7.982 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 137 Svar

kennet B
kennet B
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 17

Ulovlig Hjelm? Ulovlig Hjelm?

Hej
Jeg er helt ny i denne fagre verden med motorcykler og alt hvad der ellers følger med.
Jeg overvejer at købe en Bandit hjelm, men den helt rigtige (Den The Stig har) er ikke godkendt fordi at udsynet er for lille.

Derfor ville jeg høre om et par ting;
Har nogen af jer erfaring med bandithjelme, kvalitet osv.
Har nogen af jer oplevet at få kontrolleret jeres hjelm af politiet?
Hvad ville bøden være for at køre med en ulovlig hjelm?

På forhånd Tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Samling af havemøbler 300 kr.
  • Kør fliser/sten på genbrugspladsen 500 kr.
  • Slå græs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ulovlig Hjelm?
  • #1   4. nov 2014 prøv at skrive bandit hjelm i søge feltet, så kommer der lidt emner frem

• #2   4. nov 2014 Fik en bøde med min bandit hjelm i august.. 1500 spir.. så nu har jeg læge attest på jeg må køre uden hjelm.. så kan de rende mig de svin...

• #3   4. nov 2014 The Stig kører med en Simpson Diamond hjelm...

• #4   4. nov 2014 Svin lars snak ordentligt om folk!, de gør bare deres arbejde, du er da idioten når du ikke har orden i dine sager, så må man bare betale.

• #5   4. nov 2014 Ved du hvad Morten P .. Jeg udtaler mig præcist som det lyster mig.. Og så længe de behandler mig som de har gjort så forbeholder jeg mig retten til at have min mening som jeg har den.. Det har intet med det bødeforlæg at gøre for at køre uden hjelm..

• #6   4. nov 2014 Fik du en bøde for at køre med en ulovlig hjelm, åååh nej hvad bliver det næste, at man får en bøde for at køre for stærkt...

• #7   4. nov 2014 "Gode vibes" sådan en tirsdag formiddag.

• #8   4. nov 2014 Prøv nu at køre en tur med en bandit inden du køber... Hvis du skal længere end 5 km i adstadig tempo så er den helt umulig at have med at gøre. ( med mindre du er en af deltagerne i paradise eller for lækker til love... selvfølgelig smiley )

• #9   4. nov 2014 Skod hjelm !!!!!!

• #10   4. nov 2014 #5 min erfaring med politiet er at de behandler dig som du behandler dem, hvis du er ubehøvlet og "svare igen", så bliver de også irriteret på dig.
    personligt så kan jeg ikke se nogen grund til at kalde dem idioter, fordi du fik en bøde for en ulovlig hjelm.

Får jeg en bøde for defekt lys, eller jeg har kørt for stærkt, så er det da 100% min skyld, så er de ikke nogen idioter for at give mig en bøde, de passer bare deres arbejde.

• #11   4. nov 2014 Der er jo nok en grund til, at den ikke er godkendt. smiley

Lars: Man er da godt nok fuldkommen tåbe hvis man vælger, at køre MC uden hjelm. Den dag du sidder som en grønsag, vil du fortryde, at du ikke have hjelm på.

Personligt kunne jeg aldrig drømme om, at køre uden hjelm. Det er simpelthen det dummeste man kan gøre. Men folk er jo hellige ind til det går galt. For det gør det. smiley

• #12   4. nov 2014 Det er også dumt at ryge smøger, drikke alkohol og kneppe uden kondom, men folk overlever alligevel af den grund.. men at brokke sig over at man får en bøde pga man har lavet en forseelse smiley

• #13   4. nov 2014 Nu er det jo nok en lidt underlig måde, at sammenligne det på vil jeg mene.

Hvis man ikke kan følge loven, så koster det ved kasse et. smiley

Men var ved, at køre en politimand ned pga. fjolset pludeslig springer ud på vejen i et skarpvejsving, 10 meter foran mig, imens jeg køre mindst 60 km/h.

Jeg flyver over i modsatte vejbane og køre ca. 50 meter i den. Var sgu død hvis der var kommet en modkørene. Så på visse områder er de sgu nogle idioter. Også viser det sig, at det er en knallert 30 razzia de har gang i. FLOT...

• #14   4. nov 2014 Jesus christ!!!!! Jeg skriver jo at min mening med dem ikke har noget at gøre med det bødeforlæg..

"min erfaring med politiet er at de behandler dig som du behandler dem, hvis du er ubehøvlet og "svare igen", så bliver de også irriteret på dig."

Jeg svarede på de spørgsmål der blev stillet med tilfredsstillene svar.. Men Betjenten valgte at svine mig til samt min familie så galt at jeg faktisk blev ringet op af den pågældene betjent med en undskyldning bagefter!! Og det er ikke et enkeltstående tilfælde.. Jeg har MANGE i bagagen..

• #15   4. nov 2014 Jeg tror han har fået tilladelse til at køre uden hjelm, så han kan køre med sin Bandit-hjelm uden at risikere at få en bøde.
    Jeg vil dog mene at det med visse ting er på plads med en påtale frem for en bøde. Jeg ville nok også føle mig krænket hvis jeg fik en bøde fordi der står DOT istedet for E på stroppen af min hjelm, selvom en identisk hjelm er e-godkendt.

• #16   4. nov 2014 Det er fedt, at køre uden hjelm. Lige indtil man får brug for den.

• #17   4. nov 2014 #15

Mange hjelme laves i to varianter - en DOT- og en E-mærke variant.
    Der er således IKKE tale om en identisk hjelm med to forskellige mærker.
    HVIS den både er DOT- og E-mærke godkendt, vil den have begge mærker fra starten af..

• #18   4. nov 2014 Så vidt jeg har forstået er den ikke godkendt fordi synsfeltet er for småt.

• #19   4. nov 2014 #17 Du har ret. Havde ikke set der også var et e-mærke. My bad.

• #21   4. nov 2014 Der er ingen der ser smart ud i Motorcykel tøj lige meget hvor dyrt det er og hvilken hjelm de har. Vælg nu bare en der er funktionel. At tro at din hjelm får dig til at se smart ud er selvbedrag!

• #24   4. nov 2014 Jeg har kørt i mange år med min bilhjelm, der står også inden i at den ikke må bruges på offentlig vej.

Jeg har dog aldrig prøvet at nogle har ville kigge i den, så ingen problemer herfra.

• #25   4. nov 2014 Jeg kører ofte uden hjelm, men jeg kunne da ikke drømme om at vrænge på næsen af andre, heller ikke selv om jeg mener at det er lidt underligt at de kan køre som åndsvage på en ulovlig scooter næsten nøgne. Men ligeså snart de får en MC, kan de ikke køre til bageren uden fuldt udstyr.

• #26   4. nov 2014 gad godt se Lars´ hoved efter et styrt uden hjelm...så kan vi se hvem der ler sidst...ham eller politiet

• #27   4. nov 2014 Når man køre små 300, så ser man alligevel, ikke en skid ud til siderne. Så går det nok.

• #28   4. nov 2014 Man skulle da godt nok være noget af et sadistisk svin hvis man griner af en efter et styrt uden hjelm.

• #29   4. nov 2014 Kører selv med bandit hjelm i Ny&næ..
    Elendigt udsyn, ingen komfort...
    Men super fed hjelm, har brugt den 2.år, og er aldrig blevet stoppet;)..

• #30   4. nov 2014 Jep, jeg har prøvet at få kontrolleret en hjelm, dog ikke en bandit og min var selvfølgelig heller ikke godkendt, det vidste han jo sikkert allerede inden han tjekkede den..

Jeg fik dog ingen bøde for det med hjelmen, da jeg allerede havde fået et par stykker for diverse andre ting og det efter den flinke betjents menig måtte være nok med dem.. smiley

• #31   4. nov 2014 Det er den absolutte dårligste hjelm som kan købes hvis man skal bruge den til mc kørsel,,foræret min væk,,
    så hold dig langt væk fra den model......
    ...................................................................................................................

• #33   4. nov 2014 Airbrushede Bandit hjelme er virkelig fede.

Sidder og griner af folk i denne tråd, der ikke fatter at Lars stadigvæk kører med hjelm. Kører altid selv med fuldt beskyttelses grej, men der er da ingen som skal bestemme hvad jeg beskytter mit hoved med. Sidst jeg tjekkede ejede staten da ikke mit krop?

Ikke alle firmaer har ressourcer til at gennemgå kæmpe tests med hver model de lancerer. Det gør det ikke til en mindre dårlig hjelm, at der ikke er et lille ECE mærke. Har selv en Bandit MX hjelm af carbon, og den virker langt mere robust end mine andre hjelme.

Lars spiller bare uretfærdige kort på en smart måde.

• #34   5. nov 2014 Vil mene at hvis et firma ikke har "ressourcer til at gennemgå kæmpe tests" så gør det netop hjelmen mindre dårlig, medmindre at de kan trylle og lave den bedste hjelm uden at lave nogle tests...

PS, dømmer ingen, det kan jeg ikke tillade mig med den måde jeg kører på smiley

• #35   5. nov 2014 Stig køre ikke med bandit haha :

• #36   5. nov 2014 hvis du er så vild for en bandit eller Simpson hjelm ville jeg da helt klart anbefale dig at anskaffe en gammel slidt hjelm, pille ECE / E mærket af da det for det meste er syet fast i remmen eller i foret, så smider du hjelmen ud og syer ECE / E mærket på den nye hjelm.. politiet giver dig ikke en bøde hvis de kigger efter mærket, og ser det er der.. end of story.

(og jeg tvivler stærkt på at bent-betjent, vil bruge yderligere tid og ressourcer på at undersøge hjelmens yderligere godkendelser)

Ps. hvis jeg selv vil have andre ikke-godkendte hjelme gør jeg det sådan og har aldrig fået en bøde når de har kigget efter.. kørste f.eks. med halvskal / braincap og lige i øjeblikket med en offroad hjelm som heller ikke er godkendt.
    og til jer som skal begynde at blande sig i hvad jeg kører med af hjelm, brug tiden på noget andet.. MIN KROP, MIT VALG.!

profilbillede
  • #37   5. nov 2014 #36 Lige mine ord, og den med mærket har du stjålet fra mig smiley

• #38   5. nov 2014 vedr. mærke så, nej det har jeg ikke fra dig smiley har gjort det siden jeg var 16 smiley

• #39   6. nov 2014 Folk må da selv om de vil køre uden hjelm, med godkendt hjelm eller med en halv vandmelon på hovedet.

Hvis de bliver snuppet for det første eller tredje, må de bare betale ved kasse 1.

Men valget er deres!

• #40   7. nov 2014 Din krop, dit valg!
    Dit valg, mine skattekroner!

• #41   7. nov 2014 Fordi du betaler skat skal du ikke blande dig i andre menneskers valg så længe de ikke skader andre.

Den logiske konsekvens ville være, at dem der betaler meget skat har stor ret til at diktere andre hvad de må og ikke må - imens dem der ikke betaler til fælleskassen bare skal klappe i.

• #42   7. nov 2014 KIM S. går du også og sige det til alle der drikker øl, ryger smøgere? og hvad der ellers er usundt for dit helbred.

• #43   7. nov 2014 I princippet kan det jo meget let gå ud over andre folks skattekroner, hvis jeg nu kører en tur uden hjelm og kører galt, men kun slår mig halvt ihjel = en masse udgifter til samfundet..

• #44   7. nov 2014 så er det jo godt at det er os alle sammen som betaler skat så. og blot til eftertanke så er dine og mine skattekroner jo betalt så hvorfor så ikke udnytte dem? smiley

• #45   7. nov 2014 Bertil.

Enig. Det kan godt koste sygehusvæsenet noget, når folk kommer til skade.

Anlægger du samme målestok om andre frie valg; altså at du har ret til at blande dig fordi du betaler skat?

Du får temmeligt travlt med: Fodboldspillere (masser af skader, som belaster sundhedsvæsenet), folk uden cykelhjelm, fed mad, spiritus, cigaretter, sikkerhedsseler, styrthjelme, havearbejde, slik, hvidt brød, motorsport, usikker sex - listen er lang. Fortsæt selv!

Det bliver et grimt samfund hvis alle føler sig i sin gode ret til at blande sig i andres frie valg, bare fordi de betaler skat.

Mit standardsvar er: Bland dig udenom!

• #46   7. nov 2014 Det i begynder at diskutere nu er afprøvet, man kaldte det kommunisme, og selvom ideen faktisk er ret sympatisk, har den vist sig ikke at virke i den virkelige verden smiley

• #47   7. nov 2014 Kommunist ?? Hehe, nej for mit vedkommende nærmere det modsatte..
    Faktum er at vi lever i et ihvertfald halvkommunistisk land, jeg kunne tænke mig noget mere frihed under ansvar, forstået på den måde at hvis jeg ryger 30 smøger hver dag eller drikker en masse bajere, eller køre uden hjelm, er det også fint nok, men hvis jeg får brug for sundhedsvæsenet i den forbindelse så må jeg jo betale, eller betale for en dertil indrettet forsikring, altså at man betaler for det man bruger.
    Og ikke som nu, hvor man betaler en alt for høj skat der ender ud i administration og ingenting og i sidste ende ødelægger det vores konkurrenceevne !

• #48   7. nov 2014 Så behandling af livsstilsygdomme skulle være brugerbetalt.... Interessant.

PS. Danmarks konkurrenceevne er blandt EU's bedste - just for the record smiley

• #49   7. nov 2014 Kim O. : Arrhh det er vidst ønske tænkning, er der ikke noget med at vi ligger på en 13. Plads og der er sådan ca. 6 lande i Europa der gør det bedre end os..? smiley

Men bevares det kan der sikkert også brygges en masse politisk pladder og analyse over.. smiley

• #50   7. nov 2014 Tjah. Nummer seks ud af 28 og nummer 13 i verden, så helt galt er det vel ikke.... men det er et sidespor i diskussionen.

• Carste M
    Carste M Tilmeldt:
    sep 2013

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 99
    #52   10. nov 2014 Lars det er rigtigt, bare vis de svin at du ikke har brug for en hjelm, der er alligevel ikke noget at beskytte.

• Carste M
    Carste M Tilmeldt:
    sep 2013

#53   10. nov 2014 Lasse C ... Din krop dit valg, du har så ret. Hjerne der skal beskyttes har du da ikke.

• #54   10. nov 2014 Sjovt ??? Det bliver åbenbart mere og mere almindeligt, at "deltage" i debatten uden at have noget at byde ind med, medmindre det er et godt indlæg, når man konsekvent bare sviner andre til! Man burde som det mindste have oprettet en MC før man gik ud på den mission, at fortælle andre hvordan man skal gøre, men det er så min ydmyge mening smiley

• Carste M
    Carste M Tilmeldt:
    sep 2013

#55   10. nov 2014 Tom... Det var ikke meget du havde at byde ind med.

• #56   10. nov 2014 Carsten M.
    så er det jo så fantastisk, at vi har sådan nogle dejlige mennesker som dig, til at fortælle os om vi har en hjerne eller ej smiley og hvori er det lige min
    ikke-eksisterende-hjerne kommer ind i billedet, i denne her samtale?

blot fordi jeg benytter en hjelm som ikke er godkendt til DANSKE VEJE, men stort set alle andre landes veje? inkl. også godkendt som banehjelm?

men tillykke du har nu fået en udstemme fra mig.

profilbillede
  • #57   10. nov 2014 Post Scriptum.

i det mindste kører jeg med hjelm og ikke uden...

• #58   10. nov 2014 Udstemme er i overkanten, og alligevel! Nu skulle jeg så også lige have en over nakken! Jeg vælger at tro at der er en der har haft en ualmindeligt dårlig weekend smiley

• #59   10. nov 2014 ja om det er Carsten M du hentyder til eller mig, så har min weekend i hvert fald været fin nok (har rodet med min Dommi)

men jeg valgte at ligge en udstemme til ham, da han traf et valg med sin "hjerne udtagelse" og derfor også får konsekvensen fra mig.

jeg syntes helt klart at hvis alle de folk som enten pudser glorier eller leger
    deltids-betjent absolut skal have en mening og udtagelse, om hvor hvidt det er klogt/lovligt osv. osv. kan de sgu starte deres eget forum-emne eller skrive en privat besked. men deres mening/holdning rager ikke mig.

• #60   10. nov 2014 Det var ikke møntet på dig Lasse smiley

• #61   10. nov 2014 Udstemme herfra fordi:

MC-er
    Carste M har ingen MC oprettet

Annoncer
    Carste M har ingen annoncer

Fotoalbum
    Carste M har ingen fotoalbum

Seneste forumemner
    Carste M har ingen forumemner

Videoklip
    Carste M har ingen videoklip

Udfordringer
    Carste M har ingen igangværende udfordringer

Seneste Kommentarer
    Carste M har to kommentarer - begge irrelevante.

- så Carsten deltager kun i gruppen for at komme med dumme kommentarer.

Den slags er Nationen på Ekstra Bladet meget mere velegnet til.

• #62   10. nov 2014 #61

Go Pointe Kim !

• #63   10. nov 2014 spørger måske lidt dumt nu. men har undrede mig over hvordan man kan blive oprettet herinde, uden at have en mc. skal man ikke have div velkomst tryk på sin mc, for at man bliver oprettet eller hvad ?? hilsen hc.
    forsat god aften herinde....

• #64   10. nov 2014 Du kan nemt oprette dig uden, at have en MC. Men din MC skal stemmes ind. smiley Det forhindre dig ikke i, at oprette en konto også skrive løs.

Jeg ved, at det i sin tid kostet 12 kr. at blive oprettet, for, at forhindre uønskede brugere. Men det har de vidst fjernet igen.

• #65   10. nov 2014 nå sådan det hænger sammen smiley det syntes jeg nu er en dårlig ide, man burde have oprettet en mc, på et tidspunkt for at være bruger herinde.( syntes jeg ) men det er jo så bare min mening. god aften herinde.. mvh hc

• #66   11. nov 2014 Bertil A: Du skulle virkeligt undersøge fakta, inden du udtaler dig! Tag nu USA, de bruger, målt ud fra BNP, over 60% mere på deres sygehusvæsen end vi gør i Danmark. Så til alle jer super liberalister der tror i vil spare en masse penge og at "det frie valg" er evigt saliggørende, ja i kan tro om!

Yderligere kan siges, at selvom USA bruger over 60% mere pr. person end vi gør i Danmark, på sundhedsvæsenet, ja så formår de stadig ikke at have sundheds dækning for alle borgere! Selv hvis vi ligger plejehjem og alt omsorgsarbejde oveni, så kommer vi kun lige over de 10% af BNP - Faktum er at vi i Danmark formår at give sundheds dækning og omsorg samt pleje til alle borgere, for en relativt lav pris!

Så det er som sædvanligt til at brække sig over, når alle de skabs "Liberal alliance" folk kommer ud med deres pseudo påstande! Og nje, jeg er ikke Kommunist, er bare bare tilfældigvis økonom, så jeg kan sætte mig ind i tallene og jeg fortrækker at samfund hvor man hjælper hinanden og vi har en unik samfundsmodel og struktur her i Skandinavien - Måske vi ikke skulle have så travlt med at blive mere og mere neokonservative - For resultatet af dette vil uden tvivl direkte kunne aflæses i de dårligdomme som blandt andet hærger i USA - Korruption, stort fattigdom blandt den dårligst stillede del af befolkningen, store ghetto områder, høj kriminalitet, generel lav sammenhængs kraft i samfundet, få ufattelig ride og mange utroligt fattige osv. osv.

Nej, vi har det sgu meget godt og ja, vi vil alle gerne have flere penge til os selv og ja, vi kunne være langt mere effektive på en række områder - Men vil jeg bytte, HELL NO!

• #68   11. nov 2014 #66 Husk lige at der er stor forskel på at måle på omkostningspris og så på forbrugerpris.
    Vi benytter omkostningspris til at måle med i Danmark (da der ikke betales en "pris" for sunhedsydelser, i modsætning til USA), og det har altså en væsentlig betydning når man sammenligner de to i forhold til BNP.

Dog bør der ikke hærske nogen tvivl om, at det danske sunhedssystem er rimeligt effektivt, og noget vi alle bør være stolte af.

• #69   11. nov 2014 i snakker om jeres valg og det frie valg (mest kim O)
    men nu er det jo sådan at der er en lov der siger du skal bære hjelm der er ingen love omkring de ting du sammen ligner det med hmm smiley
    så hvis du skal sammen ligne det med noget så sammenlign det med sikkerheds selen smiley
    den køre i måske også uden ?? smiley

• #70   11. nov 2014 hvor står der at der bliver kørt uden hjelm?

• #71   11. nov 2014 #69 Hvis nu jeg stiller mig op og pisser på dig (rent bogstaveligt) og derefter begynder at slå dig, hvor længe går der så før du banker mig ned? For det gør du vel, dit frie valg du ved, men det er så heller ikke lovligt! Helt naturligt, men stadig ikke tilladt hvis du skal følge loven, så husk smilet når du modtager straffen for at have banket mig, det var jo dit valg smiley

• #72   11. nov 2014 #69

Ja, jeg skriver om et personligt valg. og at vi alle foretager valg, og tager konsekvenserne.

Spørgsmålet er om andre har lov eller ret til at blande sig med henvisning til at de er skatteydere.

Forholdet til loven er der mig bekendt ingen, som har draget i tvivl. Hvis man begår ulovligheder og det bliver opdaget, må man naturligvis betale ved kasse 1.

Jeg påtaler sku da heller ikke når folk kører uden sikkerhedssele, kører for hurtigt eller kører med en ikke godkendt styrthjelm. Den slags ordner politiet for mig.

Så hvis folk foretager et valg som ikke har konsekvenser for andre - så pas jer selv.

• Carste M
    Carste M Tilmeldt:
    sep 2013

#73   11. nov 2014 Jeg HAR mc, men føler ingen trang til at udstille den HER, det er trods alt ikke paradise hotel det her, selvom nogen lyder som om de gerne ville være med.
    Jeg har kørt 200.000 km på mc uden uheld, så jeg skulle måske køre uden hjelm ? hmmm, nej jeg vælger at køre MED en godkendt hjelm.

• #74   11. nov 2014 Øhm... Motorcykelgalleri... Ring a bell?

• #75   11. nov 2014 Carste M..
    så gør du bare det og pas dig selv og din hjerne..
    find et forum og ikke et galleri, hvis du vil diskutere.
    jeg (og garanteret andre) kan ikke bruge din holdning og mening til noget. så kør du bare 200.000 km en gang til med eller uden hjelm. (rager mig et mørkt sted)
    hvis du vil diskutere hvad der er rigtigt og forkert kan jeg anbefale EB.dk hos Nationen..

Kim O.
    helt enig smiley

• #76   11. nov 2014 #70
    i #25

hvis vi skal ind på sådan noget kunne det faktisk måske gå ind under selvforsvar
    men det har ingen sammen hæng med det vi skriver om
    * edit det er selvforsvar og er helt lovligt når du begynder at slå

jeg ville aldrig kommentere på en der køre uden hjelm som i siger det er hans valg og det var egentligt også mest sammenligningerne jeg undrede mig over

men fakta er jo også det er det vigtigste sikkerheds udstyr på mc på den anden side er chancen for at man bare dør støre så det bliver billiger for staten

• #77   11. nov 2014 #76 Jeg håber inderligt at du aldrig kommer i sådan en situation, been there, og "belønningen" lød på 2 år smiley - selvforsvar findes stort set ikke i dansk ret, det er kun i tv-serier man bruger det begreb!

• #78   11. nov 2014 helt enig med Tom L.
    been there, done that to!

• #79   11. nov 2014 det var vel manglene beviser for at han havde slået først? men vel en rar følelse indtil dommen smiley
    men nej vi må i danmark bare bukke os og tage hvad der kommer

• #81   11. nov 2014 men ja dejlig følelse og dommen var blot 2 års betinget, så jeg gør det fandme igen hvis jeg skulle komme ud for sådan noget endnu en gang.

• #82   11. nov 2014 Jeg smiler da endnu ved tanken, men har aldrig gjort noget jeg har fortrudt, jeg har da lavet meget dumt, men det er ikke det samme som at fortryde det. Og beviser, det bruger man ikke ret meget, kun den ene vej smiley det er den slags man skal prøve for at forstå. Hvis nogen påstår at vi har et retssamfund, så er det kun fordi de ikke kender det smiley

• Carste M
    Carste M Tilmeldt:
    sep 2013

#83   11. nov 2014 Lasse C man hører tydeligt, at du absolut IKKE har brug for en hjelm.

• #84   11. nov 2014 #76

Det vigtigste sikkerhedsudstyr sidder imellem ørerne.

Hjelmen er nok det vigtigste passive sikkerhedsudstyr, men der er en masse aktivt udstyr, som kommer før hjelmen smiley

• #85   11. nov 2014 84 ja okey du ved hva jeg mener

• #86   11. nov 2014 Ja!

• #87   12. nov 2014 det er flot Carste M. så sid du bare bag din skærm og vær stolt over dig selv.

• Carste M
    Carste M Tilmeldt:
    sep 2013

#88   12. nov 2014 Ja Lasse du har da ikke noget at være stolt over, ej heller dine forældre.

• #89   12. nov 2014 hvis du har det hele i munden som det virker syntes jeg da du skal skrive en privat besked til mig.. så kan du jo lige give en kop kaffe hvis vi skal tage den diskussion face 2 face...
    og du skal ALDRIG! blande min familie ind i nogle af dine negative holdninger om mig. ALDRIG!

• #90   12. nov 2014 Så kunne jeg heller ikke klare mere smiley ud stemme sendt!!

• #91   12. nov 2014 tak Tom smiley det der han har gang i er for langt ude.. det er jo decideret at lynche ("lave heads") imod mig..

• #92   12. nov 2014 Ærligt Carste M, hvad fanden bilder du dig ind? Du har intet positivt at bidrage med og så sviner du samtidig medlemmer til, der har været her meget længere end dig selv?

• Carste M
    Carste M Tilmeldt:
    sep 2013

#93   12. nov 2014 Lille Lasse er det nu jeg skal blive bange for dine slet skjulte trusler smiley
    Og du har ret, dine forældre er jo uden skyld i, at du faldt så uheldigt ud.

• #94   12. nov 2014 SÅ HAR DU FÅET MIN ADRESSE VIA PRIVAT BESKED

og du kan da også få den her
    Bindeledet 26, 2. th.
    2880 Bagsværd

• Carste M
    Carste M Tilmeldt:
    sep 2013

#95   12. nov 2014 Og hvad i alverden skal jeg bruge den til ?

• #96   12. nov 2014 Nu når folk er færdige med at måle pik !!! Kunne vi ikke få lukket tråden

• #97   12. nov 2014 og nej det er ikke nogen trussel men jeg vil hellere se dig i øjnene når du skal til at fortælle om min familie..

• Carste M
    Carste M Tilmeldt:
    sep 2013

#98   12. nov 2014 Har du fået lov af far og mor at invitere venner hjem ?

• Carste M
    Carste M Tilmeldt:
    sep 2013

#99   12. nov 2014 Dennis J.... Jow smiley

• #100   12. nov 2014 du dygtig..

• #101   12. nov 2014 Få nu stemt den klovn ud!

• #102   12. nov 2014 Kim O.

helt enig!

• #103   12. nov 2014 fik så også lige en udstemme fra "Carste M"

• #104   12. nov 2014 Han prøver vel bare at lave så meget ballade som muligt inden han bliver smidt ud.

• #105   12. nov 2014 jeg kunne ikke være mere enig med dig Kim smiley
    må dog krybe til korset og sige at det lykkedes ham nu meget godt indtil videre..
    jeg har ikke ligefrem den der "når ja pyt" adfærd/tankegang desværre selvom det kunne være rart, men når de forkerte knapper bliver trykket på længe nok, så kommer den ønskede reaktion jo.. smiley

men ja jeg håber da i den grad han ryger ud, syntes da bestemt ikke det er nok, hvis hans profil kun bliver frosset smiley

• #106   12. nov 2014 Lasse, hvordan ser du at du har fået ud stemme, medmindre i har noget kørende, sådan i det skjulte -godt nok ikke min smag, men man kan vel blive trængende nok smiley

• #107   12. nov 2014 Lasse

Det lykkedes ham at få dig til at miste besindelsen, og det var lige præcis hvad han gik efter.

Op i r... med ham smiley

• #108   12. nov 2014 fik en fin privat besked af ham hvor der var skrevet følgene:

Fra: Carste M Emne: .... Tidspunkt: 1 time siden

En udstemme afsendt på dig

profilbillede
  • #109   12. nov 2014 Det duer ikke Kim, hvis man skal stoppe alle klaphattene derop, bliver der alt for hurtigt trængsel, ellers skal man da være et ualmindeligt stort røvhul smiley

• #110   12. nov 2014 Det er sgu da dumt, hvad vil han begrunde den med? Jeg svinede manden til, og til sidst reagerede han, smid ham ud? Selvmål!!!

• #111   12. nov 2014 hahaha Tom! alt for humoren en kommentar smiley

men ja Kim smiley jeg prøver skam også at tænke sådan smiley

• #112   12. nov 2014 ja Tom den grubler jeg også efter.. ved ikke hvad begrundelsen var men det blev til en blokering fra min side, og hvis han føler jeg har truet ham, så er han gal på den. jeg ville blot høre ordene fra hans mund direkte til mig i stedet for at spille kong gulerod bag en skærm.

meget finder jeg mig i via computer og div. medier, men at udtale sig om noget så helligt som andres familier (generelt ment) så bringer det mit pis i kog. smiley

• #113   12. nov 2014 Tja, det er desværre normen i vore dage, selv skriver jeg ikke noget jeg ikke ville sige rent ud til vedkommendes ansigt, men for dem der er vokset op "online" er den største muskel tit "internet-musklen" - som sjovt nok kun findes online smiley

• #114   12. nov 2014 igen kunne jeg heller ikke være mere enig med dig igen Tom.
    savner nogen gange at folk (inkl. mig selv) kunne have en ganske almindelig dialog med gensidig respekt smiley
    Jeg selv udtaler mig aldrig heller via nettet eller andet medie, med noget jeg ikke ville sige personligt.
    Det andet er at være kujon og ikke kunne stå inde for sine udtagelser / meninger
    (syntes jeg)

• Carste M
    Carste M Tilmeldt:
    sep 2013

#115   12. nov 2014 Fandt lige et billede af Lasse og Tom fra Lasses sidste fø'sda.

profilbillede
  • #116   12. nov 2014 det staves nu FØDSELSDAG*

• Carste M
    Carste M Tilmeldt:
    sep 2013

#117   12. nov 2014 Ik når man holder føs'da.

• #118   12. nov 2014 jeg er lige nødt til at spørge dig Carste M.

hvad er det helt præcist jeg har gjort siden du skriver som du gør til mig, på den måde?
    og hvorfor du ikke kan holde det på et sobert plan?

• #119   12. nov 2014 Nu er jeg ikke i tvivl om det er bedst lige nu, at det ikke er op i mit åbne ansigt, ellers skulle jeg jo til at vurdere om du var gammel nok, eller man bare skulle sladre til dine forældre, så de kunne give dig en røvfuld. Men bevares, med den attitude skal den såmænd hurtigt komme, helt af sig selv!

• #120   12. nov 2014 Sajmon .... Buggi. Stop nu den tosse !!!

• Carste M
    Carste M Tilmeldt:
    sep 2013

#121   12. nov 2014 MOAAR de store driller.

• Carste M
    Carste M Tilmeldt:
    sep 2013

#122   12. nov 2014 Tom ... Da du blev født, kom jeg i lære !

• #123   12. nov 2014 Så er det sgu da utroligt at du ikke har lært noget endnu!! Du har da været fraværende da de andre lærte om ganske almindelig anstændig opførsel!

• Carste M
    Carste M Tilmeldt:
    sep 2013

#124   12. nov 2014 Tom ... Jeg bestemmer selv hvordan jeg "opfører mig" !

• #125   12. nov 2014 Jamen du bestemmer da bare løs, så længe det varer, det har allerede varet for længe!

• #126   12. nov 2014 Det gør du Carste, men den går ikke herinde.

Kan du vinke pænt farvel!

• #127   12. nov 2014 #125

HØRT!

• Carste M
    Carste M Tilmeldt:
    sep 2013

#128   12. nov 2014 .

profilbillede
  • #131   12. nov 2014 #129 Kenneth, den tråd her er nok den sidste du skulle skrive i, lige nu, du husker vel hvordan det gik sidst smiley og jeg tror ikke du har flere "liv" her, så måske...............

• #132   12. nov 2014 NEEEEEEEJJJJ IKKE OGSÅ PÅ DENNE HER TRÅD!!!

I'm out...

• #133   12. nov 2014 Godnat herfra. Nu er tosserne sgu da samlet!

• Carste M
    Carste M Tilmeldt:
    sep 2013

#135   12. nov 2014 Det lyder sgu som om der sidder et par karl smarter der tror de er vorherre selv.
    Godt man snart bliver smidt ud, så er man da fri for deres selvfede kommentarer.

• #136   12. nov 2014 Var det dog ikke lettere bare at opføre sig rimeligt pænt, i stedet for at ønske at blive losset ud? Ellers kan du jo slette din profil, det gør du nok ikke så mange kede af!

• Carste M
    Carste M Tilmeldt:
    sep 2013

#137   12. nov 2014 Tom ... Er det dig der afgør hvornår "man" opfører sig pænt ?
    Ikke i mit tilfælde smiley

• #138   12. nov 2014 Du har nok ikke rigtigt den helt store situationsfornemmelse, hvis du ikke har bemærket at du står ret alene! Og folk gav dig faktisk lidt luft, du kunne så ikke forstå en pæn hentydning, så mon ikke det forklarer hvorfor du skal til at finde et andet sted at komme med dine guldkorn! Og så gider jeg ikke bruge mere tid på dig, sov godt!

• Carste M
    Carste M Tilmeldt:
    sep 2013

#139   12. nov 2014 Tom ... Du trænger også til et vink, med en vognstang smiley

• kennet B
    kennet B Tilmeldt:
    sep 2014

#140   13. nov 2014 Super fedt at i alle sammen kan fremføre et sobert sprog i en ordentlig tone, samtidig med at i holder jer til emnet.
    Det var ikke lige frem de mest filosofiske spørgsmål jeg havde, men gode svar var svære at finde i blandt alt det lort.

Hvis man bliver så tosset som jer af at køre på motorcykel, så dropper jeg sgu idéen igen, da en forringelse på 40 IQ point vil være noget af et tab, selv for Einstein.

• #141   13. nov 2014 Ærligt mester, du kan gøre som det passer dig. Alle herinde er ligeglad om du kører MC eller ej. Der var i det mindste nogen som prøvede at hjælpe dig, men når moralprædikanterne blander sig, begynder folk at svine hinanden til.

• kennet B
    kennet B Tilmeldt:
    sep 2014

#142   13. nov 2014 Ærligt knægt, så vil jeg give dig helt ret. Det er da bare fuldstændig til grin at folk ikke kan opføre sig nogenlunde respekttabelt.

• Gabriel N
    Gabriel N Tilmeldt:
    okt 2018

Følger: 1 Svar: 3
    #143   14. nov 2018 Underligt at i siger Bandit hjælm ikke er godkendt..
    Den har da ECE godkendelse mærket som er syet ind i hjælmen.
    Hvis den er mærket med DOT så må man ikke køre med den.
    Jeg har den bandit hjælm som mit profil billed er, den griner politi'et bare af.

• #144   14. nov 2018 Er det måske fordi det blev skrevet for 4 år siden? smiley

Kommentér på:
Ulovlig Hjelm?

Annonce