{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.889 visninger | Oprettet:

Afhentning af Mc i sverige.. {{forumTopicSubject}}

Hvad gør man i tilfælde af at man har fundet en mc i sverige, som man gerne vil købe?.
Må jeg køre den hjem på de svenske plader og evt eftersende pladen til tidligere ejer?..
Mener ikke, at jeg på bruge Dk prøveskilte i udlandet.
Men som så mange gange før, kan jeg tage fejl smiley
Nogen kloge Mc buddys?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Nedtagning af tv vægbeslag og gardiner 600 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Afhentning af Mc i sverige..
  • #1   9. sep 2014 Dk prøvepader kun i dk.. tag da trailer bag på bilen og hjem med den

• #2   9. sep 2014 Har ingen bil.

• #3   9. sep 2014 Hvis du aftaler med sælger at du låner hans plader så er der intet problem, det kræver bare at i afmelder den dagen efter du er kørt - man beholder som sådan ikke pladerne i Sverige, da det samme reg. nr. følger bilen/mc hele livet.

Hvor i Sverige står den?

• Frederik V
    Frederik V Tilmeldt:
    aug 2010

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #4   9. sep 2014 Danske prøvemærker (klistermærkerne du henter på motorkontoret) er forsikrede i hele EU, og der er ikke nogle danske myndigheder der har et problem med at du bruger dem i udlandet. Så det vil kun være et problem hvis det svenske politi vælger gøre det til et problem, hvilket de ikke har nogen grund til hvis du har de relevante papierer med.

Jeg har selv kørt på prøvemærker i england, der rendte vi både ind i politi, og vi blev vinkede ind i tolden på vej ud, der var ingen problemer overhovedet, de var helt med på den.

• #5   9. sep 2014 kan man ikke stadig få grænse plader mener jeg og du må jo vist ikke køre på svenske plader i dk

• #6   9. sep 2014 Hentede en mc i Sverige for et par år siden, kørte hjem og sendte pladerne tilbage til svenskeren og det var ganske lovlig, når der er tale om transport direkte hjem.
    Så bare afsted smiley

• #7   9. sep 2014 Dennis.har fundet lidt forskelligt, så afstanden varierer. Men har fundet en i Lund og en i gøteborg. Frederik, hvornår var du i UK?..tænkte om reglerne har ændret sig siden?

• #8   9. sep 2014 Der er masser af gode og billige brugte mc'er i DK for tiden.
    Hvis du køber en sådan kender du prisen, og endnu bedre: Du medvirker ikke til at brugtpriserne falder yderligere i DK.

• #9   9. sep 2014 #8
    Har det fint med at handle i udlandet, vil gerne købe dansk, men de fleste er urealistisk mht pris.
    Jeg sparer min 8000.kr på at hente selv og så er udvalget langt større..jeg handler dansk igen, når priserne er faldet mere..generelt..

• #10   9. sep 2014 #8 Hvorfor i alverden skulle han handle i dk "for at holde priserne kunstigt oppe i DK?"

Skat skal jo nok ta deres del af kagen, så direkte at købe noget i DK for at "hjælpe" det danske marked er da helt skævt.
    Det er jo et tegn på at det danske marked som udgangspunkt bliver sat til salg alt for dyrt hvis der skal sådanne tiltag til.

En anden ting er så de priser cyklerne handles til, for jeg tvivler på at de sælges til "prisen"

Martin, skulle du ende med at finde noget i Lund, Malmø eller deromkring, så smid en PB så kan jeg godt hjælpe med at trille en tur ud og se for dig, og går det helt galt så kan jeg hjælpe med at transportere til DK, så længe du selv betaler brændstof og bro.

• #11   9. sep 2014 Hold da op Dennis;).. Det er sku stort af dig smiley

• #12   9. sep 2014 Jeg er et lille men stort menneske smiley
    Ej jeg bor i Malmø, og derfor betyder det jo ikke så meget hvis jeg lige skal trille en lille tur ud og se på en knallert...

Hvad går du og drømmer om..

• #13   10. sep 2014 Det må man sige;)..

Valget står imellem
    cbr 929 2001+
    Gsxr 750 2000 k1-k3+
    zx9r 2001+
    Gad godt have indsprøjtning, så tror ikke det bliver en zx9r..
    Prøver at fange en afgift på mellem 20-30 tusind;) og par 20 for cyklen.
    Forresten hvad betyder P.o.k i de svenske salgs annoncer?..

• #14   10. sep 2014 Tak Ole;)

• #15   10. sep 2014 Pruttat og klar... så der ikke er meget at handle om..... Gætter på Ole skrev det samme

• #16   10. sep 2014 ahh Ok;)..

• #18   10. sep 2014 En CBR 929 RR fra 2001 koster omkring 36.000 i afgift ved middel stand her i 2014 smiley

• #19   10. sep 2014 Hvor finder i mc i sverige?

• #21   10. sep 2014 Bare husk at du skal told og reg.syne med det samme før at Svenskeren kan afmelde cyklen til export. Ellers bliver han ved med at stå som ejer i al evighed.. Dvs han skal bruge dit bevis fra DK om at der er sat gang i afgiftsbetaling i DK

• cs
    cs Tilmeldt:
    dec 2006

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 22
    #22   10. sep 2014 det plejer at være nok at have en kopi af slutseddel samt indsende pladerne til trafikverket.. - så sætter man X i "export" på den gule reg. attest og sender den ind..

• #23   10. sep 2014 Dk og Sverige er gode venner...

Jeg kørte Prøveplader hjem fra Bornholm over Skåne, prøveplade papiret du skal have på dig står også på internationalsk.
    Ellers er proceduren normalt du køre hjem på de udenlandske plader og indenfor 24 timer skal du registreret maskinen i DK, tage pladerne af og aflevere dem...enten politi eller send tilbage til tidligere ejer så han kan aflevere dem til de lokale myndigheder.

og jeg taler af erfering som er ca. 1 måned gammel, og jeg spurgte SKAT ang. det med prøveplader igennem Sverige, der var ikke noget problem.

• #24   10. sep 2014 Jabbekot .
    det er ikke rigtig,
    sverige har ikke brug for andet en reg med x i export og nummerplade, for at afmelde til export.

mvh

ps.
    trådstarter .
    men husk at du tilgengæld har brug for begge reg både side 1 og 2 for at indrig i DK, så sælger skal bede om et nyt sæt efter han har afmeldt til export .

mvh

• #25   10. sep 2014 Min 12´er hentede jeg i Sverige, Trollhättan i maj mdr.
    Billigere, nej ikke i dette tilfælde.
    Besværligt, næh men tidskrævende og kræver meget planlægning

Afhentet torsdag og kørt hjem på svensk plade
    Fredag på prøve klistermærke (bestilt og betalt på nettet) til toldsyn og vejning og bagefter til straks vurdering hos HMC i Vester Hassing, betalte afgift og fik pladen skruet på.
    Elsker min lille knallert.

profilbillede
  • #26   10. sep 2014 Busa, nu bor jeg herovre og har altså læst op på det af netop samme årsag. Jeg skal tilbage til DK og vil gerne have min ged med..

Se her, under Uppgifter om exporten

(link fjernet)

Og her

(link fjernet)

• #27   10. sep 2014 Og husk at jeg her tænker på Sælger i Sverige, mer end Køber i DK... Det ER ikke som at handle i Tyskland..
    Du skal, som sælger, levere et KLART bevis for at den er exporteret. Og en Brobizz-billet er ikke nok. Der skal dokumenter til fra feks Told og Skat osv..

• #28   10. sep 2014 Jabbekot- jeg har købt min mc af en dansker, der var flyttet hjem fra Sverige. Han beholdt i første omgang den ene halvdel af reg.attesten, som blev sendt over til hans far i Sverige sammen med nr.pladen, hvor den den blev afmeldt. Herefter fik jeg den anden del af reg.attesten. Sælger havde altså IKKE nogle papirer fra T&S til brug ved afmelding. Kun en slutseddel underskrevet af os begge. Jeg fik i øvrigt oplyst hos Told & Skat, at såfremt den ene del af reg.attesten fra en svensk mc manglede, skulle man søge om at få lov at indregistrere med kun den ene halvdel. Besværligt og langsommeligt, men kan godt lade sig gøre.

• #29   10. sep 2014 Man skal i hvert fald undersøge det. Der er mange skræmme-eksempler herovre fra.. Især om danskere, der vil købe kværne til baneræs. Hvis man alligevel skal indregistrere den er det ikke noget problem..

• #30   10. sep 2014 Tak for alle svarene;)..Super i gav jer tid;)..
    Kan forstå at der er delte meninger, så går også lige til links´ne og læser den igennem;)..

• #31   10. sep 2014 Jeg fatter altså bare ikke, at nogen gider alt det besvær og al den usikkerhed med de priser, man kan handle til i DK for tiden.

• #32   10. sep 2014 Det er ikke besværligt, efter man har hentet Mc´en..Den kører man blot til syn/toldsyn og logger derefter ind på skat.dk og bestiller en estimeret vurdering. 1-3.uger efter Betal og vupti. Plader på..

#31 Jan

Find du en Gsxr 750 2000 på dba / G&G.dk osv..de står til mellem 50-60.000.kr
    Finder du en på mobile.de eller Blocket. kan de hentes for 17.000.kr og op.
    Afgift på ca 22.000 så koster cyklen lige pludselig 40.000.kr..
    Derfor;)..

At folk feks tager 40.000 for en srad750 er sindsygt, nej har fået nok at vores Mc marked og tyr til import fordi ALLE syntes deres maskiner er noget helt specielt..

• #34   10. sep 2014 Det er straks meget værre at, en CBR 600 fra 1991-1995 skal koste næsten 40000 kr her på siden

• #35   11. sep 2014 #34
    Præsis. Spot on;)..

• #36   11. sep 2014 Martin, Hvis du har ret, forstår jeg bedre. Har bare en fornemmelse af, at ingen cykler bliver solgt til den annoncerede pris.
    De cykler, jeg har set på, på Mobile har ikke glimret ved lave priser.
    God dag.

• #37   11. sep 2014 #36
    http://www.blocket.se/gavleborg/GSX_R_750_mycket_nytt_55871023.htm?ca=23_11&w=3

Kig på overstående Mc;)

https://motorregister.skat.dk/dmr-front/appmanager/skat/dmr?_nfpb=true&_windowLabel=kerne_vis_koeretoej_vurdering&kerne_vis_koeretoej_vurdering_actionOverride=%2Fdk%2Fskat%2Fdmr%2Ffront%2Fportlets%2Fregistreringsafgift%2FvisKoeretoejVurdering%2Freload&_pageLabel=vis_koeretoejsvurderinger

Når alt bliver talt op runder prisen de par og 40.k
    Kigger du på Dba,G&G.dk Mcg.dk osv ligger priserne urealistisk høje.

I sidste ende, skal jeg handle en almindelig Mc herhjemme, vil jeg give Afgift plus gennemsnitsprisen for Mcén uden afgift. At folk så ligger 15-20 oven i, som kan forhandles, gider jeg ikke. At begrebet slutpris har taget sådan om sig, burde sige noget om markedspriserne.
    God dag til dig også forresten smiley

• #38   11. sep 2014 Ps. Og så er jeg en af de mennesker, der sjældent forhandler da jeg ikke bryder mig om det.
    Ved import-

F air pris automatisk.
    S tørre udvalg.
    L avere kilometertal
    jeg burde tage patent på det og kalde det FSL smiley smiley smiley

Kommentér på:
Afhentning af Mc i sverige..

Annonce