{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.073 visninger | Oprettet:

valg af ny hjelm erfaringer. {{forumTopicSubject}}

Hej jeg er på ud kig efter en ny hjelm. Men vil gerne høre jeres erfaringer.

Min nuværende er denne hjc is-16
http://hjchelmets.com/hjca/is16_is16solid

Den har jeg haft siden jeg fik kortet for cirka 2 år siden og har været fint tilfreds. Men den er desværre ved at være ret slidt. Derfor har jeg overvejet om man skulle købe den nye model is-17 istedet eller prøve noget helt andet.
http://www.mc-wear.dk/Webshop/IS-17.aspx

Jeg har også kigget på denne er det en hjelm nogen kender noget til ?
(link fjernet)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  valg af ny hjelm erfaringer.
  • #1   31. jan 2015 Hej Brian.
    Det er hvad jeg har gjort:
    Jeg har prøvet, måske 10 hjelme, ikke kun i butikken, men også ude på landevejen. Her er det først du finder ud af om den sidder rigtig, udsyn, støj, komfort, ventilation også videre. Samtidig har jeg også kikket på sikkerhed, læst div. test, du har jo kun et hoved, i hvert fald den du skal bruge til at køre med smiley Oftest får man hvad man betaler for. Mit valg blev "ARAI RX - 7GP" kan ses på min profil.
    Go' jagt

profilbillede
  • Carste M
    Carste M Tilmeldt:
    sep 2013

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 99
  • #3   31. jan 2015 Det her er hvad jeg gjorde:
    Var i Aldi for at købe yoghurt, og snuppede en hjelm med. De havde den godt nok ikke i min størrelse, men pis med det for den var billig og havde indbygget Bluetooth. Desværre virkede det ikke sammen med min telefon.
    Jeg begyndte så småt at savne indbygget solbrille, så jeg ledte nettet tyndt efter en jeg kunne li'. Valget faldt på en AGV Horizon, som jeg købte i England, uden nogensinde at have set den i virkeligheden. Den passede forbavsende godt (i forhold til den gamle altså) men den havde mere vindstøj end Aldi hjelmen. Desuden blev visiret ridset, når det lukkede op og i, og her, 1 1/2 år efter jeg bestilte et nyt visir hos 3 forskellige forhandlere, er det ikke lykkedes mig at skaffe et endnu. Så en dag, jeg ved et tilfælde kom forbi Aagesen, havde de Schuberth SR1 til kun 3 kilo - og så snuppede jeg sådan en med i kurven. Jeg har nu fundet ud af, at selv om det er en race hjelm, kan man ikke se andet end en stribe på 5 meter asfalt foran en, når man kører stærkt.

Så lad være med at gøre som mig smiley

• #4   31. jan 2015 Du kan intet bruge denne tråd til!

Tag ud og prøv nogle hjelme, få assistance og betal hvad det koster. Den hjelm der passer er den rette og så kan den koste 500 kr hos Thansen eller 8000 hos Aagesen, støj og ventilation er sekundere sager!

• #5   31. jan 2015 ok men det kunne jo være at man kunne bruge andres erfaringer.

Altså jeg har været fint tilfreds med min nuværende HJC IS-16 så måske skal jeg bare købe den nyere model IS-17 pasformen er nok cirka den samme.

Men kender i noget til NOLAN hjelme? eller Caberg ?

• #6   31. jan 2015 Tag nu ud og prøv nogle hjelme smiley

• #7   31. jan 2015 Ok men det er faktisk underligt at et mærke som hjc ikke er mere fremme her hjemme. til trods for at det er verdens største hjelm producent

• #8   31. jan 2015 https://www.louis.de/artikel/shark-speed-r-carbon-skin/216100?list=42704157
    Jeg har lige købt denne. Den er super flot. Og så er den lettere end den jeg havde i forvejen (Evoline3) og så er den specielt udviklet til naked bikes mht. vindstøj smiley Den sidder super godt på mit hoved. Har dog ikke kørt med den endnu, for det er jo vinter, men f... Hvor jeg bare glæder mig til at komme ud at køre med den.

• #9   31. jan 2015 Jeg sikker mig at hjelmen er 5 star http://www.sportsbikeshop.co.uk/motorcycle_parts/content_cat/797/%281;product_rating;DESC;0-0;all;4;32%29

Jeg har intet problem med at købe på internet, bar som jeg har (og at andre navne) provet samme mærk/model før og at det er let at sende tilbager hvis denne ikke passe perfekt (politisk meglt ukorekt på et MC forum).

Jeg har intet problem med at spørge andre hvad de mener, især med hensyn til støj og fugt.

De bedste hjelm jeg har/har haft er Bell (dog skal man forvente at størelse passe ikke med andre mærek men de er meglt godt for støj og fugt) Shoei/Shark, (denne sidst støje lidt mere end de andre) i denne rakkefølge.

Jeg har haft mange hjelm (30-40 stk?) og har nu 6, men de er till hele familian.

Tim

• #10   31. jan 2015 den ser også fin ud smiley må lige finde en forhandler der handler dem herhjemme så jeg kan prøve den

• #12   31. jan 2015 Misforstå mig ikke!!! Den KAN sagtens være OK til dig, men jeg synes helt ærligt, at du skal prøve nogle forskellige:-)

• #14   31. jan 2015 Jacob S

Ja du er ikke den eneste der har haft spøjse erfaringer med Schubert hjelme. I mange år var de enten for små så jeg slet ikke kunne få dem på eller ogso var de så store at de kørte rundt på mit hoved!!, Da D så for ganske få år siden lavede C3 i ny model, blev den anderledes. Ellers måtte jeg i mange år anvende Nolans. Man kan ikke anvende andres erfaringer på dette område. Min søn og min ekskæreste menete begge at Schubert støjer sammenlignet med Shoei xT1100 og en eller anden top ting fra Shark, mens jeg er smadderglad for Schubert og synes at støjniveauet er lavt, mens jeg finder det højt i Shoei XT1100. Det hele afhænger megetaf holdning og balanceniveauet i skuldre og nakke!

• #16   31. jan 2015 Johan

Det her er simpelthen så forskelligt, fra hoved til hoved, Din arai hjelm passer formenligt uden at de indvendige puder derformeres ret megt, Det kan sagens være grunden til at den holder til dig. Til et andet hoved kan det være helt anderledes. prisen kan have noget ed størrelse og vægt at gøre. de er interessante størrelser, men de er altså sekundære sammenlignet med pasform!

• #17   31. jan 2015 Ok jeg ved hvad jeg skal i gang med når mc butikkerne åbner til forår. Jeg siger tak for jeres hjælp og vejledning ?

• #18   31. jan 2015 Men tror i der er mulighed for at man kan prøve hjelmen en tur på mc'en inden køb?

• Claus H
    Claus H Tilmeldt:
    jan 2015

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 25
    #19   31. jan 2015 I hvert fald hvis din forhandler er seriøs.. Hos rydberg hvor jeg handler, har jeg kunnet prøve forskellige hjelme på ture på min egen maskine. Og ja jeg handlede selvfølgelig der bagefter og IKKE på nettet! smiley

• #21   31. jan 2015 Jeg vil faktisk mene at min hjc hjelm har klaret det ret godt Hvis man tager prisen i bebetrakning. Det er nok bare mig der har været ret hård hændte med den.

Hvis den nye model hjc is-17 passer til mit hoved så er det også muligt at det bliver hjc igen.

Har prøvet at bytte hjelm med andre jeg kender for at mærke forskellen og det er faktisk endt med at 2 af dem også har købt hjc efter at have prøvet den.

• #23   1. feb 2015 Claus V:

Det her er simpelt vanskeligt, Virker de forskellig Schubert modeller i en eller anden størrelse for dig, så skal du selvfølgelig holde ved så længe det er tilfældet, men prøv lige at læse #14!

Kommentér på:
valg af ny hjelm erfaringer.

Annonce