Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Samling af havemøbler 300 kr.
  • Kør fliser/sten på genbrugspladsen 500 kr.
  • Slå græs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Snakke sammen med hjelm på!
  • #2   31. jan 2015 Kører med Interphone F5XT

Er svært tilfreds.... Virker fantastisk

• #3   31. jan 2015 Nyder freden

• Carste M
    Carste M Tilmeldt:
    sep 2013

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 99
    #4   31. jan 2015 Hvis man vil snakke kan man tage over til moster og få kaffe smiley

• Daddy
    Daddy Tilmeldt:
    aug 2014

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 30
    #6   31. jan 2015 Kører med Nolan med blå tand,FM, og intercom det!!! er super fedt og virker godt, har ikke haft nogle problmer med dem i nu. smiley

• #8   1. feb 2015 Nolan med N-com, tlf, radio, samtale, bluetooth, smiley funker

• #9   1. feb 2015 Interphone

• #10   1. feb 2015 Interphone f4xt eller noget i den dur. Fruen kan ik høre hvad jeg siger når vi kommer over 70?? Men bruger jeg den tlf ka folk sagtens høre hvad jeg siger, selvom jeg over 100 smiley

• Carste M
    Carste M Tilmeldt:
    sep 2013

#11   1. feb 2015 Gad vide hvem der gider snakke i telefon med over 100 i timen ? De skulle i hvert fald ikke være FØRER af noget som helst.

• #12   1. feb 2015 Jeg tager aldrig telefonen medmindre jeg kører mindst 100 km/t på/i et-eller-andet....

• #13   1. feb 2015 Ahhh.... Carsten, så når du sidder i bilen så taler du ikke? Om du taler i tlf eller til trunten er jo lige fedt.
    Jeg gætter på at du iøvrigt også ALTID har begge hænder på rat/styr og aldrig overskrider fartgrænserne.

Nu er det jo altså ikke verdens sværeste opgave og rulle afsted på en MC med over 100 km/t, ja jeg har svært ved at holde den under, så lidt snak i headset ser jeg ikke som værende nogen svær opgave.

Men ok jeg har også klaret at spise en fransk, drikke en cola og ha foden placeret i karmen da jeg kørte lastbil, så jeg er helt uden for pædagogisk række vide..

• #15   1. feb 2015 Interphone og så en ordenlig hjelm, min hjelm egner sig ikke til samtaleanlæg - bare jeg kører over 50 er det umuligt at høre en disse. Overvejer at klippe højtaleren til hjelmen ud og montere earplugs i stede...

• Carste M
    Carste M Tilmeldt:
    sep 2013

#16   1. feb 2015 I snakker om "rådne bilister" med deres mobiler, I er måske dygtigere, klogere, bedre eller bare mere heldige end bilister ?

KØR MC NÅR DU KØRER MC !

http://www.b.dk/nationalt/uopmaerksomme-bilister-er-skyld-i-mange-uheld

• Carste M
    Carste M Tilmeldt:
    sep 2013

#17   1. feb 2015 Dennis D .... " Men ok jeg har også klaret at spise en fransk, drikke en cola og ha foden placeret i karmen da jeg kørte lastbil, så jeg er helt uden for pædagogisk række vide.. " ...

Nej, du er ikke udenfor pædagogisk rækkevidde, du er en idiot, hvis ovenstående står til troende !

• Carste M
    Carste M Tilmeldt:
    sep 2013

#19   1. feb 2015 Jakob du er en af dem man skal holde GODT øje med i trafikken, kan jeg høre.

Og "hellig" er jeg absolut IKKE, jeg vil bare gerne kunne køre mc i morgen også !

• #20   1. feb 2015 At køre er ikke bare at køre.
    Man kan have en lang lige strækning med brede baner og fartpilot slået til.

Og så kan man skulle finde frem i en by, i tæt trafik, og beslutte sig for at foretage en u-vending..

er enig i man bør køre når man kører.
    Men nogen gange kan man godt både køre og sige "nu er min blære kritisk fyldt. Jeg gearer ned, gir gas og så ses vi på næste tankstation"
    "ok ses der"
    ...
    "kan du høre hvad jeg laver?..."
    "ja gider du godt lade være med at pisse mig i øret. Jeg er her nu.."

især hvis det er håndfrit

hvilket jo også lovligt

• Carste M
    Carste M Tilmeldt:
    sep 2013

#21   1. feb 2015 I ka køre og snakke så tosset det passer jer, hvis I kan garantere, at I kun slår jer selv ihjel.

• #22   1. feb 2015 Samtaler på langturene, når det er muligt, det er sgu meget rart smiley har også musik i ørene på de lange ture.

• #23   1. feb 2015 Carste, snakker du i bilen hvis du har sådan en?

• #25   2. feb 2015 Carste, slå lige kold vand i blodet...oO

• #26   2. feb 2015 Carste M,
    det må godt nok være kedeligt at køre i bil med dig på langtur. Sikke en tavshed smiley
    Hvis det ikke er gået op for dig så er der opfundet bluetooth headset der gør det muligt at fører en samtale under kørsel.

Til trådstarter, så skulle sena 20s og interphone f5mc være kompatible med andre mærker intercom, så man kan snakke med vennerne selvom de ikke har intercom af samme mærke.

• Carste M
    Carste M Tilmeldt:
    sep 2013

#27   2. feb 2015 Nedenstående gælder selvfølgelig KUN for fører af biler.
    Mc kørere er naturligvis hævet over den slags pjat, og de er jo også bedre beskyttet end dem der sidder i en madkasse ?????

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2074661/Even-hands-free-phones-dangerous-driving-new-research-reveals.html

• #28   2. feb 2015 Faktisk så er der flere studier der peger på at der er væsentlig forksel på samtale med en passager og telefon-samtale.

Hoved konklusionen har flere steder været, at med samtale med passagerer ændres samtalen sig eller går i stå når der opstår svære trafikale situationer - dette på grund af at begge parter i samtalen er opmærksom på at der sker noget. Dette er ikke tilfældet med snak i en telefon, idet den modsatte part ikke kan vide hvordan situationen er der hvor du sidder. Derfor fortsætter samtalen uanfægtet af den trafikale situation.

Dette samlet er i høj grad med til at differentiere passager samtale og mobil-samtale. Dette underbygger også flere af de studier der viser at det ikke gør den store forskel om mobil samtale foregår håndfrit eller ej.

Eksempel:
    http://www.psych.utah.edu/AppliedCognitionLab/JEP_A_2008.pdf

Lidt mere populærvidenskabeligt:
    http://videnskab.dk/kultur-samfund/mobiltelefoni-i-vejen-pa-vejen

• Carste M
    Carste M Tilmeldt:
    sep 2013

#29   2. feb 2015 Det står også at læse i mit link Jacob smiley

• Carste M
    Carste M Tilmeldt:
    sep 2013

• #31   2. feb 2015 @Carsten: ja det så jeg efter at have postet, men havde bare været for lang tid om at skrive indlægget da jeg skulle have fundet referencerne.

• Carste M
    Carste M Tilmeldt:
    sep 2013

#32   2. feb 2015 Jacob ... Ja men uanset hvor meget vi argumenterer for det "uhensigtsmæssige" i at bruge mobil eller for den sags skyld musik i hjelmen, vil der altid være nogen der siger "jeg kan sagtens begge dele på en gang", og det er som regel dem, der er skyld i ulykkerne smiley

• #33   2. feb 2015 Inden i nu helt drukner i overhelligt selvfedme og rygklapperi, så husk at det stadigt er tilladt at anvende diverse headset under kørsel til div. samtaler. Om det så er os der vælger at gøre det der ender i ulykkedsstatistikken er jo kun et spørgsmål om hvilke tal der bliver vendt og drejet rigtigt. Du kan sikkert også finde tal der peger alle mulige andre retninger i forhold til andre faktorer. F.eks. type af mc, unge under 25, folk over 50. Osv. Det er blot et spørgsmål om at sætte de rigtige tal sammen. smiley

• #34   2. feb 2015 Jeg kunne nu stadig godt tænke mig at vide om Carste samtaler når han sidder i en bil, om han så også har slukket radio samt altid beholder begge hænder i korrekt stilling på rattet, med mindre han self. skal skifte gear.

• #35   3. feb 2015 Jeg forestiller mig at Carsten snakker på LIVET løs lige indtil han rammer 99km/t og så holder ALLE bare sin kæft derover, ellers kører han jo galt smiley

• Carste M
    Carste M Tilmeldt:
    sep 2013

#36   3. feb 2015 MirZa .... Jeg tror du forestiller dig meget mere end det, for du har da et forkvaklet forhold til VIRKELIGHDEN !
    Du kører bare som du vil, og så længe det går godt, jeg er nu 63 og har for længst rundet de 200.000 km på mc, lad os se hvor længe/langt du holder.

• #37   3. feb 2015 Carsten, du må undskylde at jeg benyttede lejligheden til at lave en spøg, men lad mig så spørge dig helt seriøst:" Snakker du ikke når du sidder i bil og kører over 100km/t" ?

Og i så fald at du (sikkert) gør, hvorfor er det anderledes end at køre på motorcykel og snakke i håndfri mens man styrer og har begge hænder på styret.

• Carste M
    Carste M Tilmeldt:
    sep 2013

#38   3. feb 2015 Mirza ..... Prøv lige at gøre dig selv, og os andre, den tjeneste at læse/se de links jeg har slået op.

• #39   3. feb 2015 Slap af du troller den max lige nu Carste. Det er synd for dine argumenter at du ikke tør komme frem med hvorvidt du selv følger dine forskrifter?

• #40   3. feb 2015 Carsten, jeg betvivler ikke ET sekund at koncentrationsevnen nedsættes i takt med at man snakker, men det er hverken mere eller mindre farligt at tøffe rundt på motorcyklen og snakke i tlf, eller med sig selv, ifht det at køre i bil og snakke med sine medpassagerer, hvorfor skulle det være farligere ??

Og du har stadig ikke svaret på mit spørgsmål..

• Carste M
    Carste M Tilmeldt:
    sep 2013

#41   3. feb 2015 Er DET måske ikke farligt nok på 2 hjul ????
    Så kan det være, at du måske skal starte med at køre med én klap for øjet, og når du synes det går godt nok, kan du jo så tage TO klapper på.

Hvad er det der er så vigtigt mht. hvad jeg gør når jeg kører bil ???
    Jeg har ikke ejet en bil de sidste 2 år, kører kun mc !

• Carste M
    Carste M Tilmeldt:
    sep 2013

#42   3. feb 2015 Til Dennis D ..... http://da.wikipedia.org/wiki/Internet-trold

Ud fra ovenstående er jeg IKKE en troll !
    Jeg mener og står så absolut ved det jeg siger !

• #44   3. feb 2015 Det er netop vigtigt hvad du gør når du kører bil, for jeg har virkelig svært ved at se forskellen imellem at tale i telefon, eller samtale i bilen.
    Du nævner godt nok et argument for at en samtale i bilen stopper når der sker noget overraskende, men omvendt risikere du også at det afløses af skrig og hviin...

Det er iøvrigt også farligt at kører i bil, men det gør vi nu også stadigvæk.

Men fair du lyder til at være den perfekte billist. Men man kan måske også være lidt for hellig, men det er generelt en folkesport.

Mht. til dine 200.000 km på mc, så gør det dig nu ikke nødvendigvis til en bedre billist. Med rutine følger mere uopmærksomhed. smiley

• Carste M
    Carste M Tilmeldt:
    sep 2013

#45   3. feb 2015 Dennis D ...... Du læser OVERHOVEDET ikke hvad der bliver skrevet, EOD herfra.

• #46   3. feb 2015 Nope jeg snakker i telefon istedet for, vi har alligevel ikke haft gang i den helt store samtale.

• #47   3. feb 2015 Well, jeg har i hvert fald fået mit svar, tak gutter;) og hurra for frihed!

• #48   5. feb 2015 Jeg har altid været tavs når jeg kører og så ac/dc i det en øre fra mobilen og vil hun noget vigtig kan hun prikke mig lidt på skulderen , eller vente til vi skal have kaffe et eller anden sted om 2 timer små ser vi på det ? intercom skulle være ganske godt smiley

• je58
    je58 Tilmeldt:
    aug 2012

Emner: 2 Svar: 22
    #49   5. feb 2015 Jeg har cardo, og syntes det er fedt at man kan snakke med den der sidder bagpå, og også kan snakke med dem, jeg kører samme med, så man også kan advare hinanden, hvis der sker noget, min kammerat og jeg , havde meget glæde af det, da vi kørte til Italien sidste år, så i år er der flere af dem jeg kører med, der vil købe det, da de så hvor meget glæde vi havde af vores samtaleanlæg, også når kører at man kan hører sin gps, så det er bare at prøve det . Og jeg har ikke noget problem med at kører og snakke, syntes ikke jeg mister fokus .

• Carste M
    Carste M Tilmeldt:
    sep 2013

#50   5. feb 2015 Je58 ..... der er ingen der SYNES de mister fokus, og det er netop DET der er problemet.

• je58
    je58 Tilmeldt:
    aug 2012

Emner: 2 Svar: 22
    #51   5. feb 2015 Carste M du har din mening, og jeg har min.

• #52   5. feb 2015 # 50

jo da.
    Masser mener selv de mister fokus.
    Du kan have ret i der er mange der overvurderer deres egne perceptive evner.

Men der er forskel på snak.
    En type snak kan helt få en til at glemme hvor man er i verden.
    Andre typer snak forbedrer måske ligefrem ens koncentration ift det man foretager sig.

• #53   5. feb 2015 En kammerat og jeg har lige købt det nye Sena 3S-W, til integral-hjelme. (3S er til klap og åbne hjelme)
    Betjeningspanelet fylder minimalt. Men er nemt at bruge med handsker på.
    Det er måske ikke helt så avanceret, som de større Sena intercoms. Men det fungerer fint, hvis man kan klare sig med 2-300 meters rækkevidde på intercom-delen.
    Og ellers er der jo alm bluetooth forbindelse til din telefon eller GPS.

Højttalerne er hæderlige. Vi har dog endnu ikke testet det, mens der er vind og vejstøj. Der er indbygget støjreduktion. Dog knabt så avanceret og godt som de helt store modeller.

750,- kroner fra Frankrig, med fragt, er til at overleve. smiley

https://www.youtube.com/watch?v=laQpdxaThTI

Men skulle du have en Schuberth hjelm, så syntes jeg SRC systemet er super godt. Det har virkelig god lydkvalitet og støjreduktion.

• james d
    james d Tilmeldt:
    aug 2008

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 8
    #54   5. feb 2015 Uden at involveres i al den "skal, skal ikke" snak......jeg bruger ørepropper og kan alligevel høre samtalen. Da vi kører 2 MCer, har vi radio tilkoblet (en Motorola) så vi snakker faktisk mellem cyklerne og hvis vi er begge på min, kan vi koble til anlægget og bruge det som intercom.

Jeg vil ikke anbefale den type som er udenpå hjelmen pga at al den forskning som gik til at konstruere hjelmen bliver lige smidt ud ved at montere sådan én.

Det har været fantastisk....ingen problemer med at komme væk fra hinanden...hvis jeg vil sætte efter et par lokale i en stund, kan jeg det. Radioen rækker 5 km og hvis jeg bare holder inde på en benzinstation eller rasteplads, kommer hun før eller siden, men jeg kan nå hende uden at stå i vejkanten.

Advare om politi, grus på vejen, traktor, uventet skarp venstre, høre om den anden er sulten, osv......

• #55   6. feb 2015 Hej vi har et cardo g4 system . virker fint. motorcykel til motorcykel ca 1500 m . tilslutning til gps . og telefon . mulighed for musik ( bruger jeg sjældent). Tydeligt til op til ca 100-110 km /t Dejligt at kunne snakke om det vi oplever undervejs . ændring af planer, grus og huller i vejen, pauser etc. Om man gider snakke undervejs er jo en privat sag . vi har meget fornøjelse af det. Hilsen Lisbeth

• Kåre L
    Kåre L Tilmeldt:
    mar 2010

Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 46
    #56   4. aug 2016 Det er blevet HELT forbudt i Frankrig
    Bruger selv Cardo på en Nolan Flip-up-hjelm, virker også på betonstien med 160

• #57   4. aug 2016 Jeg kører med Interphone F4MC og det virker upåklageligt! Kan kun anbefale det. Jeg kører også altid med ørepropper og lyden er perfekt op til 120 km/t. Fra 120 km/t og op er der for meget støj til at at kunne høre modparten tilstrækkeligt.

Køb køb smiley

• #58   11. jun 2022 Bare for at genoplive en gammel tråd, nu telefon verdenen er skredet en del fremad - hvad bruger folk så nu - jeg skal på tur og kan ikke hitte min gamle interphone f4 så jeg tænkte om man ikke - i disse fri-data tider - kan kommunikere via app/opkald i stede for at have ekstra mekanik tilsluttet ? smiley

Kommentér på:
Snakke sammen med hjelm på!

Annonce