2.377 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Stelvio Pass (uden touringcykel) Stelvio Pass (uden touringcykel)

Hej smiley

Jeg går lidt med en drengedrøm om at tage til Schweiz, og kører i Alperne nærmer bestemt området omkring Stelvio Pass her til sommer...
Dette er jo nemt nok, hvis man har en touringcykel ude i garagen man kan sidde behageligt på de mange km derned, men hvis man nu som mig ikke eje sådan en type cykel pt. hvad gør man så? Har kun racer/sportscykler.
Kan det lade sig gøre at pakke let, og alligevel komme derned? Hvorefter man smider sin bagage på et Hotel, og så bare afsted ud i området og udforske..?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Ophængning af 3 billeder og et spejl 1.500 kr.
  • Samling av sofa 500 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Afmontering af gammel vaskemaskine + montering af ny (væg-gennemføring) 1.000 kr.
  • Udskifte kuglehane 843 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stelvio Pass (uden touringcykel)
  • #1   17. jan 2015 Self kan det det.

• #2   17. jan 2015 Taler du af erfaring, Liltorp? smiley

Jeg ved godt at hvor der er vilje, er der vej.. og alt det der... meeeeen

• #3   17. jan 2015 Smid den på toget fra hamburg, sov hele vejen gennem tyskland, og vågn frisk op i Basel lige ved grænsen til schweiz smiley
    http://www.bahn.com/i/view/DNK/da/prices/europe/autotog.shtml

• #4   17. jan 2015 Folk har kørt jorden rundt på scootere.

• #5   17. jan 2015 Jeg har gjort præcist det du tænker på,.med en sportscykel,. masser af Pensioner i nærheden af Stelvio. Go for it.

• #6   17. jan 2015 Det er ingen problem, men Stelvio er ikke særlig fed på en mc, der er smaskfyldt med busser og cyklister og på den ene side af passet er svingene så skarpe at man er nede I første gear og ballancere den rundt på gassen I alle svingene, ikke skide sjovt.

Prøv og kig på passo Stella og pas Podoi ved Canazei I Italien

• #7   17. jan 2015 #3
    MC'ister kører da ikke futtog.
    Her er min Touring MC

profilbillede
  • #8   17. jan 2015 Dejligt med brugbar feedback fra folk, tak.
    Planlægger i en masse hjemmefra eller hopper i bare op på cyklen og så afsted? Jeg tænker bl.a. på om i reservere værelser på hoteller inden i tager afsted?

@Karsten
    Det må være en sjov maskine at se verden på smiley

• #9   17. jan 2015 Første gang jeg kørte Stelvio var på en ZX9R, kørte 4500 km på en uge.
    Området omkring Stelvio kaldes også Drei lander eck, der er masser af fede bakker, bla vejen ned til Bormeo,Berninapass, Flüelpass og det bedste Julierpass. Silvretta hochalpenstrasse og Livignio er også i nærheden. Hvis du er alene og ligeglad med hvor du bor behøves du ikke at reservere, men husk at bo og spise i Østrig eller Italien, da Schweiz er 25-50 % dyrere. Har boet her, (link fjernet) det kan bestemt anbefales.

• #10   17. jan 2015 Glenn har ret, Stelvio er lidt af et tivoli og en turistfælde.
    Dolomitterne omkring Bolzano har meget mere at byde på og tonsvis af MC venlige pensionater.
    Hvis du planlægger for meget på forkant, levner du ikke plads til at følge indskydelser og ændre planer som du kommer frem,.
    det er jo netop friheden der er fed. Bare mine 10 cents.
    Kort ogg godt ... kør

• #11   17. jan 2015 Dolomiterne er også fede, men der er endnu flere turister end området omkring Stelvio. Specielt Arrabba og Canazei kører der mange turister rundt, samtidig er der smækfyldt med fartfælder.
    Süstenpass og Grimselpass i Schweiz er også meget fedt.
    Lav en plan hjemmefra så du ved hvad du kan nå, bare husk at gøre som du har lyst til som du kommer frem.

• #12   17. jan 2015 Bare afsted på din sportscykel. Jeg har gjort det flere gange på min ZX-10R. Bevares ud - og hjemturen ville være mere behagelig på en morfarcykel, men når du først er i alperne, nyder du hvert et minut på sportscyklen. Ellers tag autotoget fra Hamborg, eller kør et par stykker sammen i en kassevogn med cyklerne bagi.

• #13   18. jan 2015 Så glad for de informationer i kommer med gutter!

• #16   18. jan 2015 Hepco Becker pladen her sættes på istedet for bagsædet.

profilbillede
  • #17   18. jan 2015 Ugly bugly men super praktsk, et ekstra bagsæde - pil posteret af - skru en billig scooter topboks på.

profilbillede
  • #18   18. jan 2015 Måske ikke samme afstand, men for mange mange år siden, kørte vi tre gutter til Gardasøen. Dog med en enkelt overnatning pga 10 timer i regn. Og det var på en 1992 GSXR750W, en ZXR750 og en CBR900RR. Ingen af os havde problemer. Dog kørte vi i skiundertøj under læderet og med noget billigt lammeskind lagt hen over sadlen...

• #19   18. jan 2015 Karsten:
    Skal du ikke have lavet et album med den Egli?

• #20   19. jan 2015 Jeg kørte bla stelvio passet i sommers. Det kan sagtens lade sig gøre. Vi var afsted med 2 honda vfr, en kawasaki zzr600 og min suzuki rf900. Vi kørte lige over 6000km på to uger. Schweiz er ikke lykken at køre i pga sindssyge hastighedsbegrænsninger. Vi endte med at køre mest i Italien, og Frankrig. Det var meeeega fedt:D

Kommentér på:
Stelvio Pass (uden touringcykel)

Annonce