2.265 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 47 Svar

Ka ikke se hvor langt ud jeg kommer på dækket Ka ikke se hvor langt ud jeg kommer på dækket

Hej mcg

En tidligere gut har kørt meget fint på min gsr så dækket er kørt godt ud smiley vi snakker 3 mm fra dæk kanten.. Det jo os fint nede ved pølsevognen..

Men ka jeg "fjerne" vedkommendes streger så jeg ka lave mine egne eller ska der nyt gummi på?

Ka jeg evt ta noget kvaje blæk og smøre på dækket og lade det tøre godt og så bruge det eller blir det slynget af? smiley

Andre forslag?

Dæk skifte blir dog ikke en mulighed da de næsten er nye smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Køkkenamatur er løst 800 kr.
  • Vandhane skiftes 750 kr.
  • vinduespusning 800 kr.
  • Samle gyngestativ 630 kr.
  • Hænge badeværelsesspejl og soveværelsesspejl op og ophængning af loftslampe ikøkken 850 kr.
  • Græsslåning naturgrund 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ka ikke se hvor langt ud jeg kommer på dækket
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.726
    #2   29. nov 2014 Hvad er problemet?

• #3   29. nov 2014 En tidligere gut ????
    Er han blevet kastreret ???
    smiley

• #4   29. nov 2014 Såen til dækskrift burde gøre tricket ...

Men det er vel bare at få stregen længere ud så du har din "egen" smiley :D

110% sikker på at du nok skal mærke når du når til kanten af dækket smiley

• #5   29. nov 2014 SERIØST..... but why?

Drop nu alt det pis med at tegne på dækket og andre dumme tricks som i værste fald kan koste dig en tur på siden.
    Det er jo ikke så vigtigt hvor langt ned du kommer så længe du har det sjovt og du er safe...

• #6   29. nov 2014 Hvis du triller lidt rundt i noget grus/jord/skidt kommer der en tynd belægning på hele hjulet. Når du så har kørt en tur kan du se hvor meget skidt der er fjernet. Så længe det kun er lidt skidt nedsætter det ikke vejgrebet da det bliver kørt væk med det samme det rør asphalten.

Kan nogle gange se det på min KTM's dæk.

• #8   29. nov 2014 Det er da bare at tegne en streg tværs over dækket med en af de gule markerings tusch som bruges på metal..... Og nej den tynde streg vil ikke have nogen betydning for dit greb.

• #9   29. nov 2014 jeg kan godt forstå du gerne vil følge med i hvor "dygtig" du er, jeg ville tegne en kridtstreg tværs over dækket flere steder. så kan du køre en tur og se hvor god du er.
    OBS, det duer ikke i regnvejr.

men som der også er skrevet, hvis bare du hygger dig og ikke kører galt, så er du dygtig nok smiley

• #10   29. nov 2014 Alternativt pisker du den da bare rundt i svingene med godt med bremse og gas på, så skal du nok kunne se forskellen uanset...

• #11   29. nov 2014 Det næste bliver vel at du vi vide, hvordan man skraber sine kneesliders så de ser slidte ud. Som Dennis skriver - det er sgu da noget seriøst pjat!

• #12   29. nov 2014 Pjat for den ene, vigtigt for den anden, who cares.. Giv ham da svar han kan bruge istedet for at dømme.

• #13   29. nov 2014 Eddie:

Har du og dine 5 jasigere tænkt på, at vi måske mener at "dommen" som du kalder det - kan bruges til noget???

Det indlæg viser præcis hvorfor MC-ister har et skidt ry!

• #14   29. nov 2014 Hva fanden er jeres problem?
    Det burde da ikk være så svært at hjælpe med min forespørgelse?

Ja et dækskifte er klar det beste.. Det ved jeg.. Men eftersom det er så nyt skifter jeg det squ ikke bare smiley

• #15   29. nov 2014 Der er så mange ting jeg ikke forstår, men jeg er også ved at blive voksen .

• #16   29. nov 2014 Madsen# : Du vil sikkert ikke kunne lide dette indlæg, men jeg har atså lige siddet og kigget i din profil.

Mit ærlige forslag er: Tag den med dyb sindsro og brug vinterpausen til at tænke dig om.

Jeg har IKKE lyst til at læse om dig i en dødsannonce eller en nekrolog til foråret

Et underligt indlæg men meget velment!

• #17   29. nov 2014 Seriøst ?

profilbillede
  • #18   29. nov 2014 Køb et par banedage og kør de sidste 3mm af

• #19   29. nov 2014 det er vel bare køre længere ud end din tidligere kammerat har gjort ?

• #20   29. nov 2014 Jeg kan sagtens forstå trådstarters spørgsmål, og jeg kan også godt huske hvordan jeg selv havde det da jeg var "nybegynder".
    Jeg havde det præcis ligesådan..... "Hvor langt kan jeg komme ud på siden af dækket" ..... "Kan jeg sætte et bredere bagdæk på" ...... "hvordan kan jeg få knæet i jorden"... Osv osv.
    Alle disse spørgsmål var vigtige for mig dengang, for jeg vidste ikke bedre, og fred da være med det. I dag rager det mig langsomt hvor langt ud over jeg kommer på dækket, eller hvor brede dæk jeg har, eller om jeg får knæet i jorden. Men i dag kører jeg også til kanten, har knæet i jorden, og kører med 200 bagdæk, fordi jeg kører bane, og det er det der fungerer på banen! smiley

Jeg tror de fleste unge mennesker med en sporty MC tænker lige som trådstarter, for ellers havde de sgu ikke valgt en sporty MC!

I takt med at jeg blev mere erfaren, blev det at komme på kanten af dækket mm. ikke et mål i sig selv. I stedet blev farten og teknikken målet.
    Det sjove er så, at når farten og teknikken er på plads, så kommer du helt automatisk ud på kanten af dækket, og du får knæet i jorden osv.
    Dette er et resultat af fart og teknik, ikke omvendt. smiley
    I dag kan man så godt smile lidt ad dem man overhaler igennem et sving, i mens man sidder ret op, og krænger geden rundt, men stadig kører meget hurtigere end den anden, fordi han hænger helt ude på siden, og febrilsk prøver at få knæet i jorden, men slet ikke har fart nok på til at det kan lykkedes. smiley
    Jeg smiler, ikke fordi at den man overhaler i sig selv er komisk, men fordi jeg godt kan se hvor komisk jeg SELV var, dengang det var mig der gjorde det smiley

En chef jeg havde for mange år siden, sagde følgende til mig, da jeg sagde op hos ham (fordi han ikke længere kunne indfri mine forventninger):
    Når du bliver født, har du ingen erfaring, men massere af forventning.
    I takt med at du bliver ældre, falder din forventning og din erfaring stiger.
    Den dag din forventning bliver mindre end din erfaring, kan du lægge dig til at dø, for så er der ikke noget at leve for mere...

Så husk nu, i gamle røvhuller... I har også selv været der en gang (de fleste af jer). smiley

• #22   29. nov 2014 Slap af der er mange mavesure folk herinde smiley Hvis Madsen synes det er sjovt at se hvor tæt han kommer på kanten, så er det da hans sag. Og hvorfor stille sig til dommer over hvordan han kører? Jeg tænker at det politiets opgave og ikke vores.

Alle har en forskellig indgang til deres hobby, og ingen er mere rigtig end andre!

Madsen som de andre siger brug en markerings toush, så du kan se hvad der sker smiley

• #23   29. nov 2014 rensebenzin på en klud, og gnub godt til på dækket i siderne, det kan virke og få dækket til at virke nyt, men kommer meget an på hvor slidt det er, det slider lige et par my af gummiet, og nej det er ikke farligt.

• #24   29. nov 2014 det er da meget simpelt, kør dækket HELT ud til kanten. ellers kig på forhjulet istedet og kør det til kanten istedet smiley

• #25   29. nov 2014 Tror jeg squ bar jeg bruge kridt strejer til foråret smiley

Og nej det var ikk en kammerat.. En tidligere ejer.. smiley

• #27   30. nov 2014 Hvis det bare er til en kort prøvetur og så stoppe og kigge

Så kan man (som jeg har gjort et par gange) lave 5 synlige streger med hobbykniv fra midten af dækket til kanten af dækket, med lige stort mellemrum.

Når man så stopper er stregerne til at spotte fordi de er symmetrisk placeret, og de halve mm dybe snit er usynlige igen efter et par 100 km (-på kanten ;))

Har da selv skulle se hvor meget af dækkene på de scootere jeg har haft man har kunne bruge inden cvt skjoldet skraber på smiley

• Carsten M
    Carsten M Tilmeldt:
    okt 2014

Følger: 1 Svar: 44
    #28   1. dec 2014 Hvis du vil køre "til grænsen" så bare godt med knald på og rundt i svinget, når du så vælter ved du, at grænsen var lidt før.

• #29   1. dec 2014 Er det også sådan du strammer møtrikker? - Spænder indtil de drejer over, og så en kvart gang tilbage?
    smiley

• Thomas A
    Thomas A Tilmeldt:
    jun 2012

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
    #30   1. dec 2014 Og det med bare og lægge cyklen længere og længere ned I svingene for og få slid helt ud på dæk kanten, vil jeg gerne fraråde. Det gjorde jeg som begynder på min GSR, og jeg lavede en forhjuls lowsider, laang tid før dækkene var kørt helt ud.

• Carsten M
    Carsten M Tilmeldt:
    okt 2014

#31   1. dec 2014 Simon din humoristiske sans lader meget tilbage at ønske.

• #32   1. dec 2014 fatter på INGEN måde det fede i "Se hvor langt jeg kan komme ned" bølgen.
    men er det ikke bare at tage en hvid tusch og tegne tværs over dækket, så kan du se hvor det bliver slidt af ?...:)

• #33   1. dec 2014 Rene wagner

Der er sikkert så meget du ikke fatter smiley vi har vel alle vores lyster og mål smiley nogen mere interessante end andre smiley

• Carsten M
    Carsten M Tilmeldt:
    okt 2014

#34   1. dec 2014 Madsen ... Og nogen holder længere end andre.
    Mon ikke det var en ide, at lytte til dem der har overlevet længst ?

• #35   1. dec 2014 Enig, en masse jeg ikke fatter smiley sænkede biler og folkedans er to andre områder smiley

• #36   1. dec 2014 Nu må i da snart smide den glorie overbord, siden hvornår er det blevet sådan at det ikke længere er fedt at være grænsesøgende på sin mc, se hvad den kan, og ikke mindst hvad man selv kan, og da især når det drejer... Glæden ved at finde en fed vej og lære den godt at kende, lege og have det skægt, tæske rundt i den samme store rundkørsel gang efter gang med knæet i asfalten, fordi man kan, det er da pisse sjovt, og jeg har da overlevet de sidst 25 år på trods af at jeg har tilladt mig at morer mig og udfordre både cyklen og mig selv....

Madsen glem de kedelige tosser, lev, leg, lær og hav det sjovt, men husk at passe på dig selv og andre smiley

• #37   1. dec 2014 Det har da intet med glorie og morale at gøre at man ikke finder det fornøjeligt at presse maskinen ned i svingene? smiley Jeg vil helst sidde oprejst på maskinen og nyde turen - hver sin smag smiley

• Carsten M
    Carsten M Tilmeldt:
    okt 2014

#38   1. dec 2014 "Fast" Eddie ?? Når man læser din profiltekst, er man ikke et øjeblik i tvivl om, at det ikke er i hovedet du er hurtig.

• #39   1. dec 2014 # 38.... Puds lige næsen, bare fordi hurtige Eddie ikk lige mener det samme som dig, behøver du da ikk tage sådan på vej. smiley

• Carsten M
    Carsten M Tilmeldt:
    okt 2014

#40   1. dec 2014 Han kan mene hvad han vil, men det er da ikke hans SU lån der er skyld i hans nuværende dårlige økonomiske situation.

• #42   1. dec 2014 Hmm.. Jeg tror at Carsten M er Kenneth C's far..

• Carsten M
    Carsten M Tilmeldt:
    okt 2014

#43   2. dec 2014 Simon jeg håber du er stærk i troen.

• #44   2. dec 2014 Carsten M - din profiltekst indhold matcher dit hovedes meget godt -tomt... fis nu af med dig smiley ... Eddie det er pisse smukt skrevet det der!

• #45   2. dec 2014 Madsen #, se om ikke du kan spare lidt skillinger sammen og så snuppe en eller to banedage, hvor du kan prøve dig og din mc af, inden du kaster dig rundt i rundkørsler mv., hvor der kan ligge grus og olie. Kan ikke forstå de gamle sure "kloge" mænd så hurtigt glemmer hvordan de selv var da de fik mc, der er også sikkerhed i at kunne "ligge" sin mc ned, hvis nu en gammel mand overser en og man skal lave en undvigemanøvre ...

• #46   2. dec 2014 Erik:

Man "lægger" en mc ned - man "ligger" den ikke.....

hilsen
    En sur gammel mand!

sorry - men jeg kunne ikke lade være:-)

• #47   2. dec 2014 knud er faktisk ret sur.. men spørger man ham pænt får man sodavand hos ham! glæder mig til foråret... OG DEN SKAL VÆRE RØD KNUD! smiley

• #48   2. dec 2014 Hov, tror jeg er kommet ind på en forkert side. Jeg ville gerne ind på motorcykelgalleri.dk, men det ser ud til at jeg er landet på grammatikforum.dk

• #49   2. dec 2014 Herligt vi alle har vore stærke og svage sider, nogle gode til grammatik og andre til at kunne køre MC ... smiley

• Carsten M
    Carsten M Tilmeldt:
    okt 2014

#50   2. dec 2014 Elias du er da en rigtig wannabe alting, du er nemlig ingenting.

• Carsten M
    Carsten M Tilmeldt:
    okt 2014

#51   2. dec 2014 Knud først lægger man den ned, så den ligger der, og når Falck kommer, kan man sige at man har lagt den henne i svinget smiley

• #52   2. dec 2014 eller smidt, hvis man vil lyde mere "badass" smiley

Kommentér på:
Ka ikke se hvor langt ud jeg kommer på dækket

Annonce