{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.744 visninger | Oprettet:

Leje af MC i USA {{forumTopicSubject}}

Hejsa herinde, dette er mit første indlæg i flere år, så jeg har rigtig sparet op til et godt et smiley

Jeg overvejer en tur på MC på Route 66 og tænkte, der nok var nogen herinde, der har erfaring med den slags. Jeg vil gerne bestille i god tid, så det hele er klar til afgang, og så vil jeg lige høre jer, om I kan anbefale en side, og hvorfor I lige valgte den side.

Jeg regner med at få en del svar, så hvad tænker I er de vigtigste parametre at vælge efter? Pris, lokation, hjemmesidens troværdighed eller noget helt andet?

Glæder mig til at høre fra jer, Zyberchief


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Leje af MC i USA
  • #1   16. jan 2015 For det første skal du regne med nogenlunde samme pris for en MC som for en bil. Dvs. hvis du ikke er alene, så skal du regne med at prisen stiger ganske meget hvis i skal have hver jeres MC.

    Personligt ville jeg ikke vælge Route 66. Langs store dele af den originale rute er det der gjorde den til noget specielt lukket ned, og andre dele af ruten eksisterer slet ikke længere (vejen er lukket), da lange stræk ikke bliver vedligeholdt længere. Disse dele er udskiftet med motorvej i stedet.
    Hvis Route 66 har et specielt sted i hjertet for dig, så tag den endelig, men forvent ikke at den lever helt op til drømmen (kender flere der har taget den som har været skuffede).
    Hvis jeg var dig, så ville jeg sigte efter eksempelvis Pacific Highway 1 (som er noget af det smukkeste natur du kan køre i) eller en af de mange andre smukke ruter der findes rundt omkring i USA. Eksempelvis Highway 101 som er næsten lige så smuk som Highway 1, men er mere overset.


  • #2   16. jan 2015 Jeg er helt enig Flex Highway 1 eller 101 op langs Stillehavskysten er langt at foretrække for 66: Man kan køre fra San diego i syd op langt nord for SF i nord, og man ser alt lige på nær is og sne (det ønsker man alligevel ikke når man kører MC) og så kan det gøres på et par dage. Det kan anbefales. Hvis du lejer HD koster det - alt efter forsikringsvalg 100-150 USD/Døgn, men f.eks Honda gør det billigere med shadow (og efter min mening mindst lige så godt) prø at kigge på www.eaglerider.com

  • #3   16. jan 2015 Interesant, hvad vil du anbefale som forsikeringsvalg Knud?

    Tim


  • #4   17. jan 2015 Det kommer helt an på, hvad du har i forvejen på din almindelige police plus diverse kort, Du skal efter min overbevisning have noget ansvar/liability simpelthen for at kunne køre videre, hvis der sker noget

  • #5   17. jan 2015 Har næsten lige været afsted 13 dage i 3 stater. Arizona Nevada og Californien
    Noget af det første er vel også at afgøre hvor mange dage du vil køre, USA er STORT. Jeg købte en færdig pakke, efter at have regnet lidt på det vurderede jeg ikke jeg kunne spare noget ved at rode med det selv.
    Jeg kørte lidt på route 66, i mindre udvalgte strækninger.


  • #6   17. jan 2015 Tjek eaglerider.com .
    De har masser af kør selv ture. Har brugt dem flere gange. Super service


  • #7   17. jan 2015 Havde også mc fra eaglerider, bare ok

  • #8   17. jan 2015 Du kan godt køre route66 eller det kunne man i 2007 smiley der er nok at se på,

  • #9   17. jan 2015 Tjek mit album smiley

  • #10   18. jan 2015 Fedt, tak for link. Jeg har allerede varet en tur i Californien, så det er derfor, jeg tænkte, det skulle være route 66, men jeg er åben for andre forslag. Send gerne links smiley

  • #11   18. jan 2015 Heyy David hvor er du fra i Østjylland ? Som andre skriver er Eagelrider vist det mest brugte, mht forsikring så skal du ikke spare tag fuld pakke så du er sikret i hoved og R.. Det kan blive dyrt at spare.. Som der bliver skrevet så er meget af 66 ikke der mere. Det er " kørt over " af interstate 40 i den sydlige del, men som denis skriver er der stadig basis for noget fedt kørsel på 66.

    Jeg har kørt 23000 km over there på 3 road trips så har været lidt omkring, og sidder lige for tiden og planlægger mit 4. her til September smiley :) smiley


  • #12   19. jan 2015 Og vi sidder og planlægger turen "sydstaterne rundt"


  • #13   19. jan 2015 Planlægger !!!! Får man ikke stress af det ?

  • #14   19. jan 2015 Denis

    USA har en geografi der, i hvertilfælde efter min mening, nødvendiggør en form for planlægning:-)


  • #15   19. jan 2015 Knud : tror nu mere det kommer an på hvordan man er som person, for mig er en ferie ødelagt vis det er planlagt,
    Da vi kørte fra Chicago til LA, havde vi kun bestilt fly billet, en HD og så vidste vi at vi havde 19 dage til komme over på den anden side, så man kunne tá det hele som det kom smiley


  • #16   19. jan 2015 Denis J

    Jeg synes heller ikke USA skal detailplanlægges, men man er efter min mening som minimum nødt til at vide, hvor man lander, hvor man lejer cykel, hvor man vil være hvornår, og hvor og hvornår man letter igen:-)


  • #17   19. jan 2015 # 12 den tog jeg i 11 smiley

    Denis jeg bliver ikke stresset af det for mig er det en stor del af turen. Syntes det er fedt at kigge kort mv. Kan se i dit foto album du også har været forbi Big Texan !!
    Gik du i kast med en 72oz steak ?? smiley



  • #18   20. jan 2015 Nemlig Michael R.
    Vi har nogle steder + byer som vi skal se. Vi vil nemlig gerne have så mange oplevelser med hjem som muligt og ikke bare køre tilfældige steder/veje. Og vi har gjort dette flere gange før så der bliver både plads til fede veje og hygge.


  • #19   20. jan 2015 Sådan er vi heldigvis alle forskellige smiley nok alderen der går forskellen smiley

  • #20   20. jan 2015 Michael : hehe dog ikke, men fik noget chili derinde der nær havde taget livet af mig smiley

Kommentér på:
Leje af MC i USA

Annonce