{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alder på dæk
  • #1   18. sep 2014 Man tilråder at skifte efter 5 år på en bil, men mine dæk bliver nok lidt ældre inden de er slidt op, ved ikke om det samme gør sig gældende for mc dæk, mon ikke ????

  • #2   18. sep 2014 Hvis det alligevel er slidt fladt på midten så ville jeg tage en ordentlig brænder og skifte til nyt

  • #3   18. sep 2014 Ja tror også jeg bestiller et nyt og får sat på når sæsonen er slut

  • #4   18. sep 2014 Enig med #2 Husk den obligatoriske brænder! smiley

  • #5   18. sep 2014 Sidst jeg var på banen og køre var der en der lavede en lowsider, han var sikker på det var fordi hans dæk var 6 år gamle og mener også fabrikkerne foreskriver max 5 år.


  • #7   18. sep 2014 Hvordan kan folk have dæk som er så gamle? Så kører i sgu for lidt !!!!!

    Jeg bruger gerne 2 bagdæk og 1 fordæk pr. sæson..


  • #8   18. sep 2014 ja jeg bruger også godt et bagdæk per år
    fordæk holder heller ikke 2år da


  • #9   18. sep 2014 Jeg har kun kørt 3000km i år

  • #11   18. sep 2014 Ja det er helt vildt ikk? smiley jeg fik først mc sidste år så derfor de lave km smiley

  • #13   18. sep 2014 johan du er her med undskyldt vis du til tider er lidt gnaven smiley

  • #15   19. sep 2014 jamen tro jeg kørte 4 tanke bare i sidste uge smiley

  • #16   19. sep 2014 Det er jo igen alt efter hvor langt du kører på en sæson og Hvondan. Men jeg har i mine 20 år som mc kører nu aldrig kørt mere end 1 sæson på et sæt dæk. Ka sagtens være du stadigvæk har noget mønster tilbage men bliver du ramt a nogle a de regnskyld vi i dagens dk nu har fået så tro mig , så ka dine dæk ikke filtrerer vandet bort hurtigt nok så din kontakt flade med asfalten. Hvilket vil betyde at det vil føles som den Aqua planer konstant. Ok ikke et scenarie man vil opleve. Køb dine nye dæk fra fc-moto i Tyskland, halv pris hvis ik mere end i dk og blir leveret til døren. Trods alt det vigtigste for din sikkerhed at du står godt fast all the time. Men igen jeg kører også imellem 7000-13000 km pr sæson.men anyway 2007 lyder skræmmende. Står også og mørner over vinteren selvom den står tørt og varmt står dækket på samme flade hele tiden. Bare et fif. Mvh john

  • #17   19. sep 2014 Læste et eller andet sted, at et dæks værste fjende er sollys, der langsom men sikkert nedbryder det, tror faktisk det var på brigestones hjemmeside,,,,,,,, Anyway, det med mønsterdybde og regnvejr er jeg helt enig i,,,,,, men jeg havde før jeg fik skiftet hjul og dæk, på mc'en en mærkelig oplevelse synes jeg, de tidligere dæk jeg havde var hagenau k 65 og i massiv regnvejr stod jeg overraskende godt fast til trods for at dækmidten faktisk minder lidt om sliks, der er kun godt mønster i siden af dækket,,,,,,,jeg ved godt det flader lidt ud når jeg sidder på mc,en......men jeg havde alligevel forventet at skulle være yderst påpasselig

    profilbillede
  • #18   19. sep 2014 De er forresten en 3-4 år gamle, men jeg ville ikke tøve et sekund med at køre med, fordi de ikke er halvt slidt ned, sidder på en Cruiser, som ikke slider dæk så hårdt som sportsmaskiner, men jeg har nu alligevel købt et par nye michelin commander 2, som er garanteret til 40.000 km, så de bliver nok 5 år eller mere inden de er slidt op, men til trods for et godt mønster er jeg lidt spændt på hvordan de vil opfører sig i regn, når der er så stor holdbarhed i dem, så jeg forventer at de er glatte som ål..... Aldså lidt den omvendte verden i forhold til hvad jeg har lært......

    profilbillede
  • #19   19. sep 2014 Så trådstarter, hvis jeg havde dæk der har siddet på mc'en fra 2007 og som er slidt flad på midten ville jeg skifte, her er endnu et eks fra en vfr jeg havde, dæk kørt 8000 km stadig lidt mønster men over halvt slidt, kun 2 år gl, men da jeg var ved at stå på røven i en fugtigt rundkørsel med lav fart, blev det skiftet omgående, dækket er iøvrigt et menzler lazertec = lortedæk. ...

    Og jeg køber mine dæk hos dækonline, lev til døren, meget billigt......


    profilbillede
  • #21   19. sep 2014 Ingen tvivl om mærke på dæk og hva mc man kører på i forhold til stil har masser at sige.men sjovt som du skriver og viser nemlig det dæk som praktisk talt er slide dæk på midten men aligevel formår at klarer regnvejr og vådt fører formiddabelt.ja kun guderne ved hva de fabrikater sysler med af blandinger i deres dæk.men har selv oplevet et ræcing dæk med næsten komplet slide mønster kører fuldstændigt stabilt enda ved høj hastighed på motorvej.så ingen tvivl mærke dæk , stilen osv spiller max ind også.men har bare været min regel at jeg altid har startet ny sæson på nye dæk.men sidder også tit 2 pers på slider også lidt på tingene. smiley

  • Carste M
    Carste M Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 99
    #22   11. feb 2015 Keld der er ingen mc dæk der holder 40.000 km.

  • #23   14. feb 2015 haha, det siger jeg heller ikke, det gør reklamen, men holder de bare en 10-15 er det ok

Kommentér på:
Alder på dæk

Annonce