1.139 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Slut med, at undgå fartbøder uden for Danmark! Slut med, at undgå fartbøder uden for Danmark!

Nedern nyhed, men det måtte jo komme.. smiley

EU har lavet en ny lov der skal give alle lande i EU lov til, at rode i hinandens motorregistrere hos Politiet. Så fx. bliver du taget i et andet EU land, så kommer det danske politi med en fartbøde til dig.. Så nu skal i passe på alle lande der er medlem af EU. smiley

Jeg går ind for, at vi skal UD af EU. EU gør kun dårligt for Danmark.

Det er kun et spørgmål om tid før vi kan kalde os Europas Forenede Stater. Ændring af kørekort reglerne er jo også EU. Over 80% af den danske lov er bestemt af EU.

God aften. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af loftslampe som er ved at falde ned og pt hænger i én skrue 400 kr.
  • Lavt tryk på varmt vand bruser 1.000 kr.
  • Gravearbejde med minigraver, 12kvm 1.600 kr.
  • Den gamle opvaskemaskine skal udskiftes og der skal monteres en ny opvaskemaskine. 625 kr.
  • 16A Kraftstik 1.500 kr.
  • Løsne 10 skruer 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Slut med, at undgå fartbøder uden for Danmark!
  • #1   10. feb 2015 Skal du ned på autobahn og køre voldsomt på din grønne græshoppe ?

• #2   10. feb 2015 I gamle dage skulle dansk politi sende bøden til dig fra udlandet og så sende pengene eks til Norge , idag for de forlænget tilsendt fra udlandet og kan så beholde pengene i Danmark , derfor smiley jo systemet virker bekendt

• #4   10. feb 2015 Mange fartbøder fra udlandet taget af fx stærkasser fik ejeren jo aldrig, netop pga. det ikke var i Danmark. Der var jo også undtagelser så klart. Men nu er det 100% sikkert. smiley

• #5   10. feb 2015 Skan man overhovedet få en fartbøde på den grønne djævel der smiley smiley

• #6   10. feb 2015

profilbillede
  • #7   10. feb 2015 De skærpede kørekortregler kan man desværre ikke bebrejde EU smiley
    Og i øvrigt: Færdselslovens § 134. Lovens bestemmelser om straf og frakendelse af førerretten finder med de begrænsninger, der følger af straffelovens §§ 7, 10, 10 a og 10 b, også anvendelse på handlinger foretaget i udlandet.

• #8   11. feb 2015 Hvorfor er det du mener at det skal være uden konsekvenser at bryde loven i udlandet? Du kommer som gæst, opfør dig ordenligt. Hvis du får en bøde så må du tage konsekvensen, ligesom herhjemme. Ville du bryde dig om at Tyskere og Polakker kan køre som det passer dem her hjemme uden konsekvenser? Nej vel.

Efter min mening er det fint at EU får politiet til at arbejde bedre sammen over landegrænserne. Det er det der skal til for at bekæmpe international kriminalitet. I 2015 bliver man sgu nød til at tænke lidt ud over sine ejne landegrænser.

Desuden er det kun delvist korrekt at det med kørekort reglerne er EU's skyld. Det er de danske politikere der har bestemt at fortolke EU reglerne på den strengeste måde. I Tyskland og i Sverige forholder det jo sig anderledes og de to lande er jo også med i EU.

• #9   11. feb 2015 Hvordan med klip i kortet osv.
    Det er vel ikke muligt uden for dk er det?
    Vi er nemlig et par stykker der skal til stelvio passet til sommer, så ville være rart at vide...

• #10   11. feb 2015 Det mener jeg skam heller ikke det skal. Jeg køre personligt aldrig selv i udlandet så jeg er i pricippet totalt ligeglad, men er stadig dybt EU modstander. smiley Mit gæt vil være at nu kan du få klip ja, da politiet kan se i hinandens registre. Når du er dansker og køre ned fx i Tyskland på din danske mc så er du stadig underlagt dansk færdselslov og den tyske så klart også. De færreste er klar over det. Derfor kan du i pricippet også få klip i lande der ingen regler med klip har. Du er dansk derfor er du stadig underlagt den danske lov oveni den pågældende lov i det pågældende land hvis det skal være 100% korrekt. hvis en 18 årig knægt tager sin 15 årige kæreste med til Sverige og dyrker sex med hende, så er han pædofil i Sverige da den seksuelle lavalder i Sverige er 16 år. Men han vil aldrig blive straffet fordi både ham og hans kæreste er danskere. Det er noget andet hvis hans kæreste var svensker. Det er et godt eksempel.

• #11   11. feb 2015 smiley

• #12   11. feb 2015 Thomas, som jeg skrev kan du j.f. Færdselslovens § 134 blive frakendt førerretten ved handlinger foretaget i udlandet smiley

Kommentér på:
Slut med, at undgå fartbøder uden for Danmark!

Annonce