Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • rengøring 1.000 kr.
  • Montering af skab 1.560 kr.
  • Handyman: lampe og gardin opsætning 800 kr.
  • Fejlsøgning ovn - relæ slår fra 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Efterbehandling af poleret aluminium
  • #1   24. jan 2015 Hvis det er poleret med det rigtige voks og med godt med omdr på polerskiver skal det ikke efterbehandles. Jeg skal til at polere mine hjul op her en af ugerne hvor jeg bruger en klubkammerats råd han gjorde ved hans stel og hjul mm for 5 år siden står stadig rigtig flot

• #2   24. jan 2015 okay.. det var lidt af en overraskelse. Troede bestemt det ville blive ædt over tid, men cool.. så går jeg amok smiley

• #3   24. jan 2015 Jeg har brugt fælg forsægler og vi får se i den nye sæson om det virker smiley jeg bruger rigtig voks, rigtige skiver og maskine, men vind og vejr gør at de skal vedligeholdes lidt smiley

• #4   24. jan 2015 Ja gør det men husk det er skide let og hurtig med autosul men det holder ikke i længden (ihvertfald ikke for mig og min klubkammerat) 2 stk 300mm polerskiver og GRØN voks købt i p.conradsen Frederikshavn virker for os smiley

• #5   25. jan 2015 Jeg har købt mit i wiro Danmark, det kan klart anbefales smiley

• #6   25. jan 2015 Er der nogen der kender til steder, man kan få lavet sådan en behandling af poleret aluminium??

• #7   25. jan 2015 Umiddelbart ser det jo ud til, i kommentarerne længere oppe, at det ikke skal efterbehandles.. umiddelbart er det godt nok, hvis det er blevet poleret med en rigtig voks og høje omdrejninger.

• #8   25. jan 2015 Ja eller eventuelt efterbehandling med fælg forsægler som jeg har gjort. Lak forsægler kan også bruges smiley

• #9   25. jan 2015 Kunne godt tænke mig en eller anden form for efterbehandling af fælge, så kalkpletter osv. ikke er så tydelige efter vask. smiley

• #10   25. jan 2015 Da jeg havde helt sort mc blev den skyllet af efter vask i vand med afspændingsmiddel i = ingen kalk pletter smiley

• #11   25. jan 2015 Aluminium laver sin egen beskyttelseslag, der gør at det ikke længere kan korridere. Det irrer og det er ikke så flot, det er straks noget andet. Men det ruster eller korridere ikke længere.

"Den simpleste korrosionssituation er luftens angreb på metal ved stuetemperatur. Ilt reagerer heftigt med natrium, mindre kraftigt med magnesium, aluminium, jern og kobber og slet ikke med guld. Forskellen skyldes dels metallernes grundlæggende forskelle i affinitet til ilt, hvor natrium har størst, guld mindst affinitet; dels at metaller i vekslende omfang kan passivere, dvs. danne beskyttende dæklag af oxider, der hæmmer det videre korrosionsforløb. Særlig udtalt findes fænomenet på aluminium, der har stærk affinitet til ilt, men hurtigt danner et 0,02-1 µm tykt dæklag af Al2O3."

http://www.denstoredanske.dk/It,_teknik_og_naturvidenskab/Kemi/Metallurgi_og_korrosion/korrosion

• #12   25. jan 2015 Casper A #8 ... hvordan binder fælg forsegler på højtglanspoleret aluminium?
    Kan forestille mig at der ikke er meget der kan hæfte på sådan en højtglanspoleret overflade.

• #13   25. jan 2015 Pas.. Fælg forsægleren jeg brugte er speciel fremstillet til formålet og man kan nærmest mærke der er kommet en slags hinde over fælgen smiley det jo i bund og grund det samme som en lak forsægler, den binder jo også fint til en helt ny poleret lak og her kan man da se tydelige resultater! Jeg bruger denne og købte den udelukkende pga de gode anmeldelser og den holder mere eller mindre evigt hvis man kun bruger til motorcyklen så prisen er vel fair.
    http://shop.bilvask.nu/faelgforsegler
    Om den virker eller er spild af penge ved jeg til sæson afslutning smiley

• #14   25. jan 2015 cool. Det er noteret.. Så er spørgsmålet bare om det holder på motordele som er poleret. De bliver jo varme smiley

• #15   26. jan 2015 Hovsa.. Glemte lige at nævne at det ikke er til motorcyklens fælge, men til de her:

profilbillede
Kommentér på:
Efterbehandling af poleret aluminium

Annonce