{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.377 visninger | Oprettet:

Supermoto/motard til nybegynder. {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Håber at kunne få nogen gode råd og ideer her igennem.
Jeg har besluttet mig for at få taget mc kortet og begynder først i marts måned.
I den forbindelse er jeg selvfølgelig ved at kigge på mc:-)
Har allerede besluttet at det skal være noget motard eller lign. Jeg kommer ikke til at køre langture som det primære.
Er blevet vildt forelsket i Husqvarna nuda 900, eller ihvertfald designet. Er dog ikke nemt at finde brugt i dk. For den sags skyld heller ikke reservedele til den.
Har i nogle anbefalinger til mc'er i samme kategori? Hovedsageligt brugt.

På forhånd tak.
Kim.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Supermoto/motard til nybegynder.
  • #1   11. feb 2015 XT660X synes jeg personligt er vildt fed, de skulle vidst ikke være helt dumme!

  • #2   11. feb 2015 .... Og ud fra din profil kan jeg se at du er 35 år gammel og tager det "store kørekort".

    Der er mange fede "mega-motards" at vælge imellem. Men husk dog, at når de bliver lige så store som Nuda (900ccm) går noget af motard-"factor'en" af dem.
    Men alt i alt et godt valg til DK. De giver meget sjov inden for nogenlunde fornuftige hastigheder.

    Af andre i samme kategori kan der nævnes:
    KTM SMR 990
    KTM SMR 950
    KTM SMT 690
    KTM 690 Duke
    Ducati Hypermotard (forskellige motorstørrelser alt efter årgang)
    Aprilia Dorsoduro

    Og sikkert mange flere. smiley

    Dog har disse modeller til fælles, at der ikke er vildt mange til salg brugt i DK. Så du skal nok lede lidt.

    Hvilket budget kigger du inden for?


  • #3   11. feb 2015 Du skal desuden vide, at jo lettere og vildere det bliver er, jo dyrere bliver de at holde kørende, og jo mere service skal de have.

    Er vi helt ude i noget 450-600 ccm 120kg maskiner, er det SJOVT, men dyrt.
    De store jeg nævner herover er skudsikre og kører "evigt".

    Der findes også en mellemting, som er maskiner som Suzuki DRZ400, KTM LC4, Yamaha XT600X osv.


  • #4   11. feb 2015 Det er nogle fede maskiner dem du kommer med der. Har haft luret lidt på de fleste. Vil i første omgang prøve at holde det under 70000 når vi snakker brugt.

  • #5   11. feb 2015 Okay.
    Så bliver det nok svært at finde ret magne for den første liste til det budget.
    Men en KTM Duke med et par år på bagen eller en Dorsoduo 750 er måske også.

    Ellers er en maskine som Yamaha XT660X også en god måde at komme i gang. smiley


  • #6   11. feb 2015 Ja det er ikke sikkert der er mange til den pris:-) Må prøve at holde lidt øje med brugtmarkedet.

  • #7   11. feb 2015 Gør det. - Du har jo heldigvis lidt tid inden du er klar til at komme ud. Så hold øjne og øre åbne. smiley

  • #8   11. feb 2015 Vil jeg gøre:-) Tak for Info:-)

  • Rasmus M
    Rasmus M Tilmeldt:
    apr 2014

    Følgere: 2 MC-er: 4 Svar: 72
    #9   11. feb 2015 Der er i øjeblikket 2 stk Aprilia SXV 550 til salg i DK.
    Der får virkelig smæk for skillingen. Ville ønske jeg selv havde råd til den slags sjov.

    Den ene står til 45.000 kr uden afgift. Sælger skriver den koster ca 40.000 i afgift. Så den skal du handle lidt med. Først med sælger og bagefter med Skat.

    Den anden er til salg uden pris, så der kan du byde ind med det du har råd til. Den er med afgift.

    Så starter du direkte i Superligaen af motards. Med den vedligeholdelse det selvfølgelig kræver.


  • #10   11. feb 2015 Har godt læst om de aprilia'er. Det er sgu også en fed cykel, men er bange for at der er lige rigelig meget vedligehold:-( Som en nr 2 cykel havde den været oplagt!!
    Vil også gerne ha en maskine hvor der lige kan springe en bagpå, og der synes jeg slet ikke den er egnet:-(
    Synes det er lidt svært at vælge, eftersom jeg ikke kan komme ud og prøve de forskellige mc'er. Har jo ikke kortet endnu:-(


  • Rasmus M
    Rasmus M Tilmeldt:
    apr 2014

    Følgere: 2 MC-er: 4 Svar: 72
    #11   12. feb 2015 Så har du til gengæld god tid til at læse om forskellige mærker/modeller, og glæde dig til du skal vælge.

  • #12   12. feb 2015 Har selv en cykel med samme motor som XT660,eren, og er rigtig glad for den, men du skal jo være klar over den har kun 48 hk, som jo ligger langt fra f.eks. Nuda 900 ccm.....Personligt synes jeg den er hammer sjov at køre på, og jeg har haft diverse maskiner med over de dobbelte hk, men en raket bliver den aldrig

  • #13   12. feb 2015 En motard er max 600cc og en ren motard er en nummer 3 - 4 stykker og kun til leg, vælg en wannabee som xtx, nuda, duke

  • #14   12. feb 2015 Nuda'en er jeg helt pjattet med. Prisen er bare i den høje ende:-( yahama'en tror jeg hurtig jeg bliver træt af. Det må gerne hive lidt i armene, og det gør 48 hk ikke helt så overbevisende:-)

  • Rasmus M
    Rasmus M Tilmeldt:
    apr 2014

    Følgere: 2 MC-er: 4 Svar: 72
    #15   12. feb 2015 Du må bare have et klippekort til mekanikeren (så du kan få billigt olieskift) og så købe dig en Aprilia smiley

Kommentér på:
Supermoto/motard til nybegynder.

Annonce