1.362 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Yamaha dt 125 lc 1985 Yamaha dt 125 lc 1985

Hej nogle der kan sige mig, om jeg kan drossle min yamaha dt ned til 15 hk så jeg kan køre lovligt på den når jeg bliver 18 og har taget kortet dertil? Den er opboret i cyllinder så det giver jo lidt mere smiley Men hvis det kan lade sig gøre hvad skal jeg så bruge til det? smiley
Det er en årgang 1985 smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• reparation vaskemaskine 500 kr.
  • Reperation af vaskemaskine 1.136 kr.
  • græsslåmaskine 600 kr.
  • Reparation af tørretumbler 1.000 kr.
  • Stoppe timerfunktion i stikkontakt 500 kr.
  • Bygge et paxskab med to låger, hænge monteret lys og reol på væg 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Yamaha dt 125 lc 1985
  • #1   11. sep 2014 En ny cylinder og et drosselkit, som du kan finde på alphatechnik.de smiley

• #2   11. sep 2014 En ny cylinder og et drosselkit, som du kan finde på alphatechnik.de smiley

• #3   11. sep 2014 Okay den kan vel ikke drossles med det opborede cyllinder smiley

• #5   11. sep 2014 Ja det er det rigtige drosselkit smiley og nej det vil ikke blive godkendt hvis synsmanden er opmærksom på at den er blevet boret op. NB. den skal til syn efter drosling er monteret

• #6   11. sep 2014 Iorden tak smiley Mine blinklys er taget af af tidligere ejer smiley Er det lovligt med andre end de originale? Og må jeg sætte et uoriginalt udstødning på den? smiley

• #7   11. sep 2014 Det med stempelstørrelsen er op til din samvittighed og pengepung....
    Når du forsikrer den skal du sikre dig at den er forsikret med 30hk i policen ellers er du i en verden af problemer hvis du kører galt og de opdager det.. hvilket reelt ikke er særligt sandsynligt.

Blink skal virke hvis de sidder der, men er de afmonteret er det lige meget... Når den er fra før 1995 er det frivilligt.

• #8   12. sep 2014 Okay smiley Nu er det godt nok 15hk smiley Men tjekker de sådan noget til syn med stempel størrelse? smiley og måler de den på rullefelt? smiley

• #9   12. sep 2014 Og skal der værre original baglygte på? smiley Syntes nemlig ikke at den er speciel god og skal alligevel have nyt glas så tænkte jeg på at sætte en på fra en anden motorcykel? smiley Self stadig med bremselys osv smiley

• #10   12. sep 2014 Jeg er helt med på at du lovformligt kun må køre på 15HK og at der skal stå 15HK på reg.att. og jeg opfordrer dig ikke til at køre med mere, MEN hvis du kører galt og forsikringen opdager at du måske har haft 18 HK kan de klare frisag ved at du har fejlforsikret.
    Forsikringen er ligeglad med om du kører med +3 heste hvis du har oplyst at den har 30.
    Igen, jeg tror det er et teoretisk problem, men med tanke på hvor stor en regning du risikerer at stå med ville jeg gøre alt for at sikre mig....

Det med udstødning giver ikke en skid alligevel pta. flere skriver +20% effekt i deres HK angivelser. Det kan give flow og gasvillighed, men ikke rigtigt topeffekt når ikke det kombineres med andet. Larm er naturligvis et issue....

Baglygten skal være E mærket... ellers ingen krav mig bekendt.

• #11   12. sep 2014 Okay grunden til det med udstødning er at det gamle har set bedre dage smiley vil lige prøve at kigge efter et brugt standard cylinder og stempel igen smiley hvor er det de skiver til at begrænse med skal sidde? smiley

• #12   12. sep 2014 Men det du siger er at jeg godt kan få den synet med 15 hk også få det på min regisrerings attest og så når den skal forsikres så skrive at den har. 30 hk? Men hvad så hvis jeg bliver stoppet? Kigger de så på registreingsattesten? smiley

• #13   12. sep 2014 Det står i deres system hvad den er synet med.

• #14   12. sep 2014 Denne tråd viser hvor latterlig den lov er.
    Det er jo for fanden en knallert som trådstarter burde have haft lov til at køre på som 16 årig så vi slap for alle de åndsvage tunede scootere.
    Man må køre med 850hk i en lokum af en bil, men med 2 hjul må danske 18 årige køre det som øvrige EUlande kalder en knallert fra 16år og frem...

Jeg savner til dato at se et godt argument for det.

PS.. Jeg syntes faktisk at den gamle lov med 34 hk var ok, men dette er latterligt.

• #15   12. sep 2014 Det er meget latterligt! Som den er nu kører den jo nærmest som min gilera off Road knallert! Der er ikke meget forskel nogle steder.... Men har en god kontakt til en synshal så ved ikke om jeg skulle tage chancen og få den synet med opborret cylinder smiley

Kommentér på:
Yamaha dt 125 lc 1985

Annonce