1.212 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Kineser til syn Kineser til syn

Har anskaffet mig en Jinlun 250 til ret ussel mammon, men synes skal den jo. Den bremser og lyser som den skal, men hvad med udstødning? skal den leve op til nogen krav når den er fra 2005? Sagen er nemlig den at der går to rør fra udstødning tilbage til luftfilterkassen, men den lille manifold til karbs er ødelagt, så jeg er nødt til at køre med nogle pod filtre. Får det noget at sige monstro? Den har forøvrigt ikke meget bremseeffekt på baghjulet, man skal trykke godt til.. men tænker det jo er en tromle bremse, så kan være det er normalt for en sådan.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hæng spisebordslampe op 250 kr.
  • Græsslåning 950 kr.
  • El tjek og eventuelt fjerne stikkontakter i lejlighed 1.000 kr.
  • Montering af gardiner og TV stand 1.500 kr.
  • Fjernelse af ukrudt under hæk 600 kr.
  • Måske defekt kabel i loftet - tjek og reparer 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kineser til syn
  • #1   1. nov 2014 Hej
    Den skal da i hvert fald kunne bremse, har du prøvet at adskille det og tjekke. Måske det ligner et trafikuheld indeni. Er det hele indtakt, prøv at rengøre grundigt, evt afvaske i bremserens, eller andre stærke kemikalier.

• #2   1. nov 2014 han skriver jo den bremser og lyser som den skal, men spørger om der er krav til udstødning, ligesom på biler.. jeg ved det ikke smiley

• #3   1. nov 2014 Han skriver også at der ikke er meget bremseeffekt på baghjulet. Den skal vel kunne blokere hjulet uden at skulle op og stå på pedalen

• #4   1. nov 2014 den kan bestemt blokere hjulet, men der skal da trykkes lidt i forhold til en skivebremse.. men skal den leve op til særlige krav mht. udstødningsgasser? eller emission som det vist hedder. Så vidt jeg kan se, skal den ikke

• #5   1. nov 2014 Aner ikke noget om det udstødning, til gengæld har jeg en synet intruder, med tromlebremse, og der er sku ikke meget effekt, selvom det er gode klodser, og er rengjort i sommers, tror bare det er sådan med tromlebremse på baghjul.....

• #6   1. nov 2014 Hvis den kan bremse så meget at baghjulet kan blokeres så burde den bremse nok ....

• #7   1. nov 2014 Hvis der ikke er kat på, og den ikke er utæt/larmer for meget, er der ingen problemer.
    Har aldrig fået tjekket forurening på mc ved syn.

• #8   2. nov 2014 Kør til syn og se hvad de siger.
    I værste fald skal du til omsyn og så ved du trods alt, hvad der skal laves.

• #10   2. nov 2014 ingen emmisions test på mc til syn

• #11   2. nov 2014 Ja så må den afsted smiley Var faktisk på vej, men havde lige en aftale først. Parkerede og måtte konstatere benzindryp fra overløbet på venstre karb.. dammit så måtte de af igen. Gør det ikke mere, men fandt ikke ud af hvorfor. Havde haft dem af flere gange for at ordne en meget utæt studs til topstykket, og tænker at man skruer sådan en kineser lidt i stykker hver gang.

• #12   2. nov 2014 ..og nej den larmer ikke en skid, men den måtte nu gerne sige lidt mere og skruer også diverse af den når den er synet. Skal udelukkende bruges som transportmiddel i byen og omkring, for synes ikke den tilbyder meget køreglæde andet end vind i håret. Kommer til at koste mere i vægtafgift og forsikring end anskaffelse, så den skal holdes billigt kørende. Skiftet olie til 100 kr (inkl. lidt gennemskyldning), tændrør, bagerste pære 25 kr og smurt kæden rigtig grundigt 20 kr. Inklusive syn og alt andet, tvivler jeg på at kunne finde scooter eller andet billigere og det var det vigtigste.. well tak for hjælpen drenge smiley

• #14   2. nov 2014 Hermed indmeldt.. Den er faktisk bedre at skrue i end forventet, men synes materialet ofte føles tyndt smiley as it should be

• #15   3. nov 2014 Jeg splittede sådan en JINLUN ad (faktisk fin) sammen med en kammerat her for et par uge siden der ligger en hel cykel, (inklusiv fin motor,stel,forgaffel,dæk bremser, skærme osv. Hvis du kan bruge noget skal du bare sige til, han er studerende og møgfattig så priserne er også møgbillige hvis det er. Det tog os ca. 1,5 time og der knækkede da ikke en eneste bolt eller noget som helst. (jeg var meget overrasket)

mvh. frederik

• #16   3. nov 2014 Luftfilter kasse med studser samt et sæt komplette karburatorer, ville da ligge godt på min reservedelshylde smiley

• #17   3. nov 2014 Jeg giver ham lige et kald i morgen hvis det er. Men komplette karburatorer? Der sidder vel kun en på sådan en satan? smiley

• #18   6. nov 2014 Det lyder godt.. der sidder to på min da det er en 250'er (reelt vist en 234'er) men på 125'eren er der vist bare en karburator. Den kan jeg måske godt bruge alligevel da jeg mest af alt mangler dele til dem jeg har. Samt y-stykket mellem karbs og luftkasse, hvilket jo så kun er relevant hvis den har to karbs.

• #19   6. nov 2014 den vi flåede i stykker var en single carb 249 ccm smiley

• #20   10. nov 2014 ..men med to cylindre?

Kommentér på:
Kineser til syn

Annonce