1.058 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Zxr, Gsxr, fzr, cbr 89/93 Zxr, Gsxr, fzr, cbr 89/93

Hej folkens, jeg er så småt ved at spare op til en mc, så jeg kan være klar til næste års season, ( bliver fedt ).

Men jeg har kigget på de fire maskiner som nævnt i emne linjen, og kan se der er tonser mange meninger omkring dem, jeg har så set en video fra dengang zxr og gsxr samt fzr lige var kommet ud, og der var det yamahaen der var den helt optimale, men hvad ved jeg.

Problemet her er, at forhandlerne jo er sindsygt dyre , de er jo typisk 15 til 20.000 kr dyrer end private, ( fatter det ikke ), jeg ved godt at de sætter dem lidt i stand osv, men det er jo sindsyge priser stadigvæk, så jeg går helt klart efter at købe privat, ergo derfor jeg spare op, nægter at købe noget til overpris.

Men hvad ville i foreslå ? mit prisleje ligger nok på en 17.000 til 21.000 kr. hvilket er mange penge smiley når man har kone og 2 børn og bil, smiley

På forhånd mange tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Der kommer ikke vand ud af vandhanen ved vasken. 2.000 kr.
  • Opsætning af hylder 900 kr.
  • hænge gardiner op 450 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 600 kr.
  • Rep. af kabelbrud på Alko robot der melder fejl CN010. Brud er fundet men forsøg selv fejler 400 kr.
  • VVS hjælp 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Zxr, Gsxr, fzr, cbr 89/93
  • #1   13. sep 2014 Find en forhandler med stort lager. Sid på dyrene og kør meget gerne nogle ordentlige prøveture. Du skal så vælge det du sidder godt på.

Der er ingen, der kan rådgive dig i det her - du kan allerhøjest få en anbefaling af nogen, der har noget, og den anbefaling vil ALTID være farvet!

• #2   13. sep 2014 Maskinerne er jo ikke just nye, så der kan være stor forskel på stand og slid mellem to, iøvrigt identiske maskiner. Du kan selvfølgelig få en ide om ergonomien ved at sidde på en given model, men hvordan de kører, er forskelligt fra eksemplar til eksemplar..
    Min kører til tider fantastisk og til tider som en sæk kartofler, der falder ned ad en trappe..
    På en maskine fra den årgang, til den pris, skal der sikkert også skiftes lejre i kronrør, hjul, svinger og bagaffjedring samt pakninger i forgaffel og rundt omkring i motoren.. Måske ikke lige nu, men snart.. Så forbered dig på at skrue en del og at bruge mange penge på stumper..

• #3   13. sep 2014 Ja det kan jeg self godt se, at det hele afhænger af om det er en cykel som er passet på eller det er en som ikke lige har haft noget service, men hvis man smider 20.000 kr i udbetaling på en mc til måske 40 50.000 kr ? kan det bedre betale sig ? måske 30.000 ?

• #4   13. sep 2014 Forhandleren skal jo tjene lidt på sin brugte mc'er og så skal der jo også være penge til en eventuel "garanti-sag"... Derfor er de dyrere end ved privat handel.

Lige nu syntes jeg at man får rigtig meget 90'er mc for 20-25 tusind kroner. Jeg ka' ikke forestille sig at de bliver dyrere næste år...

I 2010 købte jeg en fin og velholdt GSXR 750 fra '91 til 38.000,- Jeg var og er stadig rigtig godt tilfreds med købet, men hvis jeg skal sælge den nu, skal jeg være uanmindelig heldig for at få over 25.000,- smiley

Jeg ville ikke være bange for at købe en af de nævnte mc'er. Jeg ville dog nok ikke købe en der var så gammel at det ikke var med USD-forgaffel....

profilbillede
  • #5   13. sep 2014 hvad betyder USD for en ældre mc ? prisen bliver bestemt ikke højere og gaffelbenene sidder kun mere udsat på en USD og mener IKKE prisen påvirkes i nogen retning med USD !

Der kan indimellem gøres en god handel , men vær vågen og hold øje med markedet , FZR var bestemt ikke toppen tilbage i 90erne smiley

• #6   13. sep 2014 ja kan i ikke lige forklare hvad USD helt er ? kan jo forstå det er noget omkring gaflerne, er det fordi de er vendt om ? også igen vendt om igen ?

• #7   13. sep 2014 På USD gaflerne er den tykke del foroven og den tynde del forneden. Det skulle give en anelse mindre uaffjedret vægt.

• #8   13. sep 2014 ahh tænkte nok det var det som det betød

• #9   13. sep 2014 Men på min ZX9R gik de væk fra USD og tilbage til en lettere og konventionel gaffel

• #10   13. sep 2014 jeg har kigget på en zxr 750 h1 fra 1989 kørt 54xxx ser udtil at være i super stand og forgaflerne har det tykke forneden... til 18.000 ! godt og vel

• #11   13. sep 2014 Up Side Down smiley

og 34 det er jo så også 4 sæsoner siden ? så 2-3k i værdi tab om året er vel ikke videre unormalt det er en brugs genstand/legetøj ikke et samler objekt smiley

• Anders N
    Anders N Tilmeldt:
    dec 2008

Emner: 3 Svar: 9
    #12   13. sep 2014 Af de årgange du kigger på har jeg haft en GSXR 400 fra '89 og en GSXR 750 fra '91. Det er mange år siden jeg havde dem (13-18 år siden). Jeg havde dem i 5 sæsoner og de var begge dejlige maskiner. GSXR 750'eren var fantastisk - eneste problem jeg oplevede var, når man kørte for meget morfar kørsel (lave omdrejninger), så ville et af tændrørene sode til efter et stykke tid, så den kun gik på tre cylindere. Så var der til gengæld en undskyldning for at få den op i omdrejninger for a få den tilbage på fire. ZXR 750'eren har jeg prøvet både '89 og '91, men der sad jeg alt for sammenklemt. Hvis du er høj vil du føle dig mere sammenklemt på en ZXR end en GSXR, men prøv dig frem og se hvad du sidder godt på og hvilken en du synes falder i din smag. FZR og CBR 600 i de årgange kunne jeg personligt ikke lide udseendet af, så dem sprang jeg over (ikke ensbetydende med du skal gøre det samme). Alle sammen er gode og sjove maskiner i mine øjne.

• #13   13. sep 2014 jeg kalder mig selv for dværg, men er dog omkring de 175cm, og ca 110 kg, rimlig robust bygget, om det er fedt eller muskler ja DET finder vi jo nok aldrig ud af hehe :D.... kan jeg nå jorden på en zxr 750 ?

• Anders N
    Anders N Tilmeldt:
    dec 2008

Emner: 3 Svar: 9
    #14   13. sep 2014 Ja, det vil jeg tro - japanerne skal jo også kunne bruge dem smiley

• #15   14. sep 2014 Jeg har en zxr 750 92'er og jeg er 176cm og 116kg og det er intet problem at nå jorden! Jeg vil sige at du nok har den perfekte højde til de maskiner.

Kommentér på:
Zxr, Gsxr, fzr, cbr 89/93

Annonce