928 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

bred sål bred sål

Jeg har været til syn med min MC, den er ombygget fra 150/90/16 på bagfælgen til en 240/40/18. Foran kører den 130/70/16. Den blev kasseret i synshallen på forfælgen, da synsmanden postulerer, at den skal køre 18" foran også. Men der står ingen steder i Tüv, at den skal. Der er her tale om Thunderbike bagfælg. Er der nogle, der har nogle idé/viden om dette kan være rigtigt?
På forhånd tak Bjarne.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• udskiftning af afløbsrør i køkkenvasken 1.000 kr.
  • Stoppet vandløb 800 kr.
  • Toiletmontering 1.790 kr.
  • Skift af kogeplade 1.300 kr.
  • Jeg skal have gravet et aflangt bed på ca 5x1 mtr. Jeg kan selv ligge ukrutsdug osv, det er kun udgravningen jeg ikke kan. Der er lidt rødder fra hækken. Jorden er en blanding af jord og sand, mest sand. Der skal ikke graves ret dybt. Jeg har en spade og en skovl, men andet har jeg ikke. Det er ikke så stort et stykke der skal graves, så jeg tror ikke det tager ret lang tid. 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  bred sål
  • #1   11. nov 2014 TüV??? Øøøøøøøh....... Du er altså i Danmark og her gælder de danske synsregler, som er fastsat af den danske Færdselsstyrelse....... TüV kan du ikke bruge til en skid! I Tyskland fastsættes reglerne for køretøjer også gennem StVZo - TüV er et firma/selvejende organisation, der er godkendt af staten til køretøjssyn! Lidt ligesom Dekra også er det......

• #3   12. nov 2014 Thomaz - spar lige lidt på lykkepillerne..

• #4   12. nov 2014 Mc Bissen det koster 3000,- og starte det op sammen med skad har talt med dem pr telefon i går og hva det løber op er der ikke nogen som ved så kam man lige så godt bestille den ny fælg og dæk til ca8800 og så har man 3000kr til det fra deres start gebyr.
    Thomas tuv gælder sjovt nok også i dk og hvis de ting som du køber og bygger på din mc ikke er tuv godkendt så bliver den ikke synet...med dem på...

• #5   12. nov 2014 Hvad str. er den født med på forhjul ?

• #6   12. nov 2014 den er født på 3,0"x16" med dæk str 130/90-16 og jeg køre på 130/70-16 pt.....

• #7   12. nov 2014 Er det fordi det er blevet 18" bag på han så mener det også skal være det foran ?

• #8   12. nov 2014 ja det siger han at det er sådan man skal læse tuv godkendelsen der står bare ikk nogen steder i den tuv at man skal skifte det er en tuv som gælder både baghjul og forhjul det vil sige at køber jeg en ny forfælg får jeg den samme tuv som jeg har nu...

• #9   12. nov 2014 Hmm der tror jeg sq han er forkert på den !!
    Der skal jo stå at betingelsen for at montere baghjulet er : At forhjulet også bliver skiftet til et 16" ........

• #10   12. nov 2014 ja et 18" i den tuv står er der et 15"bagfælg og så skriver de 19" forhjul det hænger slet ikk sammen.

• #11   12. nov 2014 Prøv at ta omkring en anden synshal, bare med dine papirer og hør der hvad de mener. Lad være med at snakke noget om din situation lige nu.
    " bare lige høre om hvordan du takler det skifte "

• #12   12. nov 2014 det vil jeg prøve og gøre ved bare man ikke må ændre det med mere end + - 5% i rullediameter og jeg har fået mit målt til og være 4.1% men det han ligeglad med takker for hjælpen...

• #14   12. nov 2014 Kørte du den til syn pga skift af hjulet ??

• #15   12. nov 2014 jeg skal sælge den så der for vil jeg ha den skal være godkendt men de konstruktiv ændringer som er blevet lavet på selv et skide fremrykker skal være tuv ellers bliver den ikke synet.Mc bissen det er lige det du skriver med hr betjent det bøvl gider jeg ikk det skal være 110% iorden hvis jeg skal sælge den...

• #17   13. nov 2014 mc bissen
    jeg har alle tuv papiren på den men spørsmålet var jo også om der var nogen som viste og det kunne være syns manden der tog fejl af tuv på den.... syns jo bare det lugter af købe tvang hvis man skal skifte fælg for fordi man har sæt en støre bag på så kune de jo lige så godt sælge dem som et sæt og ikk som 1 stk det er der jeg ville hen...

Kommentér på:
bred sål

Annonce