{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.074 visninger | Oprettet:

E-mærke før 1. juli 2004 {{forumTopicSubject}}

Hej guys.

Alle steder jeg har set, hvor der står noget beskrevet om regler for e-mærkede cykler, står der, at de gælder for cykler produceret efter 1. juli 2004.
Min VN2000 er registreret første gang d. 9. marts 2004, og derfor produceret inden 1. juli.
Kan jeg af den grund gøre noget som helst for at komme uden om reglerne for udskiftning af dele på e-mærket cykler? Jeg kunne slemt godt tænke mig anden udstødning, luftfilter og en PC.. og i grunden også en masse andre ting..
På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  E-mærke før 1. juli 2004
  • #1   11. nov 2014 Du tager fejl, det er 1. jan. 2004


    6.02.001 Generelle bestemmelser
    (1)Et køretøj må kun være forsynet med påbudte eller tilladte lygter til belysning.
    E-godkendt køretøj registreret første gang efter den 1. januar 1998 (motorcykel
    dog 1. januar 2004) må kun monteres med e-/E-godkendte lygter til belysning.

    7.05.001 Generelle bestemmelser
    E-godkendt køretøj registreret første gang efter den 1. januar 1998 (motorcykel dog
    1. januar 2004) må kun monteres med e-/E-godkendt udstødningssystem.
    Eksempel på »e-mærkning«:

    8.02.002 Dæk
    E-godkendt køretøj registreret første gang efter den 1. januar 1998 (for motorcykel
    dog 1. januar 2004) må kun monteres med e-/E-godkendte dæk.

    10.03.006 Førerspejle
    E-godkendt køretøj registreret første gang efter den 1. januar 1998 (motorcykel dog
    1. januar 2004) må kun monteres med e-/E-godkendte spejle.



  • #2   11. nov 2014 Og det fortsætter i en uendelighed !

    6.06.001 Generelle bestemmelser
    E-godkendt køretøj registreret første gang efter den 1. januar 1998 (motorcykel dog
    1. januar 2004) må kun monteres med e-/E-godkendt lydsignalapparat.

    6.05.001 Generelle bestemmelser
    (1)Fremadvendende refleksanordning skal være hvid, bagudvendende refleksanordning skal være rød, og refleksanordning, der vender til siden, gul. Er den bageste siderefleksanordning sammenbygget med bagudvendende lygte eller refleksanordning, kan den dog være rød.
    E-godkendt køretøj registreret første gang efter den 1. januar 1998 (motorcykel
    dog 1. januar 2004) må kun monteres med e-/E-godkendte reflekser.


  • #3   11. nov 2014 Tak for svar, Steen.

    Det var da uhyggeligt.. Der er meget få custom dele, som er e-mærket, efter hvad jeg kan finde frem til.. Eller kender du nogle tricks? Steder/lande/hjemmesider osv?


  • #4   12. nov 2014 Du køber bare et "e" stempel og knalder i dine dele.

  • #5   12. nov 2014 Og det ødelægger ikke en evt forkromning?

    Hvis det ikke gør, godtager de det så til et evt syn?

    Har du sådan et? smiley


  • #6   12. nov 2014 Gør hvad der skal til, Og gem original stumperne hvis synsmanden er hysse ( oftest er det kun udstødningen de hænger sig i )

    smiley


  • #7   12. nov 2014 Tja.. Så må jeg jo se om jeg kan finde en udstødning der minder lidt om den originale.. Mon ikke en PowerShot fra Vance&Hines ville være mere passende i den henseende, end den PowerPro HP 2-1 fra Cobra jeg først havde tænkt mig..

    Så må jeg se hvad jeg kan få hen med luftfilteret. Mon ikke man kan få det originale dæksel til at skjule en rund åben model, så det ikke er åbenlyst, men hvor lyden stadig er der...

    Godt jeg lige har vinteren over. smiley

    Tak for svar, alle!


    profilbillede
  • #8   12. nov 2014 Jeg var for nylig til syn v Applus. manden var "hys". Han var næsten som sukker doopet. Han var fuldstændig ligeglad med støj fra lyddæmperen. Den skulle bare enten være E mærket eller original. Det var den ikke så jeg måtte hjem og få en på med et E mærke. Da han så det et par dage efter var han glad. Dvs man laver selv et E mærke og så kører det.

  • #9   12. nov 2014 Nu står der som regel også et nummer i typegodkendelsen som skal passe foruden E-mærkningen


  • #10   13. nov 2014 Altså.... Hvor svært er det lige det er at skifte udstødning når der skal synes ?? Man splitter jo sin fine udstødning ad ved at prøve at banke et E mærke i ( hvilket så for øvrigt også er dokumentfalsk, og i den tunge ende af straffe skalaen )

    Kør med hvad du vil, og skift når det er nødvendigt smiley


  • #11   13. nov 2014 Bare lige for at skære det ud i pap for os der ikke er helt inde i E-mærkningen og dennes betydning!

    Vil det så sige, at på eksempelvis en Kawa zx6r 636 som min, fra 2002, på den kan jeg faktisk smide lige de lygter og den udstødning på, sålænge jeg ellers overholder krav for lysfald og lyskeglens længde samt evt. støjkrav fra udstødningen!?


  • #12   13. nov 2014 Det mener jeg, hvis ikke der står noget om e-type godkendelsesnummer på din reg. attest, eller hvis der ikke er en lille fint plade nittet på dit stel med et e-nummer på. Det er der på min.

  • #13   13. nov 2014 Hmm, det ville ellers være noget af en forandring - Efter at have roddet med biler i en del år, hvor reglerne er psykotiske(set i forhold til snart sagt alle andre lande omkring os), så er det ret utroligt hvad man må af modificeringer på Mc`er!

    Tag ikke fejl, det er skam glædeligt, men vildt med den enorme forskel!! smiley


  • #14   13. nov 2014 Det er jo også bare fordi afgiften er så pisse høj.. Havde der ingen afgift været, var det heller ikke så attraktivt at modificere, for så kunne man bare købe en FED NY bil for de samme penge det koster at modificere en knap så fed, gammel bil med høj afgift op på samme niveau.. LORTE LAND!! smiley smiley

  • #15   14. nov 2014 Ny idé!
    Dele fra andre Vulcan modeller må da have e-mærket også.. Og nu ser baglygten fra en VN1700 da lidt bedre ud end min, og især nummerpladeholderen.. Gad vide om ting passer sådan nogenlunde sammen, uden at skulle skære alt for meget i det.. Så er e-mærket jo hjemme smiley men det ændrer selvfølgelig ikke på udstødningen..


Kommentér på:
E-mærke før 1. juli 2004

Annonce