3.452 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Synlig mc jakke eller farvestrålende hjelm? Synlig mc jakke eller farvestrålende hjelm?

Hej Alle

Jeg kører dagligt i Aarhus og synes nu hvor den mørke tid er kommet at jeg nemt bliver overset på ringvejen. Er der nogen der har nogle erfaringer med "gule" jakker? Ved godt at de bliver set en del bedre end de sorte, men er jeg så en magnet for de små sorte dyr hele sommeren? Vil det være bedre at købe en hjelm i en synlig farve som hvid, rød eller gul?

Nogle der har et godt bud på hvor jeg kan købe en uden at den koster en formue.

Og til dig der skriver at jeg skal købe begge dele.... Jeg har ikke råd

Hilsner fra vinterkøreren

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Luge ukrudt 1.250 kr.
  • Hækklipning 1.200 kr.
  • Hænge gardin op 250 kr.
  • Hænge 3 billeder/ rammer op 300 kr.
  • Fjerne bænk og reparere knækket nøgle i kælderdør 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Synlig mc jakke eller farvestrålende hjelm?
  • #1   26. okt 2014 en neon farve virker sgu altid

• #2   26. okt 2014 Jeg bruger en nolan i neon gul , den er meget synlig siger de jeg kører med når vi kører mange , varmt anbefales smiley

• #3   26. okt 2014 Gule jakker og trafikvest udsender "tosse" signaler. Så tá hjelmen smiley

profilbillede
  • #4   26. okt 2014 Hjelmen er rigtig synlig (det er veste og jakker også) og den schuberth der skulle være rigtig fin smiley

• #6   26. okt 2014 din placering på vejen er jo også rigtig vigtig og endnu mere hvis du køre med en gul vest så du ikke bliver forvekslet med en langsom knallert

• #7   26. okt 2014 Tror nu ikke det hjælper alverden på denne tid på året , altså det der med vesten,det er mest knallert folket der ses med dem . Og så kan folk jo ofte lige smutte ud foran.Jeg tror nok mest på "den grønne hjelm"

• #9   26. okt 2014 Speedway overtræk til hjelmen. så kan du selv vælge farve. og behøver ikke smide da mange penge til en "pang" hjelm smiley

• #10   26. okt 2014 Spar pengene. Tvivler på de veste reder liv.

• #11   26. okt 2014 Jeg har det lidt med de gule veste som en tyr har det med en rød klud...

Derimod synes jeg faktisk at de gule hjelme er ret iøjenfaldende, hvis man meget gerne vil være det. Hvilket egentligt er meget fornuftigt som pendler i den mørke tid.

Hvis du har en ældre hjelm kan du evt selv male.... Biltema har gul fluoroscerende:
    http://images.biltema.com/PAXToImageService.svc/article/large/36575

• #12   26. okt 2014 Hvad kører du med af lys?
    http://www.billigbilpleje.dk/product/philips-x-treme-vision-h4-2-stk-962/
    +bikevis.co.uk har lidt forskelligt, så du ikke bliver forvekslet med en knallert smiley

• #13   27. okt 2014 hvad med en neon vest til ca. 100kr hos tante svansen, den kan du jo bare have uden på om vinteren. problem løst mener jeg !!! en skrigende farve på hjelmen vil også lokke fluer

• #14   27. okt 2014 smiley Den med fluer har jeg godt nok ikke hørt før , er det pga. De ser ultraviolet *popcorn*???? Jeg synes ikke jeg har oplevet flue tække siden jeg er begyndt at bruge neon hjelm selvom vi var i Sverige i sommers , heller ikke myg ud over det vanlige smiley *popcorn* ???

• #15   27. okt 2014 #13. Ja det er vel meningen at fluerne skal blæses væk,!! ellers kan de vel blive siddende på knallertvesten smiley

• #16   27. okt 2014 Neon veste er i min verden netop ikke beregnet for motorcyklister, men i stedet til: gående, vejarbejdere og til nød også langsom trafik.

Aaaaah, der modsagde jeg måske mig selv lidt med den sidste option!
    Behold i bare jeres gule veste på, hvis I synes det er passende, jeg gør det ikke.....

• #17   27. okt 2014 køre i rød jakke ...om jeg så bliver set mere ved jeg ik ..

• #18   28. okt 2014 tak for input... det er ikke fordi jeg synes det er særligt kønt at køre med gult, men der er meget tæt trafik med 80 km/t på ringvejen i Aarhus. Det gør at folk kører som sindsyge for at komme 10 sekunder hurtigere hjem. Imidlertid har de en tendens til at glemme MC folket udenfor sæsonen, hvor vi jo ikke er så mange der kører. Da der er mange biler er der også meget larm, så jeg får ikke nogen hjælp fra lydpotten. Hvis jeg bliver overset og dermed påkørt vil bilerne omkring mig ikke have lang tid til at bremse og jeg vil være flad som en pandekage.
    Tror jeg hælder mest til løsningen med hjelmen - selv om vejarbejderuniform nok vil skabe mest synlighed. Neonvest er som jeg husker det samlet med velcor som ikke kan holde til vindmodstanden fra 80 km/t og dermed ikke en løsning.

• #19   29. okt 2014 jonas, tante svansen har en vest som er lavet til mc brug. lynlås og stræk i siden så den hellere ikke blafrer
    du kan også kombinere det med en hvid hjelm og lidt neon på knallerten, se det hjælper !!!!!!!
    pas nu på dig selv derude

• #20   29. okt 2014 Jeg har læst, at den mest effektive motorcykel sikkerhed foranstaltning er at have en hvid eller hi-viz hjelm. Desværre kan jeg ikke finde det for citation nu, men det var en god kilde, fra en rimelig uafhængig organisation.

Jeg har læst, at den mest effektive motorcykel sikkerhed foranstaltning er at have en hvid eller hi-viz hjelm. Desværre kan jeg ikke finde det for citation nu, men det var en god kilde, fra en rimelig uafhængig organisation.

Værd at huske næste gang der er behov for en ny hjelm. Farven på hjelmen var vigtigere end konstruktonen.

Tim

• #21   31. okt 2014 Arh Jonas nu tror jeg du bliver en smugle paranoid omkring det. Ringvejen og ringgaden er rimelig godt lyst op så mon ikke de ser dig og hvis du skulle være så uheldig at blive kørt ned bag fra så regner vi trods alt med bil stopper også kan de jo se den.
    Men du ret i folk køre som gale der ud især på stykket fra Silkeborgvej og op ad.

Kommentér på:
Synlig mc jakke eller farvestrålende hjelm?

Annonce