Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.
  • Ukrudt fjernes 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Søger Horn man kan høre .
  • #1   4. jan 2015 nautilus og et relæ, så bliver det ikke meget højere

https://www.youtube.com/watch?v=Sg_klbNQYHw

• #3   4. jan 2015 Screaming banshee

http://screaming-banshee.com

• #4   4. jan 2015 Aner ik noget om relæ og extra kontakt, så det skal være nemt at montere for en lidt uvidende mc køre smiley

• #6   4. jan 2015 Skal de bare sættes på de ledninger mit standart horn er monteret med uden noget andet ?

• #7   4. jan 2015 Jeps

• #8   4. jan 2015 Ofte er problemet at der slet ikke når 12v frem til hornet.... Så hjælper det ikke meget at sætte en andet horn på.

• #9   4. jan 2015 Men er det lige så kraftigt som bla stebel horn , tænker mere på de kræver en lidt svære montering bla med en kontakt mm

http://touringshop.dk/category/stebel-fantastiske-horn-op-til-139-db-74/

• #10   4. jan 2015 Kender ikke Stebel hornet. Men jeg erstattede bare de gamle horn med de nye.

• #11   4. jan 2015 Der er 2 med i kassen, har du monteret 1 eller 2:)

• #12   4. jan 2015 Har Stebel hornet på min BMW og det holder sgu bare, hvis man endelig skal have horn på. Der fulgte en fin pose med hornet, hvor der ligger relæ, ledninger og en fin instruktion der viser, hvordan man skal montere det. Man kan ikke kalde det raketvidenskab og det virker smiley

• #13   4. jan 2015 fede horn .
    mvh

• #14   4. jan 2015 Jeg har monteret begge to. En på hver side.

http://www.motorcykelgalleri.dk/album/storbilledevisning/23639-_cafe_racer_honda_goldwing_projekt_?n=59

• #15   4. jan 2015 Hvis Hella hornet er ligeså højt, så er det jo noget nemmere at montere smiley

• #16   5. jan 2015 Hvor meget plads er der hvor horn skal monteres?

Da jeg for nogle år siden kørte scooter, var jeg også træt af at folk ikke kunne høre mit lorte kina horn, og ville derfor erstatte det. Smed bare sådan et set her på fra biltema:

(link fjernet)

Hvis der er plads bag skærmene så smid sådan et sæt på, de kan i hvert fald høres smiley

• #18   5. jan 2015 Øhhh... Hvad bruger i hornet til ?? Bruger ALDRIG mit (ved faktisk ikke om det virker smiley )

• Simonsen
    Simonsen Tilmeldt:
    maj 2007

Følger: 2 Emner: 21 Svar: 896
    #19   5. jan 2015 Du skal have et General Lee/dixie horn på.

• #20   5. jan 2015 Brian - Bruger gerne og ofte horn lige meget om jeg kører på den tohjulet eller i madkassen. Folk kører til tider som om de ingen øjne havde i hovedet, og kører ud for ubetinget vigepligt osv. uden at kigge sig for. Oplever tit at blive overset på MC, og så får den ikke for lidt med horn og omdrejninger smiley

• #21   5. jan 2015 Brian Har jo ret. Hornet er kun til når man ikke selv kan undvige!!Man har aldrig forkørselsret på MC, Heller ikke ved brug af horn. Kan et horn redde dit liv, er der meget bedre metoder, der skulle have været i brug for længe siden,

• Essob
    Essob Tilmeldt:
    maj 2010

Emner: 6 Svar: 188
    #22   5. jan 2015 Knud, nu vrøvler Du sgu smiley
    Påkørselsret, har Du aldrig. Men forkørselsret er vist efter samme regler som f.eks. en bil.

• #23   5. jan 2015 Hornet bruger man jo kun til at skabe sig med,efter man har afværget den farlige situation. Og her forstyrre man mange andre end den som truttet er tiltænkt...
    Brug tiden på at bremse,undvige og orienterer, istedet for at lede efter horn knappen ( som er MEGET lettere at finde i bilen)

Imo er det dårlige mc'ister og "trolde i æsker" der bruger hornet... Der er ingen der lærer noget af et trut. Folk ved sørme godt hvis de har begået en fejl.....

• #24   5. jan 2015 Brian - Jeg benytter mig nu af hornet til at gøre vedkommende der kører ud foran mig eller lign. opmærksom på mig selv og i aldeleshed ikke for at skabe mig. Jeg oplever godt hver morgen at bilister kører lige ud foran mig i den samme rundkørsel, hvor bremsen mange gange er blevet trykket helt i bund for ikke at ramle sammen med vedkommende. Her får pågældende altså hornet for at gøre opmærksom på at de har ubetinget vigepligt, da dette godt kan være svært at forstå lige netop i denne rundkørsel. Så nej, folk ved sørme ikke altid hvis de har begået en fejl.

• #25   5. jan 2015 @nicklas

Når du får nogle års erfaring og bliver en bedre motorcyklist, så vil du undgå de situationer.... Du kan hjælpe dig selv lidt på vej ved at tænke istedet for at trutte smiley

• #26   5. jan 2015 Man bliver altså nød til at ha' et godt horn, for ellers kan man ikke trutte efter frække trunter. smiley

• #27   5. jan 2015 Bruger skam ikke hornet med mindre der er brug for det Brian. Alder har ingen betydning, for en 5, 10 eller 20 år vil der stadig være fjolser der kører med hovedet under armen. Ja jeg er ung, og kender derfor også udemærket færdselsreglerne. "Bilister/motorcyklister med ubetinget vigepligt skal holde tilbage for andre bilister/motorcyklister med forkørselsret". I det jeg skrev før er det ikke mig der gør noget galt, og jeg bruger skam hovedet idet jeg først standser den farlige situation ved at bremse, og derefter "trutter". Jeg er ked af at sige det, men her kan du ikke spilde "alderskortet" smiley

• #28   5. jan 2015 Du gør noget galt i det du bruger hornet ( det burde du vide, eftersom du jo kender færdelsreglerne) man må bruge dit horn for at forhindre en farlig situation. Ikke for at påpege den bagefter...
    Og jo. Folk ved godt at de kørte ud foran dig...nogle gør det ved en fejl, andre helt bevidst fordi de synes du holder for stor afstand til de forankørende. Vi kalder det "glide af teknikken" hvor jeg kommer fra.. Brems lidt, giv lidt gas,kør lidt til højre og lidt til venstre... Og smil lidt når du møder en tosse... Hornet gavner intet....SBT! smiley

• #29   5. jan 2015 Hornet bliver misbrugt meget i danmark
    Meget meget!

Når det er sagt vil jeg, med skam, anbefale en vare fra thansen.
    Det sæt de har til 199 med to røde små kompressorhorn i, det siger ok meget dyt
    Holder til vind og vejr
    Monteres med ekstra lækker lethed
    Man kan med fordel nøjes med at montere det ene horn, som direkte erstatning for det originale
    Så kan man dele med en anden og så bliver det pludselig kun 100 kr og en let lille opgave at gå og hyggeskrue i med en kammerøjs.

• #30   5. jan 2015 Jeg dytter klart når folk køre ud foran en, folk køre med hovedet langt oppe i røven og ser sig ik for, så når det sker for mig blir det med finger og råben og hornet mast ned , jeg tænder fuldstændig af når folk så ingengang kan løfte en arm som undskyld, forstår godt idag der er så mange sure i trafikken, bla på Hillerød motorvejen så er der 2 spor som blir til et, og der er altid en lille politimand der skal ligge sig ud i yderbanen og stoppe hele trafikken, hvor hvis folk bare blev i deres bane , som de skal, ville det glide meget nemmere og folk kan flette fint ind som man skal.... Lige et lille udbrud fra mig, måtte bare ud med det smiley

• #31   5. jan 2015 "med finger og råben og hornet mast ned "
    Sådan opførsel burde udløse 6 mdr ubetinget frakendelse første gang smiley

selvom det havde været sjovere at proppe hornet op i røven, så det trutter hver gang i slipper en vind smiley

• #32   5. jan 2015 Essob:

Der er en ting om livet du må lære, Man har ingen forkørselsret som MC ist - den er det sqamme som retten til at bo i en etværelses med låg. Hvad fanden er der ved at få ret af dommeren hvis man er kørt ned!!! Læs indlægget i det lys, det gør Brian Faktisk - længe før det er skrevet!!!

• #33   5. jan 2015 Brian s køre du bare rundt på dit skateboard , hva fanden snakker du om, ingen horn skal man bruge , og når så man er ved at blive slået ihjel , skal man så bare vinke ifølge dig ...

• #34   5. jan 2015 Nej for satan da !!!! Kan du forhindre en ulykke stor som lille ved hjælp af hornet. Så trut det bedste du har lært....
    Men hvis du vil bruge det som forsmået betjent når faren forlængst er ovre, så synes jeg det er komplet latterlig og utiltalende opførsel......

• #35   5. jan 2015 Det jo også det jeg mener, hvis du er ved at blive kørt ned , ja så klart så ved alle man skal dytte, også lukker vi den , sorry så har vi misforstået hinanden smiley

• #36   5. jan 2015 Hvis man kan give fingeren så er man ikke ved at blive kørt ned....... smiley

• #37   5. jan 2015 Brian - det her fatter de simpelt hen ikke en meter af:-)

• #38   5. jan 2015 Knud

Vi forstår det skam godt, og som Ronni siger har vi nok bare misforstået hinanden. Tror dog også vi har forskellige syn på hvordan og hvornår hornet skal bruges, og det kan vi jo egentlig ikke lave om på. Så ser ingen grund til at blive ved med at skulle "diskutere" dette. Slut herfra smiley

• #39   5. jan 2015 Ja lige præcis nu handlet min tråd om et nyt godt kraftigt horn ....

• #40   5. jan 2015 Tag til indien, efter 2 uger lægger man næsten ikke mærke til de bruger horn mere. Der nede bruger de så meget horn at effekt af horn er total væk.
    ( en lille side bemærkning)
    Hvis alle kørte med nautilus horn der nede ville jeg aldrig der ned mere for kors en larm det ville give smiley

• #41   5. jan 2015 Jeg bremset op efter et rød fiat som har stoppet på et "Zebra crossing". Føren kikker på mig i spejlet, og setter bilen i bag gær, og begynder at bakker in i mine MC. Dette var på et bakke og jeg kunne ikke skub MCen baglens hurtig nok, so brugt jeg hornen alt jeg kunne. Hun ramt mig aligevel, og sagt at jeg skulle har kom ud af vejen.

Denne var måske rigtig brug af hornen (Som jeg mener skal kun brugs som varsel). Men hun var aligevel ikke parat till denn skidebal hun fik fra mig efter jeg har samlet geden op igen.

Stebel og banshee ser god ud, men begge skal bruge reley, og denne mener et til ekstra ledning til batteriet :(.

• #42   6. jan 2015 Tim E:
    She hit you for fun or accidently?

• #43   6. jan 2015 Hun gjorde det med vilje Allan som hun mente at jeg ville flytte mig hvis hun skubbe lidt smiley hun var ikke klare over at MC-er har ikke bag gær!

• #44   6. jan 2015 Tim

Er det i virkelighed ikke et fint eksempel på, at et hornsignal ikke er anvendeligt???

• #46   6. jan 2015 LoL ja, det må det vær, men når det skete føltes det ud som det kunne go either way smiley

• #47   6. jan 2015 Banshee har alt, hvad der skal bruges, med i pakken - relæ og hele molevitten.
    Endvidere beholder man det gamle horn, så man selv kan bestemme om man vil trutte eller hyle - endvidere kan man tilkoble langt lys, så det pulserer mens man hyler:

Screaming Banshee is easy to use. Simply tap your horn button to "beep" (for friendly use) or hold for 0.15 sec to deliver a pulsating blast of the Banshee’s air horn with flashing high beam headlights.

• Casper F
    Casper F Tilmeldt:
    mar 2014

Følger: 1 Emner: 9 Svar: 53
    #48   6. jan 2015 Knud og Brian... Brug af hornet handler ikke om hvor erfaren du er? Det handler om at advare folk jo? Og den ene af jer skriver at folk godt ved når de har lavet en fejl det passer langt fra altid!
    fx. Var jeg ude og køre med min far i bil i Aarhus i søndags (Vi er ikke vant til at køre i storbyer) hvor der var et lys kryds med dobbelt vejbaner og han kom uden at vide det til at smutte over i ham vedsiden af's bane i svinget hvor ham den anden dyttede hvilket gjorde min far opmærksom på hvad der var sket...

• #49   6. jan 2015 Luk dog den snak med brug af horn, hvis man har lyst bruger man bare hornet , rager ik andre, tråden handler om et horn man kan høre .... Ik en diskution om det er berettiget i at bruge eller ej, det styre man selv...

• #50   6. jan 2015 Ronni, Jeg har læst dit indlæg og du har ret, det her handler lige præv´cis om man vil bruge det horn eller ej.

Casper F: Lad mig lige være lidt fræk. Er det indlæg om brug af horn ikke bare en undskyldning for at køre, hvor man ikke kan Køre - altså reel ikke har kundkaberne til det??

• #51   6. jan 2015 nøj.

knud er allerede stiv i dag kl 12 .

smiley smiley

• #52   6. jan 2015 Busa:

Ja, det er alt det kaffe!!!!

• #53   6. jan 2015 Rager ikke andre?

Du tænder helt af?

Når folk som du har dyttet af mig fordi jeg lanesplitter ha jeg et par gange lige så stille bedt dem rulle ned og så råbt for fuld skrald ind i deres "dyt"

• #54   6. jan 2015 Lige der ville det så være rart med et Stebel tågehorn, så han kan få blæst håret over i en sideskilning:)

• #55   6. jan 2015 Ha ha Allan go griner ??

Kommentér på:
Søger Horn man kan høre .

Annonce