{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tip til at snyde de nye fotovogne
  • #1   5. feb 2015 snyde og snyde hmm.....

• #2   5. feb 2015 Man kan af stædighed vælge at følge loven delvist sådan de ingen penge får i kassen.

• #3   5. feb 2015 så tror jeg nu bare de sænker hastigheds grænserne og gør dem mindre og mindre korrekte

• #4   5. feb 2015 Ja nogle Københavnere kunde have brug for at følge den simple metode.

Man må sige at den betjent der har betjent fotovognen her har været en god forretning.
    En dags arbejde og indtægter for over 1 million, helt uden at medregne de dynamiske effekter i form af færre ulykker

http://ekstrabladet.dk/112/danmarks-farligste-vej-saa-mange-snuppede-politiet-i-fartkontrol/5428258

• #6   5. feb 2015 Jeg har intet imod at de holder i byer, men ikke på en lige landevej, hvor der næsten igen trafik er.

• #8   5. feb 2015 Hvis alle kører det tilladte, så bliver fartgrænserne sat op.

• #9   5. feb 2015 https://www.youtube.com/watch?v=XzB3-50Htmo

mon det er derfor jylland har fået flest ATK'er ? smiley

• #10   5. feb 2015 Det er godt nok smart... smiley
    Men også temmelig kompliceret. Jeg er ikke sikker på at jeg ka' finde ud af det... smiley

• #11   5. feb 2015 max det er danmark vi lever i....

• #12   5. feb 2015 Et visir så de ikke kan se dit fjæs og så flip op på din nr. plade, så er den hjemme!

Hvis politikerne lyver og bedrager, så ser jeg ingen grund til at jeg skulle være et hak bedre! Det har INTET med færdselssikkerhed-, men alt at gøre med opkrævning af yderligere afgifter! Ville de have trafiksikkerhed, så havde de valgt stærekasserne, alle undersøgelser viste at de hjalp, fordi folk vidste de stod der!

Manglende retssikkerhed kan vi også tale om, for nu for man automatisk bøden, uanset om man selv har kørt eller ej, bare ens Mc er blevet fotograferet i at køre for hurtigt med den ene eller anden fører - Retsstat min bare røv!

• #13   5. feb 2015 Prøv at kør en tur over sverige, fra Malmø til Kalmar, der står stærekasser malet i flotte blå og gule farver så du ser dem langt væk fra, de står der hvor der er et farligt vejkryds, og mange hundrede meter før bliver du advaret om at fartengrænsen går ned og at der står stærekasser, det er noget der virker, for her er du selv ude om hvis du får taget dit billed, men her i Danmark, nææ der skal der ikke advares om noget, det kommer der jo ikke penge i kassen af, her bliver der sat et kamera om i en busk og bilen holder nede ad sidevejen, og det er lige 50 meter efter hvor en lang lige landevej skifter fra 80 til 50... sådan, så kan du kraft edmer lære det !

• #14   5. feb 2015 "Hvis politikerne lyver og bedrager, så ser jeg ingen grund til at jeg skulle være et hak bedre!"

Ehhhmmmm??

Du gør jo ikke "systemet" bedre ved selv at bryde loven. Hvis du synes nogle folkevalgte politikere lyver, så må du stemme på et parti/en politiker du synes gør det bedre. Men lige nu er der faktisk et flertal i landet, der har valgt lige netop de politikere der bestemmer lige nu. Og efter næste valg opdateres gruppen af politikere, så de igen afspejler hvad flertallet synes.

Du mangler retsikkerhed? Har du overvejet, at folk der bevidst kører for stærkt med mørkt visir OG nummerplader der kan vippes ikke burde være de første til at klage over retssikkerheden? Selvfølgelig må man brokke sig - men det virker bare lidt spøjst i mine ører...

• #15   5. feb 2015 don't do the crime, if you can't take the time smiley

• #16   5. feb 2015 Det er simpelthen uhyggeligt hvor mange der bare acceptere tingens tilstand.
    Der er meget få der sætter spørgsmålstegn ved om den nuværende lovgivning er god og fornuftig. Politiet tildeles "bare" mere magt uden at vi som borgere sætter spørgsmålstegn ved det. Politiet er den udøvende magt og IKKE den dømmende magt, men de opfører sig desværre ret tit som om de også har fået den dømmende del, det er sgu sørgeligt.
    Bonus til politi chefer hvis de opfylder deres "bøde kvote", fotovogne på finans loven, politiet beskæftiger sig ikke med indbrud/tyveri under 100.000 kr.- og værst af alt, er at man kan sende "en anden mands bøde" til en ejer af et køretøj, det er sgu godt nok ved at køre lidt at sporet efterhånden.

• #17   5. feb 2015 Er der nogen der husker DDR ? det hele lugter lidt af Stasi

• #18   5. feb 2015 DDR: du bliver straffet/overvåget for ting du ikke vidste var ulovligt?

DK idag: du bliver straffet/overvåget for ting du ganske udemærket ved er ulovligt?

Jeg forstår altså slet ikke logikken? Hvis man bryder loven og bliver opdaget, skal man så ikke have en straf? Hvordan kan det være urimeligt, at man finder på nye, smarte måder at opdage kriminalitet på?

• #19   5. feb 2015 #18
    Vi skal overholde loven det er vi enige om, men gode borger stiller også spørgsmålstegn ved om loven er god & fornuftig, og det er der næsten ingen der gør i dag, man acceptere betingelsesløst det til tider makværk der bliver besluttet.
    Kalder du en overtrædelse af hastighedsbegrænsningen med f.eks. 5 km/t for kriminalitet ?, det håber jeg sgu ikke !!!!
    Det er IKKE rimeligt at finde på nye smarte måder at opdage "kriminalitet" sålænge det er en del af finansloven, så er det bare en ny skat.

• #20   5. feb 2015 #18
    Det du taler om er jo etik eller moral. Der kan man sagtens tale om en lidt flydende grænse for hvad der er acceptabelt.

Men problemet er jo, at vi taler jura. Der skal man altså ret præcist kunne definere om man har brudt loven eller ej - uden tolkninger og mavefornemmelser. Og hvis du bor i et land, hvor folkevalgte politikere har sat en hastighedsbegrænsning på fx. 80km/t - så ER det faktisk ulovligt hvis du kører mere - uanset om det er 10 km/t eller 50km/t mere.

Som jeg ser det, så er det jo netop en del af vores retssikkerhed, at der er helt klare grænser for hvad man må og hvad man ikke må. Tænk hvis du boede i et land, hvor den ene betjent "følte" at 90km/t var passende - mens en anden betjent havde en helt anden holdning. Hvordan ville du så vide hvordan du skulle opføre dig?

Jeg giver dig ret i at en overskridelse på 5km/t ikke er super farligt - men det er jo bare vores holdning. Hvad men ham tumpen, der synes han har så meget kontrol over sin bil, at en overskridelse på 50km/t er i orden. Er han så forkert på den - eller skriver han lige nu i et andet forum og finder en anden der giver ham ret i at det er "acceptabelt"?

Man kan selvf. argumentere på mange måder, men inderst inde tror jeg sgu de fleste godt ved, at man bryder loven når man ryger over hastighedsgrænsen - så er den jo ikke meget længere?

• #21   5. feb 2015 Og lige for at definere kriminalitet:

"Kriminalitet eller forbrydelse refererer til juridisk forbudte handlinger, der kan straffes. Personer, som begår kriminalitet, kaldes kriminelle. En kriminel kan få straf som bøde eller fængsel."

smiley

• #22   5. feb 2015 Men ikke nok med at de har brugt millioner på nyt foto udstyr og gejl. Så har de også for nyligt sat bødetaktserne op.

I stedet kunne de lige som i sverige have valgt at benytte sig af stærekasser og skilte med foto kontrol. Så får de nemlig den ønskede effekt af at folk sætter farten ned de steder man ønsker det. Så behøver de heller ikke at have bemandet fart kontrol. Så kunne de have brugt den resurse på at lave rigtigt politi arbejde istedet sådan vi får noget service for den ekstra skat vi skal betale.

• #23   5. feb 2015 Hvis de tjener så mange penge på fartsynderne som der bliver fortalt, så bliver det hele vel financieret den vej igennem - og ikke via skatten? Så kan ingen vel have ondt af det nye udstyr ?

• #24   5. feb 2015 Hvis nu vi alle - Når vi opdager en ATK, parkerer i vejkanten, selvfølgelig således vi ikke udgør nogen trafikmæssig fare, ca. 200 meter FØR ATK'en, og så vinker "venligt" tll de trafikanter der kører mod ATK'en, så sætter de fleste farten ned, og så må Bent-betjent i ATK'en sidde der og spilde tiden.
    Lad os skiftes til at tage vagter på 15 min. pr, gang.
    Har selv gjort det flere gange 2014, fortsætter i 2015. I øvrigt er det en dejlig fornemmelse at gøre en god gerning smiley

• #25   5. feb 2015 Simon t

uanset hvordan du vender og drejer det så er det os borgere som kommer til at betale for det udstyr og løn til personale for at bemande det.

Hvis de havde investeret i ubemandet udstyr i stedet ville der have været flere betjente på gaden til at lave rigtigt politi arbejde.

Det ville også have den mest hensigtmæssige indflydelse på trafikken hvis de havde valgt at skilte de steder der er mulighed for fartkontrol for så ville folk sætte farten ned de steder hvor der måske bliver kørt for stærkt.

• #26   5. feb 2015 Men hvis de laver det via "brugerbetaling" så det jo kun er de borgere, der ryger i fælden , der betaler, så er det vel bare win win - vi får fanget nogle fartsyndere, der får sin straf for deres ulovligheder - med udstyr der bliver betalt af selvsamme fartsyndere...

Jeg tror indtjeningen fra bøderne overstiger prisen på løn og udstyr. Så uanset kommer der jo flere penge i borgernes kasse.

Ubemandet udstyr kunne da helt sikkert også være en god ide - selvom det jo er kendt, at mange sætter farten kortvarigt ned for så at give gas igen ved den løsning - og i sidste ende handler det jo om at fange dem der ikke kan finde ud af at køre ordentligt...

• #27   5. feb 2015 Simon t
    tror du selv på det de ryger direkte til ulandsbistand, eller asylansøgere har ingen ting imod nogen af delene, men hvorfor skal vi i lille Danmark være dem der betaler mest vores størrelse tage i betragtning, når kontoen står i minus?????

og igen du bliver være stillet end en reel kriminel. bare dit køretøj har kørt for hurtigt det pågældene sted er du skyldig. en reelkriminel skal du da som min være set og udpeget af mere end en uafhængigt

men fint jeg er så åben bart lige så kriminel som ham der banker sin kone hver dag, fordi jeg her i mørke Jylland køre 15-25% for hurtigt (på lige landeveje med åbne marker på begge sider).
    og det er jo vigtigere at jeg får en bøde end at han bliver stoppet.

• #28   5. feb 2015 @Kjj92dk

Jeg lader lige ulandshjælp og asylsøgere udenfor denne debat. Min pointe var at jeg tror ikke fartkontroller er en stor økonomisk belastning for borgerne, som der blev nævnt tidligere, da der er masser af fartsyndere der betaler gildet.

Jeg vil slet ikke sammenligne dig med en der begår vold. Du har vel højst sandsynlig også fået en anden straf, der står mål med din forbrydelse? Sådan plejer vores system at hænge sammen i hvert fald...

Men fælles for dig og ham der banker andre mennesker er jo, at i har trådt over grænsen for hvad flertallet dette land synes er i orden. Og derfor får i begge en straf. Og det må man da forvente?

Jeg forstår slet ikke hvordan det kan drejes i en retning, at den der kører for stærkt næsten skal slippe, og det er dumt at politiet giver bøder til ham. De er jo ansat til at få befolkningen til at overholde de regler vi sammen har fastlagt. Hvorfor skulle du slippe godt fra at køre 100 km i timen hvor du kun må køre 80? Og hvad har lige landeveje med noget som helst at gøre?

• #29   5. feb 2015 hvis ikke de går til at reelt opklare forbrydelser så JO. da der bliver brugt flere timer og ikke fra pension klare betjente der alligevel ikke kan løbe så meget mere men istedet af ny uddannede betjente som har brugt 3-4 år på en uddannelse for at kunne lave noget der måske (højt sat) ville kunne klares med 1 mdrs kursus??

og ja en bøde for et køre 141 kmt på Esbjerg motorvejen(130kmt og næsten ingen trafik) på 2500kr som de så skal hjem og skrive en rapport på

ja men burde det ikke være ham der er volds forbryder der var jagtet?
    ja hvis han så bare fik det det er der jo ikke ressourcer til
    jo man må forvente en straf hvilket er fair nok men bøder generelt burde være en bonus der ikke er med i bygettet lige som vis vi får penge tilbage i skat

siger ikke vi næsten skal slippe men at fælde en voldsmand burde svare til 15-20 fart bøder på deres opklaringskvote idag er en mordsag, indbrud eller en fart bøde lige

at man køre for langsomt til hva vejen egentlig tillader mister man fokus på vejen.
    fx vis jeg køre 80 på en sådan vej kan jeg køre 15 km, også tænke hvordan kom jeg her og har ingen erindringer om hva jeg har kørt forbi,
    men vis jeg køre de 95 så kan jeg godt huske der var en kant pæl der var kørt ned der var en traktor på vej ud fra en mark osv,

ps er du virkelig lige så hellig som du lyder eller er du ikke født som jyde? da kulturen på Sjælland er helt anderledes og der egner vejene sig nok også sjældnere til mere end de 80

• #30   5. feb 2015 #29
    Der er masser af veje på sjælland som egner sig til mere end 80 smiley

• #31   5. feb 2015 okey syndes bare vejene der ovre virker smallere smiley

• #32   5. feb 2015 det er de garanteret også, vi har jo ikke nær så meget plads som jer smiley

• #33   5. feb 2015 Jeg er total jysk og har selv kørt en lille smule for stærkt og fået en fin bøde... Jeg har enda betalt bøder for at aflevere bøger for sent på biblioteket smiley

Men jeg er voksen nok til at indrømme at jeg gik over en grænse, betale bøden og komme videre... I stedet for at pege fingre af alle mulige andre "som i hvert fald fortjente bøderne mere end mig", eller prøve at forklare, at "det var jo kun liiidt over det jeg måtte, solen var i ryggen og der var ingen mennesker i 10 kilometers omkreds - det havde jeg tjekket"

Man dummer sig, så betaler man og så skammer man sig. Uden at finde på fjollede undskyldninger. Og uden at brokke sig over politiet, som jo bare gør deres arbejde. Den eneste der er skyld i at man kører for stærkt er en selv. Bum!

(Og ha en god aften i øvrigt smiley )

• #34   5. feb 2015 Jeg skammer mig aldrig over at køre stærkt smiley men jeg bander og svovler når jeg får bøder for det.

Simon T, det handler jo om de øjne der ser, og du ser det som at man har dummet sig ved at køre "for" stærkt, det gør andre så ikke, men du har bare meget moral prædken med i dine indlæg, det tror jeg sådan set folk er ret ligeglade med, for det handler jo ikke om hvad man godt selv ved, men i hvilken retning samfundet er på vej, og nogen ønske mere stram og skarp kontrol, og andre mener at der er formeget og resurserne bliver brugt forkert, af samme årsager stemmer nogen på EH og andre på DF, og de/vi bliver aldrig enige smiley

• #35   5. feb 2015 ja jeg føler mig uretfærdig behandlet
    og jo har også fået bøde for 101 på en 80 vej og ja den blev betalt uden det mindste
    men og fair nok vis de så bare havde købt bedre udstyr men stadig sat folk på senior ordning i dem og overskudet gik til opklaring af reel kriminalitet og på den måde afhjalp det men nej nej. og så det at alle undersøgelser viser at vis man sætter farten op til 90-100 på mange af de store veje sker der færer uheld
    men igen nej nej da (hvor skal de så finde alle de penge henne??)

• #36   5. feb 2015 Det handler også om hvor velovervejet deres løsninger er.

Jeg syntes ikke det virker særligt vel overvejet. Hvis det er for at forbedre trafik sikkerheden, er der andre løsninger som havde været bedre syntes jeg.

Derfor ser jeg dette her som en ren penge maskine og ikke en løsning som er tiltænkt trafik sikkerhed.

• #37   5. feb 2015 En anden lov som de har vedtaget som heller ikke virker særlig velovervejet er kørekort loven til mc.

Giv dog 16 årige lov til at ta kørekort til mc 125 ccm 15 hk. Så kan de komme ud på vejen lige som os andre i stedet for de ligger og køre ræs på cykel stier osv.

• #38   5. feb 2015 @Kjj92dk, smider du ikke lige et link til de undersøgelser? Eller bare en af dem?

• #39   5. feb 2015 efter hva artiklen siger skulle det end da være vejdirektoratets egen eftersøgelse
    http://ing.dk/artikel/dansk-forsoeg-hoejere-fartgraenser-goer-landevejene-mere-sikre-166450

• #40   5. feb 2015 og køre du over den tyske grænse er det 100 kmt på lande vej og mon ikke der bliver kørt nogle flere km

• #41   5. feb 2015 Thanks - spændende læsning faktisk smiley

• #42   5. feb 2015 No problem smiley

• #44   9. feb 2015 Jeg har kørt for stærkt engang, og det var generelt at viseren skulle 20-30% over grænsen udenfor byerne.....

Men rigtig mange kilometer bag et rat i en lastbil har lært mig, at det der er vigtigt er at holde maskinen igang, om man kører 110 eller 80 på en landevej ændrer ikke ret meget i det tidspunkt hvor man kommer til destinationen. Jeg har været i Hirtshals og Rudkøbing på samme nat i lastbil, som var plomberet på 85. Man vinder ikke ret meget ved at fræse afsted med speederen i bund. Hvis man også går lidt op i økonomi, så er det væsentligt billigere at holde speederfoden(hånden) i ro.

Når det så er sagt, så et jeg rigtig træt af de fotovogne, for det hænder da at min bil kommer op på 85km/t og jeg synes det vil være rigtig træls at få em bøde for det. Jeg kan jo kun takke mine medtrafikanter der holder liv i de fotovogne, og fodrer dem med penge hele tiden.

For 17 år siden startede jeg med at køre lastbil, der måtte vi køre 70 på landevej såvel som motorvej. Dengang var der megen hetz imod de lastbiler som buldrede frem og fyldte det hele. Så vores fagforening bad os om at forsøge at holde fartgrænserne i efterårsferien bare. Det resulterede i at fartgrænsen for lastbiler blev sat op til 80 på motorvejen.

• #45   9. feb 2015 1 mc og gå op i økonomi køre du 125 eller 250 chopper??

og for dig fleste af os der kører Turing og hurtigere handler det tildels også om acceleration og lidt sving

Kommentér på:
Tip til at snyde de nye fotovogne

Annonce