1.620 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Afmontering af dæk Afmontering af dæk

Skal have pillet dækkene af mine fælge inden de skal lakeres.. spørgsmålet er om alle værksteder der har en dæk-maskine kan gøre dette?

Altså maskinerne som også bruges på bildæk?

Jeg har haft en MC forretning til at montere dækkene, men der er større sandsynlighed for at finde en som har tid lige nu hvis alle steder med en dækmaskine kan håndtere MC fælge.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Opsætte og skære loftlister i forskellige grader.(Kongens Lyngby) 700 kr.
  • Butiksskilt strammes 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Afmontering af dæk
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.714
    #1   27. jan 2015 Maskinen til bildæk kan sagtens. Det er sådan en jeg bruger.

• #2   27. jan 2015 Super.. tak for svar Sajmon

• #3   27. jan 2015 Ikke alle dækapparater kan klare mc fælge. Til nogle typer skal der tilkøbes x-tra udstyr for at kunne holde fælgen.
    Ikke alle dækcentre slipper lige godt fra håndtering af mc-fælge smiley

• Sajmon ™

#4   27. jan 2015 Hvis et dækapparat kan gribe over 17" bilfælge, så tager de også 17" MC fælge uden man skal tilkøbe noget.
    Der er så stor forskel på hvor god dækmanden er til at bruge apparatet...

• #5   27. jan 2015 Jeg købte i år 2000 et nyt dækapparat hos et anerkendt værktøjsfirma. Da apparatet skulle bruges, viste det sig, at det IKKE kunne klare mc-fælge, hvorfor leverandøren uden beregning leverede nogle kløer som ekstraudstyr. Disse kløer var IKKE standard medleverede. Derfor ved jeg at sådanne apparater findes.

• Sajmon ™

#6   27. jan 2015 Hvad var så problemet med apparatet siden det ikke kunne tage MC fælge?

• #7   27. jan 2015 At griberne var udformet sådan at de ville ramme siderne af fælgen før de kunne gribe ind om yderkanten. Ekstra udstyret var som en slags forhøjere der blev hægtet på de oprindelige gribere.

• Sajmon ™

#8   27. jan 2015 Ok. Ja der kan selvfølgelig være nogle konstruktionsmæssige finurligheder afhængigt af mærke og model - men de apparater jeg har set, har alle grebet på samme måde både på bil og MC fælge.

Så blev vi også lidt klogere idag. smiley

Hvad mærke/model er det?

• #9   27. jan 2015 Pas, det husker jeg ikke. Apparatet/værkstedet blev solgt i 2008

• #10   27. jan 2015 Det er ikke alle. Og specielt når det gælder afbalancering er der ikke mange almindelige mekanikere der kan ?

• #11   27. jan 2015 Jeg bruger også en alm dækmaskine, og har i mange år ikke mødt problemer. dog har jeg de senere år stødt på flere hvor jeg har måtte bruge den manuelle dækskifter til ,fordi fælgens nav var så bredt at det var bredere end selve fælgringen. Det gør så at mine klør på dækmaskine ikke kunne gribe om fælgkanten. Der har jeg så tilkøbt et sæt forhøjere med "eksterne klør" der nu muliggør at kunne klare disse hjul også.Problemfælgene har primært været forhjul på store choppere .

• Mikael C
    Mikael C Tilmeldt:
    jan 2015

Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 37
    #12   27. jan 2015 Jeg bruger 3 stk dækjern af ca. 50-60 cm samt 2 stk bukke og en skruestik til at få dækket til at slippe fælgen. Det fungerer fint.!

• #13   28. jan 2015 Jeg kan gøre det for dig, hvis du ikke har fundet en løsning. Har lige fået mig et nyt sæt dækmaskiner og har 10 års erfaring. Men bor i Østjylland. Mvh.

• #14   28. jan 2015 Jeg har afleveret det til et værksted i Vildbjerg i Midtjylland. Indtil videre har de haft 24 timer til opgaven, men er stadig ikke blevet ringet op.. kan være de har smasket fælgen og er panikket fuldstændig smiley

• #15   29. jan 2015 Det må vi dælme ikke håbe??. Men de har forhåbentlig ikke brugt alle timerne på din fælg, for så skal de da nok finde noget andet at tjene deres penge på. Du må giv et bib hvis jeg skal hjælpe dig.

Kommentér på:
Afmontering af dæk

Annonce