1.683 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

vedligeholdelse? Olie? kæde vedligeholdelse? Olie? kæde

Hej Alle.

Så det snart tid til at komme ud og køre.
Jeg er ny på MC' delen, og har købt mig en billig kina maskine 250cc som jeg har gået og lavet om på.

Men lige hvad angår vedligeholdelse, ville jeg lige høre hvad i gør, og hvornår osv samt hvilket produkter i vil anbefale.
Skal siges den lille knallert har kørt 7000 km.

1: kæden skal smøres - Hvad bruger i af "kæde fedt" og hvor tit?
2: Olie skift, hvilken olie og hvor tit?
hvad gør i mere?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher e15 error 1.000 kr.
  • Mount 7 lamps to the ceiling 800 kr.
  • Montere et vitrineskab 500 kr.
  • Vandhane problemer 500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Kogeplade afmontering og montering 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  vedligeholdelse? Olie? kæde
  • #1   9. feb 2015 Kæden smøres med kæde olie, der er et hav af muligheder, og jeg smøre hvergang jeg tanker...

Husk at rens din kæde i bund en gang i mellem... Her er et par tandbørster, lampeolie og en masse klude vejen frem..

Olieskift interval står i din servicebog, men som ofte 6000 km... Så er du i tvivl om der er skiftet på din så ville jeg skifte det bare for at være sikker...

Olien, filter og kædespray kan du med fordel købe ved din nærmeste mc forhandler..:-)

• #2   9. feb 2015 Følg producentens anvisninger i forhold til vedligehold. Hvis du ikke kan finde dem så er der lidt læsning her: http://www.motorcykelgalleri.dk/forum/sogeresultat?search=vedligehold%20af%20mc

Men som udgangspunkt så skal du smøre kæden ofte men med måde så det ikke sviner. Oftere hvis det har regnet.
    Olieskift plejer jeg at lave efter hver sæson, eller ved 10-15000 km.

• #3   9. feb 2015 Takker i 2.

Der er ingen servicebog på knallerten, så må hellere få lavet et olie skift.
    Ved hvordan man gør på bil, så må sku være lidt det samme på mc går jeg ud fra?
    Hvilke olie anbefales der at bruge?

Tak.

• #4   9. feb 2015 en MC(meget vigtigt)olie der opfylder spec til din mc som vel typisk er en 10/40 men vil jeg ikke hænges op på

• #5   9. feb 2015 og husk det skal være mc olie, du må ikke bruge bil olie da det indeholder friktionsnedsættende stoffer der ikke er gode sammen med en mc kobling?

• #6   9. feb 2015 Den kædeolie/spray jeg bruger nu er fra
    Motorex. Den hedder "Road Strong" den har et hvidligt skær og sviner slet ikke. Bedre end alt andet jeg har prøvet.

• #7   9. feb 2015 kæden gør jeg ren med koldaffedtning(motorrens) fra biltema. bruger en opvaskebørste og en klud. og så smøre jeg den med Castrol kædefedt. olie skift for hver 6000 km osse med Castrol ..

begge dele kan købes billigt på mapodo.de 32 euro for olie 10/50 og 9 euro for kædefedt smiley

Kommentér på:
vedligeholdelse? Olie? kæde

Annonce