11.382 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

Hvad er straffen for at køre på for "stor" mc? A1/A2/A Hvad er straffen for at køre på for "stor" mc? A1/A2/A

Hvad ville straffen være, hvis man bliver taget på en motorcykel der har 48+ heste, hvis man kun har A2 kørekort?

Ved som udgangspunkt godt, at forsikringen ikke dækker - men hvor hårdt slår de ned på det?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Opsætte og skære loftlister i forskellige grader.(Kongens Lyngby) 700 kr.
  • Butiksskilt strammes 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad er straffen for at køre på for "stor" mc? A1/A2/A
  • #1   10. sep 2014 De tager tændrør ud til hk passer til kortet................... Nej gas smiley

• #2   10. sep 2014 de skyder dig gennem højre hånd

• #4   10. sep 2014 Der er vel nok mange spasmagere online her til aften, hoho.

Nogle der konkret kender til reglerne? smiley

• #6   10. sep 2014 du får en bøde der svarer til og køre uden kørekort, hvor meget den er på, det aner jeg ikke, men nok mellem 7-10000 smiley

• #7   10. sep 2014 Som udgangspunkt dækker din forsikring.

Bøden hedder vist noget i retning af 5000kr, men det må du ikke hænge mig op på.

Min lillebror (på 15 = ingen knallertbevis) blev stoppet på hans scooter her igår. Det kostede ham 2000kr... fryd, fryd, fryd smiley

• #8   10. sep 2014 bøde som at køre uden kørekort, for det er det man jo gør.. ved ikke om den er steget. før var det vist 5000.. og ubetageligt hvis det går galt..
    og ved ikke om reglerne ligesom at køre bil hvis det er frakendt også gælder her. det nye med at de konfiskere køretøjet, hvis man bliver ved med at køre..?

• #9   10. sep 2014 Så man mister ikke det nuværende kort man har?

En bøde kan jeg godt overskue, hvis nu jeg bliver stoppet og checket. At miste kortet og få det udsat i 2-3 år, det ville sgu ødelægge min tilværelse en smule smiley

• #10   10. sep 2014 http://www.motorcykelgalleri.dk/forum/sogeresultat?sort=5&search=lille%20kort%20stor%20mc
    Prøv nu for fande selv at søge bare 5 min på forum først...

• #12   10. sep 2014 Det var mildere end hvad jeg havde forventet.

Havde en ide om, at de tog mit kørekort ubetinget, og udskød næste mulighed for at erhverve kørekort med 3 år smiley

• #13   10. sep 2014 #8 ''og ubetageligt hvis det går galt.''

Hvad tænker du på? En bøde på 5-10.000kr er da stor, men ikke ubetalelig.

• #14   10. sep 2014 Vær opmærksom på at der er forskel på at køre uden et gyldigt kørekort, og på at køre uden føreret til en hvis kategori.
    Bøden for at køre uden kørekort er 7000 kr. Bøden for at køre uden føreret er en anden, den er dog vidst ikke fastlagt. - Jeg mener at have set en tråd her på siden med en som havde fået en bøde på 2000 kr fra et par år siden, for at køre på en stor MC da han kun havde kort til (gamle kort) lille MC.

• #15   10. sep 2014 Og ansvar forsikringen dækker, med mindre man virkelig kører uansvarligt, og det er for øvrigt ligemeget hvilket kørekort man ellers har smiley

• #16   10. sep 2014 Nej

Nej

Nej

Nej

Nej

NU STOPPER DET!!!!

Hvordan kan folk blive ved at hælde det snot ud i forum

• #17   10. sep 2014 3

6

8

Og 11

I tager fejl

• #18   10. sep 2014 Ansvarsforsikringer dækker.

Bøden er under 5000.
    Afhænger dog.

Har man modtaget undervisning til det kørte køretøj, og hvor meget ude af kategori er det

En busa på B-førerret giver mere i bøde end en 16hk med A1 førerret

• #20   10. sep 2014 smiley
    Jeg kan kun linke til kørekortsbekendgørelsen.
    Måske kan jeg citere noget lovtekst et sted hvor der står at "med bøde straffes den der fører et køretøj hvortil der kræves kørekort, uden at have erhvervet sig den aktuelle førerret"

Men færdselsloven er en skør størrelse.
    Som et dæk der er lappet så meget at de snart består af mere lappemateriale end af det oprindelige dæk.

Men hey

Hvor skulle svarene komme fra hvis ikke fejlene blev begået smiley
    Det 20. Århundrede? smiley

• #21   10. sep 2014 Den er på 2500, jeg undgik med nød og næppe, men jeg spurgte den flink politimand hvad den ville være på og han sagde 2500 fordi jeg har førebevis til motorcykel.

• #22   10. sep 2014 Et los i urinalerne for ikke at bruge søgefunktionen smiley smiley smiley

smiley

• #23   10. sep 2014 Kørsel uden førerret straffes med bøde, fængsel og konfiskation alt efter forholdene og førens synderegister.
    Men ansvarsforsikringen dækker, og det samme gør kaskoforsikringen hvis det manglende kørekort (og førens manglende evner), ikke er skyld i skaden.

• #24   10. sep 2014 Syntes at jeg har fået voldsomt mange modsigende svar..

Jeg mister ikke førerret til motorcykel, eller får taget kørekortet. (Ubetinget frakendelse), korrekt? og bøden er under 5000?

23# Tak,

• #25   10. sep 2014 Nej du kan aldrig blive frataget dit kørekort,for at køre et andet køretøj som du ikke har kørekort til

• #26   11. sep 2014 Blot det at føre en mc man ikke har ret til at føre er ikke strafbart med hverken klip i kørekortet, betinget / ubetinget frakendelse af kørekortet/ retten til at erhverve det, konfiskation af anvendte køretøj eller fængsel.

Dog straffes det at føre en mc man ikke har førerret til, potentielt med konfiskation af køretøjet, hvis du ud over ikke at have førerret til køretøjet ej heller har erhvervet kørekort smiley

Ville gerne svare direkte på de to spørgsmål i nummer 24
    Men går ud fra du søger bekræftelse fra andre end mig, da jeg jo har givet mit besyv med på kraftigste vis smiley
    Kort sagt; you got it.

Det straffes ikke hårdt, da det både i teori og i praksis snarere er en formalitet end en nødvendighed med den køreundervisning der skal praktiseres jf kørekortsbekendtgørelsens undervisningsplan

• cs
    cs Tilmeldt:
    dec 2006

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 22
    #27   11. sep 2014 bare fordi forsikringen dækker, betyder det ikke at de ikke gør regres mod føreren efterfølgende..

• #28   11. sep 2014 #27 det er korrekt, men det er diskuteret til hudløshed, og det kræver at det man har gjort er groft uforsvarligt, i stil med at køre alt for stærkt på en cykelsti. det er ikke groft uforsvarligt at køre på en motorcykel med 30 hk for meget, og det er heller ikke groft uforsvarligt at køre for stærkt på samme mc.

• #29   11. sep 2014 TIM l: Det koster 900 kr at få droslet og synet, så kan du altid pile af igen og køre som du vil bare lad være med at køre galt smiley ;) smiley

Kommentér på:
Hvad er straffen for at køre på for "stor" mc? A1/A2/A

Annonce