{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.835 visninger | Oprettet:

Erfaring med dieselkanon? {{forumTopicSubject}}

Hej Gutter!

Jeg overvejer at anskaffe mig en varmekilde til mit nye værksted på 75m2..
Det er godt isoleret fra 2008, og der er indlagt gulvvarme (der fyres med gas)

Jeg overvejer at holde det frostfrit, ca. 5 grader med gulvvarmen. Når jeg så skal bruge det, skal jeg kunne varme det hurtigt op.

Her kommer mit egentlige spørgsmål, hvilken varmekilde skal jeg vælge?

Har overvejet en dieselkanon, men jeg har ingen erfaring med sådan en.
Jeg kan selvfølgelig også vælge en 9KW varmeblæser på el.

Jeg vil gerne høre jeres erfaringer, og gode råd - både til type og hvor de kan købes.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaring med dieselkanon?
  • #1   28. jan 2015 jeg har lige købt en 15kw diesel kanon ved biltema 1599kr... Og den varmer samtlige 102m2 op på 10min her i den kolde tid... Og nej varme op betyder ikke 15-20 grader... men mellem 5 og 8 grader kan den godt klare på en 10 minutters tid.. smiley Jeg er glad for min investering, indtil jeg får mit fyr med skorsten op og køre.. smiley

  • #2   28. jan 2015 Jeg har også sådan en fætter som Mikkel har, jeg bruger så det der "heat max" petroleum ting. Og ja den varmer lyn hurtig, men lugter da også en smule men er til at leve med.

  • #3   28. jan 2015 Ville Aldrig vælge den diesel kanon. du vil gasse dig selv det er pisse usundt og stinker svare lidt til at have en gammel golf tdi stående i tomgang mens du går der inde. ellers tak

  • #4   28. jan 2015 De varmer hurtig op men kan sode lidt .. Og lugte af diesel

    Det kan dog afhjælpes ved at bruge parafin istedet for diesel....

    Chefen brugte en sådan til at varme op i værkstedet når der var koldt

    Også brugt den til at tø 16 sæders bus op i 30 minus smiley

    Det tog under ½ time så var der 25 grader i bussen smiley


  • #5   28. jan 2015 Det er sku ikke så giftigt i et stort værksted og det lugter ikke mere end så meget andet..

  • #6   28. jan 2015 det stinker fælt , og hvordan det kan være mindre giftigt i et stort værksted , forstår jeg ikke helt smiley
    jeg ville købe en luft /luft varme pumpe


  • #7   28. jan 2015 Michael .. Nu sidder der normalt en "udstødning" i toppen af dem hvor det giftige komme ud .. Der smider man normalt et rør på også smide ud af et vindue e.l. eller kobler på udsugning hvis man har sådan .. Vi brugte den som man normalt ville sætte på udstødningen af bilen

  • #8   28. jan 2015 jeg fortæller bare mine erfaringer med diesel kanoner , og dem jeg har prøvet lugtede fælt !! at de så er skide hurtige til at lave varme er noget andet

  • #9   28. jan 2015 Hvis du har værksted med gulv varme og ordentligt isoleret så ville jeg nok vælge en 12-17 grader. . tænk på alle dine ting hvor kolde de vil være når du tar dem... det fandt jeg ihvertfald ud af...men det kommer selvfølgelig også an på hvor tit og hvad du bruger det til

  • #11   28. jan 2015 Ja det lugter og er hellere ikke sundt ved det da godt.... Men jeg suger en 30-40 smøger om dagen såå..............

  • #12   28. jan 2015 Jeg kommer nok ikke til at bruge det andet end 1-3 gange om ugen i 1-3 timer ad gangen.. smiley
    En varmepumpe, ville være fedt - men også for dyrt at anskaffe.

    Jeg ville sagtens kunne lave et aftræksrør, så jeg ikke skulle være så bange for kulilten, under alle omstændigheder skal der sættes en kuliltealarm op alligevel.

    Mange gange er det en øjebliks beslutning at gå i værkstedet, læs når konen får et anfald smiley Så det er vigtigt at de 75m2 kan varmes hurtigt op.

    Tak for de mange input!! Nogle der har erfaring med el varmeblæsere?


  • #13   28. jan 2015 Det er kun på de store modeller der er skorsten

  • #14   28. jan 2015 MLN .. De kan få måleren til at køre MEGET hurtig smiley

    Ej .. Dem på 2KW varmer en alm 1 bil´s garage op på ½ times tid


  • #15   28. jan 2015 Har en 5 kW el-blæser på mit 50 m3 værksted. Hvis jeg tænder den på fuld knald, er der behageligt efter 15 min. Og så er den lugtfri og billig i anskaffelse... smiley

  • #16   28. jan 2015 Røg, støj,lugtgener, gift, kulilte, sodpartikler, osv. sådan en varmekanon er ikke noget satse på. Har du ikke lige kassen til en varmepumpe, så lad en en elblæser klare dit varme problem.

  • #17   28. jan 2015 Hvis du har strømmen til det havde jeg købt en 9kW varmeblæser i bauhaus eller harald skrald, så kan du hurtigt varme op.
    Hvis du alligevel påtænker en el løsning er den ikke dyrere end en mindre at anvende, så længe du holder dig til samme temp - den er bare meget hurtigere.

    (link fjernet)


  • #18   29. jan 2015 Når du alligevel har varme derude, hvorfor hulen laver du det så ikke rigtigt?
    Og sætter en kalorifere op? Jeg er også ved at lave værksted, og jeg vil gøre lidt det samme med gulvvarme og så en kalorifere til når der skal laves noget derude smiley


  • #19   29. jan 2015 Hvordan virker en kalorifere? Det er jeg ikke helt sikker på hvad er?
    Er det til vandbåren varme?

    Har lige googlet det, kunne være en god løsning - hvordan finder jeg ud af dimensioneringen?


  • #20   29. jan 2015 De er dyre at holde i gang syntes jeg... Stort set alle virksomheder er begyndt at afskaffe dem... Det er bare en stor el blæser der bliver varmet op med varm vand i stedet for strøm..

  • #22   29. jan 2015 Har selv investeret i en varmekanon til mit nye værksted.
    Arbejder med dieselkanoner til hverdag, og tog derfor en med hjem fra arbejdet uden skorsten, for at afprøve det. Men det lugtede simpelthen for meget.

    Men skal du op i en med skorsten er det en anden pris. Fik en pris på 10.000 fra mit firma.

    Valgte at købe en brugt som heldigvis står som ny til 4000.
    Den kan varme 75kvm uisoleret værksted med loft til kip op på 15 minutter.



    profilbillede
  • #23   29. jan 2015 .

    profilbillede
  • #26   29. jan 2015 MNL: Ja det er en stor vandvarmet blæser, det er jo super til lige at hurtigt opvarme fra din minimums temperatur og så op til den temperatur du gerne vil have når du laver noget derude. Dimensioneringen må man kunne læse sig til hos producenterne. smiley Jeg laver også gulvvarme til de første 10-15 grader og så en kalorifere til at booste hurtigt når man kommer derud smiley
    Jeg har Træpillefyr, så varme er billigt smiley

    #20 Hvorfor skulle de være dyre i drift? Det er jo opvarmningskilden der bestemmer prisen. Og det er jo ikke hans primære varme kilde, kun lige til at booste op når han skal bruge værkstedet.

    #21 Gulvvarme er lang til om at reagere når det ligger i beton, så derfor er en kalorifere en super ting til hurtigt at booste varmen op fra hans normal temp.




  • #27   29. jan 2015 #26 du formulerer det så meget bedre end jeg gjorde - det er præcis det jeg ønsker! smiley

    Jeg tror jeg går med dieselkanonen, men med lugtfri brændsel fra Heatmax.
    Til sommer vil jeg lave rørføring og sætte en vandbåren kaloriefere op, netop fordi jeg har varmen lagt ind allerede.
    Så dieselkanonen bliver en midlertidig løsning der skal virke her i vinter/forår.

    Tak for alle jeres input! smiley
    Som sædvanlig er MCG stedet at gå hen, ikke kun med mc-problemer..


  • #28   29. jan 2015 Husk at tænk på at du så faktisk går og indånder udstødningsgas!! Så er en stor el blæser klart at foretrække ??

  • #29   29. jan 2015 hvis du nu absolut skal spare på gulvarmen kan jeg kraftigt anbefale at smide gulvtæppe på hvor du skal skrue, det kan altså tage de værste kulde

    der er satme ikke noget værre end iskoldt betongulv


Kommentér på:
Erfaring med dieselkanon?

Annonce