1.908 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 39 Svar

Betydning af for mager kørsel Betydning af for mager kørsel

Hej Fellas,, Jeg har netop fået skiftet olie på min "Knallert" og efterfølgende fået den Rullet !! Konstatering var at den gik for mager ved "Cruiserkørsel" !! jeg fik at vide at Jeg skulle overveje at investere i en Powercommander!! jeg ringede efterfølgene til en anden Mc forhandler (Stevens mc-shop), og forlagde problematikken OG Stevens svar at Næsten, de fleste mc kører for magert (grundet miljø) han sagde at det ikke betyder noget at den går lidt for magert, men at den ville køre bedre med Powercommander !! SPØRGSMÅL... brænder jeg stempler af ved at køre uden PC..... smiley den køre jo ok ???? Måske Dumt spørgsmål men hvad siger folk med erfaring...


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Ophæng gardinstang i betonvæg 300 kr.
  • Hækklipning 2.500 kr.
  • Hækklipning og busk beskæring, 1 stk 1.450 kr.
  • montering af to plafond lamper 1.000 kr.
  • Ophæng af ikea skabe/reol 500 kr.
  • Vand / Vaskemaskine 990 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Betydning af for mager kørsel
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.726
    #1   26. sep 2014 Hvor magert kører den da?

  • #2   26. sep 2014 Jeg fik desvære ikke udskriften med, men Mekanikeren snakkede om at den skulle ligge ved kurve 14 men min lå nok (skud i tågen) ved 8-9 (han havde set værre og sagde at jeg skulle en pind ned ved Cruiserkørsel.

  • #3   26. sep 2014 Hvis det er din Z750'er vi snakker om, så vil jeg nok forbeholde mig, rettet til at sige.
    Den måling du har fået lavet, ikke er 5 potter pis vær.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.726
    #4   26. sep 2014 Ja det giver sgu ik nogen mening, det der...

  • #5   26. sep 2014 Haha nej sikket ikke, men det er et udpluk af Rulleresultatet som jeg omtaler ;=) alt andet så fint ud den yder 100 Heste (hvilket ikke betyder meget for mig) mellemområdet lå også fint, men som sagt manglede den saft ved lave omd.. OG det var der at jeg er/blev lidt i tvivl..

  • #6   26. sep 2014 Lige så lang tid der ikke er, noget fast at forholde dig til. Så kan du aldrig få et brugbart svar.

  • #7   26. sep 2014 Nej du har sgu sikkert ret, men jeg heftede mig bare ved, at den gik lidt for magert men det må jo bare være som det er :0) God weekend...

  • #8   26. sep 2014 Du kan helt sikkert få den til at gå bedre med PC, få en mere korrekt blanding over hele spektret og måske hente 5-10% effekt i bund/mellemområde.
    Ved ikke hvor du bor henne, men der er omkring 40-50 steder du kan få den rullet.


  • #9   26. sep 2014 Der er 63 Allan.. Men kun 4 der er, udstyre rigtig.

  • #10   26. sep 2014 OK
    Dig selv og hvem mere?


  • #11   26. sep 2014 Jeg forbeholder mig rette til den mening. Så længe de 59 tilbageblivende, ikke kan fremlægge en matematisk formel, for deres resultater.

    profilbillede
  • #12   26. sep 2014 Haha Henning, det nytter jo ikke at man kan regne den ud hvis man ikke kan lave den:)

  • #13   26. sep 2014 Jo.. for hver gang jeg beder, en af de såkaldte "Guder", Om fremlægge en forklaring på et bestemt tal, i en bestem celle i en fuelmap. Så kommer der altid et total latterlig svar som:
    - Det siger min erfaring mig
    - Sådan plejer jeg at gøre
    - Det kan du vel selv se ud fra effekt kurven
    - Det skal være sådan
    - Det ved jeg bedre end dig
    - Fordi jeg siger det
    - Det ved du jo godt
    - Det virker !!

    Nej.. jeg er ikke så stærk i min tro, og jeg er ikke godt til "Gæt og grimasser". Men jeg kan satme, forholde mig til tal. Og hvis det ikke kan nedfældes i en formel, så virker det IKKE !!!.. Fuelmapning er ret matematik og intet andet. Der er hverken involveret, troldkraft, magi eller gætværk.


  • #14   26. sep 2014 Endelig har vi fået det på tryk!
    Jeg hører også mange der kommer med de forklaringer der.

    Senest hørte jeg en forklaring om et produkt der hedder Memjet, Max MC sælger dem, "det virker vidst meget godt" hmmmm.


  • #15   26. sep 2014 Det virker
    er ellers en god forklaring


  • #16   26. sep 2014 Ja nemlig ja... smiley

    Gad vide om det også, holde i en retssag ??

    Det kan vel endelig, ikke være så svært. Det er vel bare at finde ud af, om der skal mere eller mindre benzin til.


  • #17   26. sep 2014 Hvis AFR passer over hele spektret så er det vel ligemeget hvorfor og hvad formlen er?

  • #18   26. sep 2014 Det er Lambda man skal bruge IKKE A/F. A/F tager ikke hensyn til Etanol indhold.

    Hvordan kan du så, være på det virker ?? Hvis du ikke kan ligge det hele i formler. Så er der faktorer, du ikke har styr på.
    Jeg kan godt styre, fuelmixet mere eller mindre. UDEN at ændre noget som, helst på cyklen. Det er bare at ændre acceralationen.
    Eks hvis jeg lader den accelerere med 1000 Rpm pr sek. Så får jeg et eller andet Lambdatal. Men du kan være 200% sikker på benzinmængden, falder i takt med acceralationen nedsættes.
    Så det bedste sted, at måler er klar nok ved "0" acceralationen.. 0 er nemlig 0 hver gang.


  • #19   26. sep 2014 mon ikke manden skulle have et svar på spørgsmål i overskrift inden der går teknik i tråd.

  • #20   26. sep 2014 #19
    Du kan bare vælge et, af svarene jeg skrev i #13 smiley
    uden de mest basale oplysning, er der jo ingen der kan komme, med et seriøs svar.


  • #21   26. sep 2014 igen fik jeg trang til og hoppe over på mit foretrukne US harley forum smiley

  • #22   26. sep 2014 Ja det plejer også at, være gode til "Gæt og grimasser". God fornøjelse smiley

  • #23   27. sep 2014 Altså R4F har jo sådan set fat i den lange ende.
    Nu ved jeg ikke meget om at rulle, for at sige intet..
    Men jeg ved, at skal du korrigere dine resultater, kan du ikke gøre det, uden at putte dine målinger, i en formel.
    Det andet bliver vel en omtrentelig måling?


  • #24   27. sep 2014 Albert Einstein er jo et tydelig bevis, på min påstand omkring formler. Manden lavede ikke et eneste, fysisk forsøg i hele sin karriere. Til tros for det, så har hele vores videnskablige verden. Stadig store problemer med at bevis / modbevis hans formler.

    Matematisk bevisførelse er vejen frem af... Vi skriver tros alt 2014 idag, og computer kraft er ikke ligefrem, forbehold bedre stilden grupper.


  • #25   27. sep 2014 Som ingeniørstuderende kunne jeg da godt tænke mig at se dine formler.. smiley



  • #26   27. sep 2014 Kender en som købte en 2005 HD til 330.000,- den kunne også komme til at få 5-10 hk mere osv, men da han sidst kørte Triumph i 70erne, så synes han jo ikke HDen overhovedet manglede noget. Tror aldrig han gjorde noget ved den, men kører nok også max 1.000 km om året.
    Men det er tankevækkende at dengang kunne man for 330 få den mest ekstreme japser bike eller en TDI st car m alt i udstyr eller en bunke vandrør med en V2, hehe.


  • #27   27. sep 2014 #25
    Der er godt nok mange... De fylder tæt på 40.000 program linjer. Selvfølge er der også meget, "fyld" der har andre funktioner. Men der er RIGTIG mange formler..

    Men kan da anbefale dig, at melde dig ind i, denne facebook grubbe:
    https://www.facebook.com/groups/1472533016329476/
    Der er helt sikker, et par stykker der kan hjælpe, med div udregning.

    #26
    Nu forstår jeg langt, bedre teori om hvorfor HD køre. Ikke vil hilse på andre motorcyklister.. Det er jo fysiks umulige, at køre trillebøre med en hånd smiley



    smiley


  • #28   27. sep 2014 Skal lige siges at de nyere bare kører og kører, men rygter fra gamle dage hænger bare ved. Jeg får aldrig en HD, kunne jeg ikke forestille mig.

  • #29   27. sep 2014 Igen !! kik spørgsmål inden der bliver svaret smiley igen blev det en betterviser tråd kan huske en lignende tråd ang afvejning af hjul.
    der bliver stille et spørgsmål og straks kommer der en lommeregner ind i billedet.
    smiley lige formler og lign er jeg stiv i men har intet med start af tråd og gøre (gider ikke gå i dialog om tangens cosinus osv.
    men vil bruge min sparsomme viden til og give et svar til emnet.
    For mager blanding kan gøre at du får for varm motor ( brændte ventiler og stempler kan det måske ende med ) MÅSKE nu bliver jeg nok hængt på kors også videre men har nok svaret på spørgsmål nu smiley


  • #30   27. sep 2014 Men det har ham der rullede den vel fortalt TS?

  • #31   27. sep 2014 smiley

  • #32   27. sep 2014 #29
    Nu skal jeg så fortælle dig en hemmelighed, ang mager "Cruiserkørsel" og måling med lambdasonte på rullefelt.
    Hvis eller cyklen er udstyret med det org friskluft / miljø lorte system. Og man laden den køre "Cruiserkørsel", så vil klar nok smide masser, af ilt ind i udstødningen.
    Gæt selv hvad der sker... SURPRISED !!!! Den køre mager, i ihvertfald ser målingen sådan ud. Virkligheder er så bare, en del anderledes.

    Så uden lambdatal, er dit svar mere misvisende end vejledene.


  • #33   27. sep 2014 30# Ja det nævnte den unge mand godt nok, så jeg ringede rundt for at høre på en pc (Powercommander) 2 andre Mc mekanikers svar, var at det ikke betyder så meget at den går mager, det gør de fleste cykler pga miljøkrav sååå!! der er delte meninger..

  • #34   27. sep 2014 Det er noget med at man forlanger målinger ved 3.500 og 5.500 omdr, så fabrikkerne sørger for de kører magert der, og de forlanger ingen målinger ved top omdr, hvorfor de så i det område kører tættere på det optimale.

  • #35   27. sep 2014 #34
    Det er ved en stempel middelhastighed ved 11.5 M/Sek


  • #36   27. sep 2014 Det er jo lige så sindsygt som de nye regler for mc kørere A1 og A2 osv, det viser bare at dem der laver reglerne ikke ved nok, deres rådgivere ved heller ikke nok og alt bliver bare sjusket igennem.

  • #37   28. sep 2014 Føler lige trang til at visse dette som jeg har kopieret fra kroghs mc hjemmeside.
    Det er især den sidste halvdel jeg studser over. (3 linier)
    Det er en GSX1400 2001-2002 der er tale om.

    *Flere tests viser at disse originale
    Yoshimura knastaksler monteret med
    Yoshimura- eller Akrapovic komplet udstødning
    hæver effekten med ca. 35 hestekræfter

    Yoshimura knastaksler er ikke slebet, de er lavet af
    originale Yoshimura emner og sikrer derfor en bedre
    holdbarhed og mindre chance for havari.


  • #38   28. sep 2014 @37 - jeg tror bare der er tale om en dårlig formulering.

    Mon ikke de mener at de originale knaster er skiftet til yoshimura knaster.

    Og ikke at det er de originale knaster blot er slebet. Hvilket man også kan gøre for at hæve effekten. Dog kan det, alt efter hvordan knasterne er hærdet / belagt, give problemer at slibe hvis man ikke får denne overflade genoprettet.

    Mht til en effekt forøgelse på 35 heste er det for netop denne cykel slet ikke usandsynligt med blot disse to ændringer at gå fra de originale 106 til omkring 140 hk....


  • #39   28. sep 2014 Enig med effekten.

    Men hvordan man laver en knast uden at slibe den, det undrer mig sgu. Men sikkert bare dårlig formulering.


Kommentér på:
Betydning af for mager kørsel

Annonce