{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken motorolie
  • #1   18. nov 2014 Du får ingen ekstra gevinst ved at vælge fuldsyntetisk til den gamle motor. Find en delsyntetisk der opfylder de krav fabrikanten stiller. Den vil gøre det præcist ligeså godt.

  • #2   18. nov 2014 Den gør det ikke lige så godt!.
    MEN cyklen er lavet til at kører på en meget ringere olie, så den vil være tilfreds lige godt hvad du giver den smiley


  • #3   19. nov 2014 På mine ældre Cbr 600 fra 90'erne

    Har jeg altid smidt 10w40 delsyntetisk
    Castrol, Putoline , osv ( olie er religion! ) Men brug noget mærkevare og helst MC godkendt. Korrekt api værdi osv.



  • #4   19. nov 2014 Åååååhhh nej nu igen, sæsonen sluttet. Olietrådene starter smiley

  • #5   19. nov 2014 #2: hvis en billigere delsyntetisk olie smører motoren tilstrækkeligt, så er der ingen gevinst ved at vælge den dyre fuldsyntetiske. Den smører ikke motoren bedre.

  • #6   19. nov 2014 Den har nogle bedre egenskaber end den delsyntetiske olie, om man har behov for det er noget andet.

    Men er enig, cyklen kan fint brug delsyntetisk, ja sågar mineralsk hvis man kan finde det, så længe API/JASO/SAE er opfyldt.
    Men der er stadig fordele ved fuldsyntetisk smiley


  • #7   19. nov 2014 #6: Og hvad er fordelen ved at bruge fuldsyntetisk, på en gademotorcykel, med en motor konstrueret i 80'erne, og som ikke kører hård banekørsel hvor temperaturen er meget høj?

  • #8   19. nov 2014 Du ved da ikke om manden skal piske den rundt på Stelvio pass i timevis..

  • #9   19. nov 2014 Så mangler vi bare en tråd om hvad man gør ved cyklen inden vinteropbevaring...
    Så er min dag komplet...


  • #10   19. nov 2014 Og self en tråd med

    "Hvilken motorcykel er den bedste at starte på" ;-).
    God lilletorsdag derude


  • #11   19. nov 2014 Lige for at fastholde trådens spørgsmål, så gik det bare på hvilken olie i brugte,??

  • #13   19. nov 2014 Jeg bruger Castrol racing power 1. 10w-50...


    Og nu kommer alle de sure opstød og nedslagtninger, så jeg vil starte med at forsvare mig selv inden det halve MCG går totalt amok i blodrus over at jeg SKAL bruge 10-40, (så det behøver i ikke nu)

    Det har jeg prøvet og når min motor blev meget varm på hede sommerdage hvor man holdt i kø eller gennem byen i myldertid, kunne motoren godt lave lidt rasle lyde, olien var for tynd ved høje temperaturer, og kobling/gear skift gav det nogle klonk lyde, men med en 10-50 er disse ting elimineret, der med er det ikke sagt at hverken du eller andre cykler kan få samme fordel af en 10-50, men stort set alle jeg kender/snakker med som kører Honda CBR blackbird har samme oplevelse som mig. En 40 olie er lige lidt for "tynd" ved høje temperaturer, Og det er da også en 10-40 som Honda anbefaler, men en 10-50 gør nu jobbet godt når varmen trænger sig på.


  • #14   19. nov 2014 #11

    Det ved jeg godt kan dog se du er ny herinde. Denne side har en søgefunktion, og søger du der vil du finde ud af hvorfor du får reaktioner som dem du nu har fået. Bare til orientering smiley


  • #15   19. nov 2014 Hvis det er tilfældet så kan vi jo bare lukke ned for forummet, 99% af spørgsmål er gentagelser af en eller andet art, jeg begriber stadig ikke hvorfor man vælger at åbne, og kommentere en tråd hvis man synes at tråden er fyld..

  • #16   19. nov 2014 Når jeg selv skifter olie, bruger jeg procycle 10w-40 delsyntetisk fra Louis

  • #17   19. nov 2014 #7
    En renere olie, en olie der holder sig bedre ren og holder bedre til varme.
    Har ikke nævnt at han ikke kan bruge delsyntetisk, har bare sagt at der er fordele ved fuldsyntetisk, hvor du siger der ingen fordele er.
    Der er jo altid fordele ved at bruge bedre ting, men det er ikke sikkert alle har behov for det, derfor har man også selv et valg smiley


  • #18   19. nov 2014 @ Morten P...
    Hvad definerer "bedre ting" for dig?

    Min sidevognsmaskine skal have mineralsk uden nogen former for rensende aditiver da den ikke har et filter til at fjerne det skidt der er "renset".
    Faktisk er den olie væsentligt dyrere end det jeg plejer at bruge på mine andre maskiner, men bruger jeg fuldsyntetisk holder den ikke mange 100km.

    Jeg har meget svært ved at se fordelene ved at bruge fuldsynt. på min smiley
    Omvendt bruger jeg udelukkende fuldsynt. på mine KTMer og delsynt. på Yamahaerne.
    Det er ikke noget med penge at gøre, men at bruge den olie der nu engang er anbefalet af dem der har lavet den,


  • #19   19. nov 2014 procycle 10-40 i 4 l fra louis er vist varen af choice lige nu!!!

  • per v
    per v Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 173
    #20   19. nov 2014 du skal bruge den billigst olie, der overholder de specifikationer der står i din manual til din mc.

  • #21   20. nov 2014 Aldi har vist en Texaco olie til 19,95 literen

  • #22   21. nov 2014 #21
    Hæld du noget bilolie ind til din kobling, og se om den er glad for det smiley


  • #23   22. nov 2014 Jeg har lige skiftet olie på diesel bilen, du kan få det brugte til en go pris smiley

  • #24   22. nov 2014 #17: Det er jo bare salgsgas. Hvis motoren ikke har problemer med den delsyntetiske olie, så for man jo netop ikke noget ud af, at olien er renere og bedre kan holde til høje temperaturer over en lang periode.

  • #25   22. nov 2014 Nu har jeg valgt at hælde Castrol Racing 1 10W40 på, så er der nogen der mener den springer i luften af det(ZZR1100 Dårg 1997 og45.000 km) så vil jeg da gerne vide det inden den skal ud og fyres af i den nye sæson smiley

  • #26   22. nov 2014 Den springer ikke i luften smiley , det er en rigtig god olie til motorer med en høj ydelse.

  • #27   22. nov 2014 Tak for alle svar, jeg er ikke det mindste i tvivl om, at den kommer til at spinne på den Castrol Racing 1. 10w40

  • #28   24. nov 2014 Det er en super olie,kører med den i min zx 10 tomcat

  • #29   25. nov 2014 Fed maskine , solgte min for 2 år siden årg 90

  • per v
    per v Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 173
    #30   25. nov 2014 castrol er spild af penge, alt olie kommer det samme sted fra. Overholder olien specifikationerne, har den de rette addiktiver.

  • #31   25. nov 2014 Det iorden, Som tidligere sagt så har Aldi en olie til 19,95 literen, hæld du det på din cykel, hvis du har en...

  • per v
    per v Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 173
    #32   25. nov 2014 det er næppe jaso godkendt mc olie til 19,95 literen.

    min egen favorit er louises, da der ikke er så stort udvalg i 5w-30 som min manual foreskriver.


  • #33   26. nov 2014 Per V Hvis den overholder API og SAE specs, er det pisseligegyldigt med Jaso Der er med sikkerhed ingen letløbsadditiver eller for koblingen skadelige friktionsnedsættere i, til den pris, Så den kan være lige så god som enhver anden!!!!

  • #34   26. nov 2014 Jeg ville ikke smide aldiolie på det er bilolie,vi har lige haft en oplevelse her i familien med en billig olie jeg hældte på min kones cbr 600.Da hun havde kørt lidt, klagede hun over at hun havde svært ved at skifte gear,jeg kørte lidt på den,og oplevede også problemet,jeg skiftede olien til Castrol power 1,som jeg selv kører på , og der har ikke været problemer siden,tro mig olie er ikke bare olie.

  • #35   26. nov 2014 Næh, men specifikationer er specifikationer. Je har skilt rigtig mange MC koblinger ad, og har endnu aldrig set en glidende kobling, hvor friktionspladerne ikke var slidt for tynde eller fjedrene var for korte:-) Jeg ærgrer mig da virkelig over at jeg ikke selv har spottet den!

  • #36   26. nov 2014 Er helt enig Bruno

  • per v
    per v Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 173
    #37   26. nov 2014 #34 læs selv lige hvad du skriver, du har hældt en bilolie på der ikke overholder de specifikationer din mc kræver.
    En hvilken som helst mc olie, vil du ikke have haft problemer med.


  • #38   26. nov 2014 Den olie jeg hældte på der gav problemer, er en mc olie,den hedder JMC købt i Tyskland.

  • #39   26. nov 2014 #37 nej det er ikke det Bruno siger, læs det lige igen.

    Jeg ville nu ikke stå med "bind" for øjene og bare ta en tilfældig olie på hylden til min mc og så hælde det ude at vide hvad det var, jeg har en erfaring med olie, lige som mange andre har og den holder jeg mig til, du kan bare hælde det på du lyster, det er jeg sådan set ligeglad med, men at sidde og sige til os der ved hvad det handler om mht. olie, det kommer du ingen vejne med, andet end at komme til at lyde som en useriøs amatør...

    Du har ikke engang gidet at oprette en mc, har du over hovet en ? og i såfald hvilken ? Hvis nu det er et gammelt hakke brædt MZ 150 år 1975 ja så hæld du bare mad olie på den, det den sikkert ligeglad med.


  • per v
    per v Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 173
    #40   26. nov 2014 siden du ved hvad det handler om med olie, så kan det gøres op i specifikationerne som står i manualen til din mc, dem skal olien overholder. Det eneste jeg siger er at det ikke behøver at være dyr castrol for at smøre optimalt.

    og nej min mc, det er ikke et gammelt hakkebræt.

    Producenter er ret gode til markedsføring og mange mennesker lader dette styre deres valg af produkt.

    Honda som eksempel, skriver heller ikke den kun kan køre på castrol ellers sætter motoren sig.


  • #41   26. nov 2014 Specs drenge Specs!!!! fra jeres manualer.

    Jaso er en opfindelse!!! Husk det er i hvert fald min mening!


  • #42   26. nov 2014 Det her er jo lidt ligesom at diskutere om vingummibamserne har forskellig smag smiley

    Passer olien ifølge specifikationerne, er det som sådan ligemeget hvilken det er. Men brug nu bare den i synes virker bedst, så er alle glade!

    Jeg mener nogen køber den dyre fra castrol for den er jo bedre end den billige noname olie med samme specifikationer. Men på den anden side, så køber folk jo også stadig iphones smiley


  • #43   26. nov 2014 Vil give Martin ret,efter hvad jeg har hørt og læst,har koncentrationen af sulfataske i olien betydning for kvaliteten, jo mindre jo bedre smiley

  • #44   28. nov 2014 Jeg kan konstaterer en enorm forskel på billig aldiolie og en Castrol , i forbindelse med olieskift på eks biler, forskellen er at billig olie er kulsort efter 5000 km, og en dyrere Castros olie stadig kan være ganske klar, selv efter 10.000 km, DERFOR, har jeg ingen betænkeligheder ved at købe Castrol olie, hvad betyder en prisforskel på måske 200 kr på olieskift, sammenholdt med et defekt leje i motoren, ødelagte knaster osv, hvilket kan blive en DYR fornøjelse

  • #45   30. nov 2014 Nemlig en billig investering ??

  • #46   30. nov 2014 Køre motor , gearkasse, og kobling i samme oliesump?

  • #47   30. nov 2014 jeps smiley

  • #48   30. nov 2014 Tak, er der så også kun mulighedfor aftapning via bundproppen og oliefiltret

  • #49   30. nov 2014 jae, med mindre du vil prøve at suge det op fra påfyldningshullet smiley

    Nej, det er bare af med bundproppen,
    og på med nyt filter, koster mellem 50-100 spir så det kan ikke betale sig at lade være.


  • #50   30. nov 2014 Har skam både olie og filter på "lager" så det jo bare igang

Kommentér på:
Hvilken motorolie

Annonce