honda forhandler i DK

• #24   31. aug 2014 Jeg har Ruka og det koster lidt mere, men DET ER TÆT, er lige kommet hjem fra Middelfart kan nok kørt 30 Km i tørvejr, og har ikke en dråbe vand under det.
    For 20 År siden kørte vi 600 Km ned gennem Tyskland i regn og stadig tør

Gi lidt mere og så virker det, så har du tøj i 10-15 År hvis du ikke styrter inden

Den ene af mine brødre har haft sit Ruka i 15 År og køre Ca 25000 Km om Året

• #25   31. aug 2014 Jeg har samme erfaringer med Rukka som ovenstående.

Købt på bud hos Louis... Min lynlås gik efter 9 år og da jeg kunne få syet en i hos den lokale syservice for 175,- gjorde jeg det.
    Den har for nygeligt klaret 2½ times regn uden at være utæt.
    Den har været brugt til offroad/mudder /touring og vinterenduro og har været vasket et utal af gange...
    Gav vist lige omkring 2000kr...

• #26   31. aug 2014 Jeg kører med et sæt som det her:
    (link fjernet)
    Ikke det billigste, men super kvalitet.

• #27   31. aug 2014 Kan man få Rukka med skaller eller er det stadig det "netting" der glider rundt

• #28   31. aug 2014 Noget af Rukas tøj er ikke vandtæt, når man tager foret ud. Det synes jeg er en stor fejl.

• #29   31. aug 2014 Sikke noget at fyre af sajmon at man ikke kan få noget vandtæt mc tøj til 3000 kr. Har selv købt en sæt tøj hos bikx mc næstved til 2900 kr der er vandtæt navn på sættet er rev'it og det er udemærket, alt behøver ikke at hedde rukka alpine eller held for at virke. Kørte fra brøndby til Nordjylland i regnvejr og var tør på kroppen da jeg ankom så ingen problemer. Alt behøver altså ikke at koste en bondegård for at virke.

• #30   31. aug 2014 Der er intet af det tøj som er vandtæt efter flere dage i hård regn, det bedste bud er Goretex og en ordentlig regndragt til at tage ud over så det andet ikke bliver tungt og træls, bruger selv den fra Triumph

• #31   31. aug 2014 #29

Nu har jeg kørt MC i over 40 år. Jeg har endnu ikke ejet eller SET en MC ist der var helt tør efter 4 timers MC-kørsel i hård regn!!!! Rukka til 10000 Revvit til 3000 eller regnsæt til 500.

Det bedste jeg endnu har set er et såkaldt regntæt Rukka sæt plus en god regndragt!!!

• #32   31. aug 2014 #31 Har du så ikke ondt i røven?

• #33   31. aug 2014 #32

Næ, men den har været lidt klam i dag - på trods af en såkaldt vandtæt køredragt:-)

• #34   31. aug 2014 Mit tøj står mig i 2200 og er bestemt vandtæt... Büse er et udmærket alternativ til det dyr Rukka... Kan køre i flere timer i regn uden at blive våd... Så det kan sagtens lade sig gør smiley

Kommentér på:
Vandtæt mc tøj

Annonce