2.128 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Ridset fælger! Ridset fælger!

Hej jeg har lige et spørgsmål til jer allesammen. Jeg oplevede at mine fælger blev ridset i kanten hver gang jeg fik skiftet dæk på min første bike gsxr 750. Så købte jeg en hel ny r1 som stod mig i næsten 250.000. Så blev den os ridset i kanten. Så købte jeg en hel ny busa som jeg Har nu som os står i rigtig mange penge. Men tilgengæld er den ridse fri fordi jeg ikk har skiftet dæk i nu. Kan det virkelig passe at forhandler bar skal have lov og ridse ens fælger på en hel ny og pisse dyr motorcykkel? Jeg har prøvet det mange steder nu. Og en kammerat har samme problem. Det er skuda Amatør Pisse dårlig stil sys jeg!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hæng spisebordslampe op 250 kr.
  • Græsslåning 950 kr.
  • El tjek og eventuelt fjerne stikkontakter i lejlighed 1.000 kr.
  • Montering af gardiner og TV stand 1.500 kr.
  • Fjernelse af ukrudt under hæk 600 kr.
  • Måske defekt kabel i loftet - tjek og reparer 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ridset fælger!
  • #1   26. nov 2014 Jeg vil mene at hvis man er omhyggelig, og har det rigtige grej, så skulle dine fælge ikke tage skade.
    Jeg har selv fået monteret dæk for et par uger siden - helt ny lakerede - ingen skader.
    Hvis det var mig, som havde betalt for at få monteret dæk, og de ridsede mine fælge, så ville jeg lade dem erstatte/rep dem.

• #2   26. nov 2014 Mange mekanikere er sløsede og så smutter dækjernet engang imellem eller så glider fælgen i apparatet fordi de bruger et apparat der er beregnet til bilfælge og derfor spænder på fælgkanten i stedet for at styre igennem hjullejerne

• #3   26. nov 2014 Jeg montere selv mine dæk

• #4   26. nov 2014 Det skal da bare erstattes af dem der har monteret dæk for dig?

• #5   26. nov 2014 Jeg montere selv alle mine dæk, nul ridser hvis man er omhyggelig.

Få værkstedet til at skrive under på at dine fælge er fejlfri når de får dem, og at de skal dække eventuelle ridser de laver.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.724
    #6   26. nov 2014 Jeg skifter dæk på en maskine til biler, og har aldrig ridset en fælg endnu.

Det er sløset, og de har fanme bare at betale for skaderne.

• #7   26. nov 2014 Synes heller ikke du skal finde dig i det. Da jeg boede i DK fik jeg altid skiftet dem hos en privat person med en maskine. Han ridsede sgu aldrig noget som helst så det kan ikke passe at du får din fælg ridset hvis du går til en forhandler. Så må de sgu lade være med at sætte lærlingen til det.

• #9   26. nov 2014 Når jeg skifter dæk, skære jeg dem af, en kraftig hobbykviv hele vejen rundt i begge sider,og man kan pille af uden værktøj. Montering sker med gummihammer.

• #10   26. nov 2014 Jeg har været ved 3 forhandler i nordjylland. De har alle ridset mine fælge. det sku dårlig stil. nu har jeg en hel ny busa. og nu prøver jeg en fjerde forhandler. Og han kommer sku til og skrive under på ridse garanti. Sys virkelig det for dårligt. For de ved sku godt hva de vil have for og lave det !

• #11   26. nov 2014 En flok af disse:
    (link fjernet)
    (link fjernet) <-- 350mm

Det tager 10min, og så er der sq ingen ridser smiley

• Daddy
    Daddy Tilmeldt:
    aug 2014

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 30
    #12   26. nov 2014 Mange gange når man køber dæk ved en forhandler så er montering med i prisen.
    Så det kan ikke betale sig at lave det selv.

• #13   26. nov 2014 Nu vil jeg gerne se billeder af ridserne inden jeg afsiger en dødsdom smiley
    vil påstå at det er umuligt at skifte dæk uden at lave mærker ( omend de er ganske små)

• #14   26. nov 2014 selvfølgelig kan man skifte dæk uden og lave mærker og ridser. Det skal man skuda

• #15   26. nov 2014 Prøv at sætte dig på hug og tjekke fælge næste gang du er til træf , 95% har små ridser og skrammer på kanten.
    For langt de fleste betyder det intet.

Hvorfor investere du ikke i et dæk apparat ? Så kan man bruge den tid der skal til at kæle for sagerne smiley

Man kan også tit se små mærker hvor der har sat afbalanceringsklodser......

• #16   26. nov 2014 Jeg var gået fuldstændig amok hvis det var min cykel. Sløseri!!
    Jeg skifter selv mine dæk. Jeg har skiftet dæk 3-4 gange på Apriliaen og den har ikke så meget som en enkelt ridse på nogen af fælgene.

• #17   26. nov 2014 man ridser ikk en motorcykkel til over 200.000 kr og så tar penge for det bagefter. Hva fanden vil de gøre hvis det er fælger til 10.000 eller 20.000 kr. ? fra fabrikken af kan de sætte et dæk på uden og ridse. Så burde de os kunne alle andre steder. skal mine fælger ridses vil jeg fandme selv gøre det !!!!!

• #19   2. dec 2014 Selvfølgelig kan det gøres uden ridser eller andet. Det kan godt være det kræver halvanden minut mere men hva så .

• #20   2. dec 2014 Desværre kommer en ny suzuki med "bankeklodser" / afbalanceringsklodser på støbesamlingen i midten af fælgen, og ikke klisterklodser (det har de ihvertfald gjort). Og det ridser både ved montage og afmontering. Ikke skide smart på en malet fælg.

• #21   3. dec 2014 okay ja det ved jeg ikke noget om. Det er første gang jeg skal have den slags klodser på der sidder på kanten i midten af fælgen. Men det er jo som det nu er. så må man bar have nogen andre fælge hvis ikk man kan lide det smiley hovedesagen er at man kan få sit dæk skiftet uden de har skrabet alt malingen af fælgen hele vejen rundt i kanten. De kan os godt skrabe noget af aluen af. Det jo sindsygt !
    3 forhandler har ridset mine fælge. den ene var lige ved og have ridset hele vejen rundt .

• #22   3. dec 2014 Man bruger limklodser og ikke dem der er banket på, det ødelægger jo mere end det gavner

• #23   2. mar 2016 har fundet en forhandler i svenstrup motorgården. De skifter dæk for mig for efter tiden. De har aldrig ridset mine fælger. Det jo dejligt når man har nogen meget dyre magneseum fælge på. Så er glad igen smiley

Kommentér på:
Ridset fælger!

Annonce