Stopped på Motorvejen - hvad nu Stopped på Motorvejen - hvad nu
Hej der ude.
Jeg blev i sommers stoppede med 160, i følge betjenten.
Hvis man nu bliver stoppede, og de siger man har kørt 160, det er målt med TripTrack, kan man bede om at se de papir der godkender TripTrack til brug?
Jeg har fundet et dokument der siger systemet skal godkendes minimum 8 dage før målingen er fortaget? hvis der er gået 8 dage siden sidste kontrol er målingen ikke godkendt. sådan har jeg forstår jeg det, men det er en gammel artikel.
http://www.ft.dk/samling/20072/almdel/reu/spm/1096/svar/570302/594376.pdf
Jeg har igennem hele forløbet bedt om at få papir på den civil bil der stoppede mig, men har ikke kunne få fat i dem, og nu står den så og skal i retten.
Har jeg krav på at se at deres system lever op til normerne for det udstyr de bruger. ?
Tænker der nok er en eller anden der ved lidt om det her.
Med Venlig Hilsen
Kasper N.
aug 2011
Følger: 9 Følgere: 101 MC-er: 2 Emner: 111 Svar: 3.691
Hver gang man kommer hjem og ikke har fået en bøde efter at have fyret dyret af, skal man bare være glad og tænke "kæft en god dag".
Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.720
Er den der ikke, så er den ikke i sagens akter, og så taber de sagen da du ikke er målt efter en præcis nok metode..
mar 2007
Følger: 31 Følgere: 32 MC-er: 11 Emner: 82 Svar: 3.015
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.026
Så her er der ingen hjælp at hente
aug 2011
mar 2007
mar 2007
mar 2009
Følger: 12 Følgere: 108 MC-er: 2 Emner: 54 Svar: 1.340
jan 2012
Den virker fysisk ikke hvis den ikke er kalibreret!
jun 2014
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 6
og jeg kan sagtens følge din "ikke piv når du køre forstærk" mentalitet
(jeg var udmærket klar over der vil komme en enkelt eller to bemærkning på det punkt) ^^
Sajmon: Skal aktindsigt være for retten eller kan det gøres over mail?
Brian: Jeg er ikke overraskede over at det er sådan de virker
jeg skriver bla. her inde fordi jeg ikke har haft med sådan en sag her at gøre - og jeg er næsten sikker på der er andre her inde der ved hvordan tingene fungere
tusind tak for de svar der kommer ud, om det så er en personlig ansporing eller lidt hjælp til at forstå reglerne
jun 2014
Følger: 5 Følgere: 15 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 207
Politiet er de første som skal have deres ting i orden. De skal feje for deres egen dør før de fejer for andres.
mar 2009
Følger: 12 Følgere: 108 MC-er: 2 Emner: 54 Svar: 1.340
Ifølge dit link:
For at sikre korrekt distancemåling skal PolicePilot og Trip-Track kalibreres
mindst hver 8. dag. Begge typer måleudstyr er således
indrettet, at hvis kalibreringsperioden på 7 dage er overskredet,
fungerer instrumenterne ikke, før kalibrering er foretaget.
nedern det er 160 og ikke 159
okt 2005
Følger: 19 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 45 Svar: 938
Selvfølgelig skal det være i orden. 2km/t - ja selv 1 km/t betyder jo forskellen mellem bøde og betinget frakendelse af kortet.
Du har bedt om nogle for begge parter vigtige papirer. Vil de ikke eller har de dem ikke - så er det bare at tage den i retten. Så vidt jeg husker er det gratis, så hvorfor ikke.
Ham jeg kender
nov 2008
Følger: 30 Følgere: 18 MC-er: 6 Emner: 55 Svar: 1.352
aug 2011
Malte, jonas, og andre fans: Er bare træt af hvordan alle mistænker hinandens arbejde, og vi prøver at sno os forbi alt der kan koste os, når vi godt selv kender reglerne. jeg er da selv blevet taget, og køre selv stærkt på min mc, men betaler og kommer videre.
Desuden går jeg udfra at de ikke vil lave et bødeforlæg men derimod droppe bøden hvis han havde en chance for at få bøden annulleret, nu han gentagende gange har nævnt det med kalibreringen.
okt 2005
De får din gennemsnitsfart. Og (såkaldt) skal de give dig "slack", dvs trykke for tidligt/sent for at give dig en evt fordel i måleusikkerheden. Så de feks måler for lang tid, for kort distance - meeen tjah. Det er så deres påstand. De kan så også finmåle, idet kantpælenummer noteres, men finmålingen burde i realiteten hvis målingen er foretaget korrekt efter retningslinierne ikke give dig en nedsættelse i gennemsnitsfarten, tværtimod.
Med forbehold for at udstyret TripTrack er rimeligt sammenligneligt med Police pilot.
apr 2014
Følgere: 9 MC-er: 4 Emner: 38 Svar: 441
Hvis du ifm en ret sag udbeder dig fuld aktindsigt skal kalibrerings rapporten være vedlagt.
okt 2005
okt 2005
apr 2006
Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.542
Du har fået en sigtelse og bliver spurgt om du kan/vil erkende! Hvis du ikke vil det, så mødes "man" i den lokale byret, og ikke ét splitsekund før skal/kan/vil Etaten foreligge eventuelle kalibreringsskemaer, attester og hvad der nu ellers skal være "korrekt" for en given måling med et givent udstyr!
I den konkrete anvendelse af udstyr, TripTrack, er der allerede i den foretaget måling indlejret "rabat" ift. start og sluttidspunkt for måling- og dermed også distancen (hvilket der også er krav til).
Hvis du har fået en sigtelse for 160km/t, så er der allerede indlejret "rabat" og eventuel misvisning i nedadgående retning. Med andre ord, så har du minimum kørt 160km/t.
Som sagt... hvis du ikke er enig i sigtelsen, så afslutter du blot dialogen med Etaten og tager turen forbi den lokale byret. Det koster dig *intet* at prøve sagen, det bliver ikke en højere bøde af den grund - tja - du kan kalde sigtelsen/bøden for "all inclusive" - underforstået, at du ikke selv bruger eller har omkostninger til advokat. Der er ikke krav ift. brug af advokat ift. færdselssager- og da slet ikke i byretten.
Min vurdering på ovenstående? Hvis det handler om at "købe dig tid", så spilder du blot din egen og andres tid....rul forbi byretten, men du kan være 110% sikker på, at du ikke får medhold (iht. den forklaring du har givet).
apr 2014
Den kan fysisk godt lave en måling, men de kan ikke bruge den til en skid... og de kan ikke overføre målingen til en anmeldelse....
Så det er jo lidt det samme som den ikke virker...
jan 2012
Den kan ikke udskrive målingen, er det ikke det samme som den ikke virker ?
apr 2014
Det er jo også det jeg skriver...
Men fysisk er maskinen i stand til at lave en måling...den kan bare ikke bruges til en dyt...
aug 2011
Følger: 6 Følgere: 10 MC-er: 5 Emner: 12 Svar: 1.323
Når det er sagt synes jeg generelt set vi i Danmark har et forældet syn på dokumentation af hastighedsoverskridelser. Både de ikke videodokumenterede målere i civil og reklamevogne, men specielt på udokumenterede målinger med laser..... Det ville være uhyre nemt at der i laseren var indbygget en fotochip, der dokumenterede de lovpligtige følgemålinger der er nødvendige når farten kontrolleres med laser.
Grunden til min bekymring skyldes primært at politiet, efter min opfattelse, i dag mere måler fart for at opfylde politimesterens måltal, så han kan få sin bonus. End man gør det for bedre trafiksikkerhed. Denne skævvridning kan være et incitament til at betjenten KAN have tendens til at dreje sandheden en smule i en bestemt retning.....
Om jeg ville tage den i retten? Måske.... helt egoistisk set hvis jeg stod til at miste pappet og jeg så en mulighed for at slippe; så ja!
Hvis jeg var overbevist om min uskyld, selv ved en mindre overskridelse; så ja!
Hvis sagen er reel og jeg føler straffen er tilpas ift forbrydelsen, så er der jo ikke andet for end at betale ved kasse 1....
okt 2005
Jeg fik at vide at udstyret simpelthen ikke kan fungere. Forstået direkte og uden misforståelse, at den direkte ikke kan måle - hvis den ikke er kalibreret. Men det har så bare været en gang vås. Det er da svineri, hvis det modsatte er tilfældet! Især set fra at jeg var 2km/t fra en alm bøde.
apr 2014
Jeg ville også bede om at se den kalibrerings rapport, da du er i din gode ret til at udbede dig den.
Som jeg forstå på min fætter, så kan de godt lave en måling, så den skriver i displayet hvad målingen siger, de kan bare ikke bruge den til noget da, den ikke med sikkerhed er korrekt, når udstyret ikke er kalibreret og som jeg forstod det så kan de heller ikke udlæse kontrollen...
Om jeg har forstået det forkert, vil jeg ikke lægge bollerne på blokken for... men kan prøve at høre ham igen i morgen...
Der er vist også forskel på det udstyr der er i en reklame vogn og det video udstyr de har i civile vogne, da det skal kan optage "live" data fra måleudstyret...
Men som sagt, så kan jeg prøve at høre ham i morgen.
nov 2006
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 654
Men du kan da håbe på det kun ender med en måling på 159, når de får det regnet efter.
apr 2006
feb 2014
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 6 Svar: 293
Men det er enhvers ret at få sagen prøvet for domstolene, og det bør man gøre, hvis man mener sigtelsen er forkert.
Man taber højest sandsynlig, også må man tage dommen og komme videre.
jan 2009
Følger: 2 Emner: 22 Svar: 806
Politiet lyver - det har jo fornylig kostet en socialakrobatisk justitsminister jobbet.
Og kan vi så ikke droppe det der med at komme videre, det siger man kun for at fremhæve sig selv.
Så kæmp, og held og lykke.
sep 2006
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 94
apr 2014
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 15 Svar: 532
Jeg ville i retten spørge til hvornår udstyret sidst var kalibreret.....
jun 2014
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 6
Igen mange tak for jeres svar, jeg har da fundet ud af lidt med det her - god weekend.
Med Venlig Hilsen
Kasper N.
feb 2008
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 45 Svar: 398
Og søger du aktindsigt i en færdselssag som denne, så vær opmærksom på at jf. forvaltningsloven, så er der visse dokumenter, som du ikke kan få aktindsigt i. Bl.a. interne arbejdsdokumenter. Du kan kun få aktindsigt i dokumenter som vedrører dig og dig alene. Du får aldrig ret til at se politiets interne kontrolark. Det kan de fremvise i retten, hvis de bliver spurgt om det af dommeren. Men igen, det er absolut ikke et krav.
Og alle jer anarkister som mener, at det bare er at tage den i retten, fordi det er gratis at tabe, så husk på at bare fordi det er gratis at få prøvet færdselssager i retten, så skal retsagen betales alligevel. Hvem betaler så? Det gør alle vi andre.
apr 2006
Har du kørt for stærkt?
Ja - godt... så betal bøde om kom videre!
Nej - godt... så smut en tur forbi byretten!
jul 2011
Følger: 10 Følgere: 223 MC-er: 2 Emner: 108 Svar: 1.370
Hvis du med "tag det som en mand" - mener at han bare skal betale selvom ordensmagten kludrer i det og laver læssevis af procedure fejl, så er det vist en lidt mere feminin mand, da det er lidt det samme som at bukke sig forover og tage den bagfra for fuld damp.
nov 2008
Følger: 11 Følgere: 16 MC-er: 4 Emner: 39 Svar: 3.231
jan 2009
Følger: 2 Emner: 22 Svar: 806
okt 2014
Følger: 1 Svar: 44
apr 2004
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 4 Svar: 35
Da jeg sidste år blev taget med 158,88 på motorvejen erkente jeg med det samme og betalte bøden
Tvivler på du får ret
Stopped på Motorvejen - hvad nu