{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.876 visninger | Oprettet:

Jeg skal da ha en Vespa...:-) {{forumTopicSubject}}

Grunden til jeg i sin tid tog mc kørekort, var at jeg skulle ha en Vespa... 17 år senere og 11 moderne cykler senere er tiden ved at være inde...

Problemer er bare jeg ikke har en skid forstand på de maskiner...

Det skal selvfølgelig være de gamle modeller fra 60'erne, men hva fan' skal der kigges efter... Ny lak, optisk renovering skal jeg nok få styr på, men at åbne motoren osv, er ikke lige min komfort zone...

Eller skal jeg bare smide lidt mere og købe en der er i mint condition..:-)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg skal da ha en Vespa...:-)
  • #1   27. dec 2014 Jeg har en til salg!

  • #2   27. dec 2014 Det kosmetiske bliver hurtigt dyrere på en vespa, end motor.find en uden rust, og kig nøje på det pladearbejde som evt. Er udført.


  • Alex
    Alex Tilmeldt:
    nov 2004

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 23
    #3   27. dec 2014 For alt i verdenen, hold øje med vespaer der er importeret fra Vietnam - de står som regel i to-tone farver, 8-tommer hjul, en masse chrome-gejl og poleret som et suttet bojche.
    Et godt udgangspunkt, er Vespa Sprint - 10" fælge, fin motor og alt er nemt at få.
    Det er ca 1964 og frem til 1973,
    Skal det være fedt, så er det en Sprint-Veloce og skal det være fedt og esotisk, så en SS 180, en GS 160 eller 180 og skal den kunne tunes og stadig være en vespa, så er det nok en PX150 og px200. Kig og snak evt med Peter her http://www.motorcykelgalleri.dk/marked/mc/169653-vespa-px150 , for han er virkelig god ( også til at få dem til at køre hurtigt) haha..
    Ellers er der Copenhagen SC på FB.
    Så alt efter ambition en 8000kr scooter skaffer dig noget, som er brugbart, grimt og skal renoveres. Men fra 10k+ begynder du at få noget som måske bare skal have en omgang lak og en udstødning.
    Vespa er en livsstil.


  • #4   27. dec 2014 Alex har du selv eller har haft ?? "bare" en omgang lak !!! Jeg har sat sådan en fætter total istand og en omgang lak er ikk bare lige hvis det skal være iorden...
    Jeg syntes i hvert fald der er en hel del der skal skilles ad, og når man har rykket skidtet fra hinanden så ligger man også nyt ledningsnet og en omgang kabler i når det er ( min mening ) Jeg har også en fra 60 med 177 ccm polini tun smiley


  • #5   28. dec 2014 Go for it Nicky smiley
    De køre forfærdelig, men er super fede på den fede måde smiley


  • #6   28. dec 2014 Det er nemli rigtigt Brian

  • #7   28. dec 2014 Det er heller ikke hastighed eller køre egenskaber jeg er ude efter, der er jeg vist dækket ind..

    Det er sjælen der tæller...:-)


  • #8   28. dec 2014 Sjæl får du Nicky, Det andet får du slet ikke smiley

  • #9   28. dec 2014 tjek lige den her.
    møg fed.
    http://www.veteranposten.dk/visAnn.asp?Id=175771


  • Alex
    Alex Tilmeldt:
    nov 2004

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 23
    #10   28. dec 2014 Michael, ja, jeg har haft mange. Jeg er nede på en enkelt nu.
    Den er min første, som jeg har monteret Px200 motor på, med 210 cylinderkit. Jeg kører nogle rally'er på den om året. Som regel i Sverige.

    En vespa er simpel mekanik, men det ene tager som regel det andet. Så ny bund og lak og så skal alt lige pludseligt renoveres.
    En tommelfinger-regel er at det koster ca 3x så meget at renovere, som først antaget.

    Så det lander næsten altid på ca 17.000, før der står en scooter, som er pæn. Derefter kan der begyndes med at køre motoren lækker ( Cylinderkit, 12V tænding osv)

    Så jeg syntes, du skal starte med at finde en scooter, som er brugbar og så kør på den en enkelt eller en halv sæson, så du ligesom finder ud af om det er dig.
    Så kan du altid renovere, uden at gå død i projektet. smiley

    Den sidste, er fed! men bare en vespa 50 ( Det er 50cc og til cykelsti)


  • #11   28. dec 2014 Vil du snakke med ligesindede, så meld dig ind i vores gruppe på facebook smiley

    https://www.facebook.com/groups/1481655295409771/


  • #12   28. dec 2014 jeg havde taget den Jens linker til - vespa - i hotrod stil = klasse smiley

  • #13   28. dec 2014 www.frbmotor.dk sælger og restaurer dem flere gode link på deres side

  • #14   28. dec 2014 Ja den er sq sprød Rene Kanon stil !!

  • #15   1. jan 2015 Generelt er det sådan, at folk ikke får de penge igen, de ofrer på en renovering.
    Og når du direkte skriver, at du ikke har 200% lyst til at lære alle de ikke særligt komplicerede detaljer i en Vespa at kende, så lad en anden betale for renoveringen - Altså. køb i så god stand som muligt.
    Som du kan se af min MC er jeg også til gamle totaktere. Min dejlige kone gav mig et sæt zimmeringe/pakninger i julegave.
    Nu kæmper jeg med, hvordan f..... man skiller 'Midten'af sådan en motor.

    God fornøjelse!

    Edvard Korsbæk


  • #16   2. jan 2015 Jeg har kørt MC siden jeg var 17½ (men det ved min mor ikke og nu får jeg høvl af moralisterne). Jeg kørte RR i 10 år, inklusive et par gange som sandsæk på en sidevognsracer - den ultimative form for motorsport.
    Jeg har kun været bange en gang - da jeg sad bag på en Vespa i novemberregn dengang der var sporvognsskinner i København. En gammel russer med sidevogn er også "super hygge", og der er betydelig brugsværdi i sådan en. Delene er billige, og den er nem at skrue i.


  • Ulrik T
    Ulrik T Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 11
    #17   6. jan 2015 Jeg ved der står en veteran Vespa i Jerslev, men om den er til salg??. Og det er et projekt helt fra bunden. Sådan en 1 cylindret 2-takt motor skal du ikke være bange for,, der kan ikke være mange ben i den. Nogle nye lejer, nye stempelringe, evt. nyt stempel, hone cylinder, rengøre karburator,, samle og kør. Som 3 årig, 1965, sad jeg bagpå min fars Vespa, som vist var en 150 ccm?! smiley

  • #18   13. jan 2015 Må næsten være vejen frem Nicky smiley

    profilbillede
  • #19   13. jan 2015 Ja da...:-)

Kommentér på:
Jeg skal da ha en Vespa...:-)

Annonce