2.285 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 31 Svar

Nimbus vender tilbage! Nimbus vender tilbage!

"Det er nu lykkedes iværksætteren Claus Støvlbæk Clausen at tiltrække en af sværvægterne i dansk erhvervsliv til at sparke liv i det danske nationalklenodie Nimbus-motorcyklen.

Allerede fra begyndelsen af 2015 tiltræder tidligere direktør for GN Store Nord, SAS og senest ISS, Jørgen Lindegaard, som bestyrelsesformand for Nimbus Motorcycles Danmark A/S."

http://www.business.dk/transport/toperhvervsmand-skal-genoplive-nimbus

Det kunne godt gå hen og blive spændende smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• VVS installatør 1.800 kr.
  • Lampe rep 650 kr.
  • Klipning af hæk 1.700 kr.
  • Eletriker 1.500 kr.
  • Udskiftning af dele på cykel 600 kr.
  • Rengøring 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nimbus vender tilbage!
  • #1   9. jan 2015 Spændende hvis vi kunne begynde at producere noget igen smiley

• #3   9. jan 2015 hvis.....hvis....hvis.....ikke noget jeg er udpræget optimist over, men hvis nu....
    SÅ kunne det da være spændende smiley

• #4   9. jan 2015 Var tanken egentlig ikke oppe og vende for nogle år siden, med andre navne på plakaten? eller husker jeg forkert...

• #5   9. jan 2015 Jeg tror ikke at man tiltrækker de store drenge fra erhverslivet hvis der ikke er relativt stor chance for at et projekt får vinger at flyve på. Jo tanken var oppe og vende for et par år siden, men der var Nilfisk (som ejer branded) ikke overbevist om at det ville kunne lykkes - det er de den her gang smiley

• #6   9. jan 2015 For et sådan projekt kan blive til noget skal der være købere til cyklen, er der nogle af jer der har lyst til at give overpris for sådan en klon ?

• #7   9. jan 2015 Afhængig af design, ja. Danmark har brug for industri - det vil jeg gerne støtte.

• #8   9. jan 2015 Ville så gerne tro på det bedste, men tror jeg ser flyvende grise i min baghave før jeg ser en ny Nimbus der er mere end en proto type.
    Prøv lige at tænke det hele igennem, shit det er svært, og hvor stort et brand er Nimbus egentlig ? Ja, jeg ved det ikke.
    Held og lykke til de store erhvervs drenge, der bliver ikke tid til andet;-)

• #9   9. jan 2015 Tidligere SAS top-chef?

Så kommer de nok til at ligge på renden til konkurs inden længe.

• #10   9. jan 2015 #4 jo! jeg tror det er 2 år siden der var en artikel om at Nimbus skulle "genopstå" men det var vidst nogle andre der ville starte det op dengang..

• #11   9. jan 2015 Store Nord og SAS, det lyder som noget Egon Olsen......
    Og den danske afgift, skal nok kvæle den ide, og hvis ikke, så skal direktørens løn, nok suge de sidste penge ud af den ide

• #12   9. jan 2015 Hvis vi ser bort fra Flex, hvem i Danmark vil så købe en og hvor stort et brand er Nimbus uden for landets grænser ?

• #13   9. jan 2015 Er der egentlig nogen moderne MCer der har en rækkemotor monteret på langs?
    Eller skal de opgive den konfiguration?

• #14   9. jan 2015 Jeg læste en artikel for et års tid siden at de havde købt rettighederne og tegningerne af Alto-Nilfisk til Nimbus og ville sætte dem i produktion igen i mere eller mindre original stand .

• #15   9. jan 2015 Jay Leno har selv en nimbus motorcykel, så de er ikke ukendte, selv i hollywierd..

• #16   9. jan 2015 det bliver bare svært at lave en moderne maskine med det stel - som jo er nimbus kendetegnet ?

• #17   9. jan 2015 Det er efterhånden mange gang man har hørt den sang

• #19   10. jan 2015 Jeg synes som de fleste andre at det lyder spændende, men er også bange for, at selv hvis det skulel lykkedes at få sat en eller flere Mc modeller i produktion, at prisen vil afskrække mig!

Men fordi selskabet er dansk ejet, med dansk direktør osv. så er det jo ikke ensbetydende med at det også bliver dansk produceret! Eller ihvertfald kan det tænkes at komponenterne produceres herhjemme, men samles i østen, eller omvendt, for at holde prisen nede!

Kan iøvrigt også godt lide at Jørgen Lindegaard skulle være et plus som direktør! Fandeme ironi af højeste karat! Han har et navn og det kan sikkert tiltrække investorer - Men mon ikke dette projekt i bedste fald ender lidt som den "danske" Zenvo!

• #20   10. jan 2015 det ville være over fantastisk hvis det kunne blive til noget med nimbus......men tænk på alle de milijø krav der skal overholdes (især hvis den skal være luftkølet igen) samt den vil aldrig blive 100% dansk lavet da det vil koste så mange penge......tror hvis den blir til noget at den bliver et gadekryds af en masse mc,er fra hele verden.......så syntes jeg personligt at nimbus sjælen er væk....

lad os se håber på det allerbedste og go vind til jer der sikkert gør et stort stykke arbejde for at få nimbus op og stå igen.....jeg vil gerne købe en hvis den er 100% dansk lavet og ikke dansk samlet

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.716
    #21   10. jan 2015 Jeg kan slet ikke forestille mig at eje sådan en.

Altså hvis de bare skal slå 6 stykker fladjern sammen rundt om en motor, kommer den ret hurtigt i produktion - men den kommer lige så hurtigt til at dø ud igen hvis ikke der kommer noget fornyelse til.
    Men hele charmen ved en Nimbus, er netop at den INGEN features har, så det er lidt en modsigelse.

Potentielle købere kan jeg ikke se tusindvis af, men det er muligt jeg tager fejl. smiley

Masser af penge i hænderne på en skandale direktør, har aldrig været nogen garanti for succes.

• #22   10. jan 2015 prøv at se hvad en harley davidson koster idag og se hvad de har ændret på igenem de 105 år de har lavet cykler.....lidt motor styring og skive bremser..så det kan lade sig gøre..........

nimbus var forud for sin tid med knastaksel der er trukket af tandhjul (det som honda kom med 40 år efter)

så lad os se hvad de kan i 2015

• #23   10. jan 2015 Nimbus knasten er da ikke trukket af tandhjul, men af en opretstående dynamo, det vil sige vinkeldrev.

• #24   10. jan 2015 Mon ikke den kommer op i samme prisklasse som en Lauge Jensen, så kan kronprinsen købe en, og så hører vi aldrig om det mærke mere.

• #25   10. jan 2015 Lad os nu se hvad de for lavet eller ikke , jeg kan huske tilbage da vi begyndte med Toyota biler i Danmark og de fik heller ingen varm velkomst og blev kaldt alt mulig , men det er der vil ingen der gør idag så lad det nu komme an på en prøve , de har ihvertfald en mammut opgave forand sig , både pruduktionsland mæssig og salgs mæssig da de nok skal blive tæsket igennem og vurderet , held med iden herfra

• #26   10. jan 2015 Man kunne passende støtte dansk industri ved at gøre dem afgiftfrie såfremt de bliver produceret i danmark smiley

men det er jo en ide der ville bidrage til økonomi og arbejdspladser, så den kommer nok aldrig til at se dagens lys smiley

• #27   10. jan 2015 karsten det er rigtig....

vinkeldrev eller tandhjul ...det er skrevet så alm.folk kan fotstå det
    men fin detalje af nimbus dengang.....

• #28   10. jan 2015 Men fedt der er nogen der prøver og tænke ud af boksen.

• #30   10. jan 2015 Iden er god og lads os håbe det lykkes på en eller anden måde , jeg tror det bliver svært men god vind til dem og jeg glæder mig til at se hvad og hvornår det lykkes

• #32   10. jan 2015 #27 . Herinde er der jo ikke så mange Alm. Folk smiley . og desuden var det en Englænder ,(MG ? )der var først med vinkeldrevet

• #33   10. jan 2015 #13 JA, triumph laver deres ROCKET 3 med langsliggende motor. Dog med 3 cylinder. Og BMW's k serie fra 80'erne har også langsliggende række 4. Den ligger dog på siden. Så på den måde blive nimbus være temmelig unik.

• Simonsen
    Simonsen Tilmeldt:
    maj 2007

Følger: 2 Emner: 21 Svar: 896
    #34   10. jan 2015 Ingen ny ide, http://www.motorcykelgalleri.dk/forum/generel-diskussion/206021-the_return_of_nimbus , men lyder som at de er kommet videre siden sidst. Bl.a snakkes der om at den skal designes over de næste 10 mnd. og snak om et salgslokale. Håber de er tro mod originalen.

• #36   29. jan 2016 Ja det er klart at der skal gå "Min pik er større end din" i den.. endelig nogle der vil genoplive en af de mest ikoniske danske produkter nogensinde, og så er der nogen der skal sætte en pind i hjulet på det. Hvad er det lige Nilfisk får ud af det? De har haft retten til dem i flere årtier og har aldrig haft i sinde at gøre noget med det. De siger jo også nu at de ikke har i sinde at producere mc'ere. Håbløst dumt.

Kommentér på:
Nimbus vender tilbage!

Annonce