3.084 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Læderdragt størrelse Læderdragt størrelse

Jeg sidder og leder efter en læderdragt, men jeg har sindsygt svært ved at finde en som passer. De eneste jeg kan finde går kun til 186 i højden, og jeg er 193.
Har kigget på denne:
http://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf/en_GB/?ViewObjectID=22074633&Currency=DKK
Og jeg passer indenfor alle andre mål (Waist/Hip/Chest) - kan det virkelig passe at jeg ikke ville kunne passe i en 60'er?

Kigger jeg på denne: http://www.fc-moto.de/IXS-Alcarras-1-Teiler-Lederkombi skal jeg helt op i størrelse 64 for at kunne passe i den, og så bliver den 10 cm for stor i alle andre mål.

Hvad fanden gør jeg? Jeg HAR forsøgt mig i de danske butikker, men der er ingen af dem som ligger inde med noget som jeg kunne passe.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.
  • Hækklipning 2.800 kr.
  • Klip hængelås op 205 kr.
  • Blocked toilet 2.000 kr.
  • Klipning af hæk 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Læderdragt størrelse
  • #1   16. feb 2015 jeg ville gå ned til en forhandler og prøve modeller i real. har selv gået efter mål på nettet og der var jakken fin og buksen af h til.
    tag en tur til tyskerland og få en oplevelse ud af det, der ligger flere tæt på grænsen har jeg hørt og et stort udvalg

• #2   16. feb 2015 Prøv Hein gericke i scandinavian park lige over grænsen. Gode priser god service og der kan du sikkert finde en dragt der passer.
    Det bedste er at prøve en læderdragt inden køb.

• #3   16. feb 2015 Jeg er selv 191 og 108 kg. Jeg har tre forskellige jakker - 2 af dem i læder. De er hhv. str. 56 og 58, så det kan sagtens lade sig gøre.
    Det samme med bukser. Den ene jakke er et sæt med bukser som og er str. 58, og de er rigeligt store. Har et andet par i str. 56 som passer mig perfekt.

Happy hunting

• #4   16. feb 2015 Jeg har dette sæt til salg:

https://www.louis.de/produktkategorie/motorrad-lederbekleidung/100?brand=36&gender=&size=&colour=&price=&page=1#article_list

Både jakke og buks er i størelse 56, jeg er selv 180 og vejer 90kg. Min kammerat på 190 og samme vægt passer der fint. Du skal være velkommen til at kigge forbi og prøve det. Jeg bor i Frederiksværk.

Mvh Adil

• #5   16. feb 2015 Jeg kiggede også på nettet først, men besluttede mig for at køre til Hein Gericke i Scandinavian Park. Der prøvede jeg flere forskellige dragter. Nogle sæt passede jeg jakken fint, men ikke bukserne og omvendt. Jeg endte med at købe en Alpinestars ATEM (2 delt) str. 56. (Jeg er 188 cm, og vejer 100 kg.) De er virkelig flinke og kompetente og hende som har butikken taler Dansk. UD OG PRØV...så er du sikker på at få en som passer.

profilbillede
  • #6   16. feb 2015 Jeg er 190 med lange arme og ben. Livvidde på 33-34 og benlængde på 36. Så jeg forstår godt dit problem. Jeg tror, at du skal finde et sted, hvor de forhandler dragter med extra længde i arme og ben.
    Alternativt skal du få syet en dragt til dine mål, hos feks Dragtdesigneren..

• #7   16. feb 2015 Mange tak for rådene. Jeg har skrevet til FC moto for at høre om de har noget de mener jeg vil kunne passe. Har de ikke noget må jeg en tur til Tyskland.

Adil, jeg leder ummidelbart efter en heldragt og ikke en 2-delt. I øvrigt tror jeg størrelse 56 ville være en tand for småt.

Og 9 000 til dragtdesigneren er en lille smulle over mit budget, men ellers et oplagt valg.

• #8   16. feb 2015 Skal du kun bruge den til race, så er heldragt valget. 2 delt er altid vejen frem, samt du får noget der passer bedre til din krop. Skal have buks i 54 og jakke i 56. En heldragt i 54 er for lille og 56 der får jeg hængerøv

• #9   16. feb 2015 Prøv at køre en tur ned til Bikx Næstved. De har RIGTIG meget forskelligt mc kluns i forretningen smiley

• #10   18. feb 2015 Jeg har aldrig hørt om en dansk forhandler som har andet end standardstørrelser på hylderne. IXS som du kigger på har mange modeller i ekstra lang.

102 = 52 lang
    106 = 54 lang
    110 = 56 lang

Biker Fashion har komplet IXS sortiment hængende i alle størrelser, og har også andre fabrikater i andet end standardstørrelser:
    http://www.bfa-hamburg.de/de/motorradbekleidung-hamburg

Og som skrevet - du skal altså prøve lædertøj inden du køber. Pasformene er vidt forskellige.

• #11   18. feb 2015 Det er modtaget, og jeg takker endnu en gang smiley

Det lader til der ikke er andet for end at tage en tur til Hamborg. Det må blive ummidelbart efter min A-korts køreprøve d. 8 Juli.

• #12   18. feb 2015 Bortset fra det, så er min læderdragt skrumpet vinteren over, kan sq ikke lyne overdelen mere smiley

• #13   18. feb 2015 Du har vel ikke fået byttet om på lædercremen og konens rynkecreme Gixxer? smiley

• #14   18. feb 2015 Noget er der sket, forstår det ikke. Prøvede også mine sommer jakker i weekenden, samme problem smiley smiley

• #15   18. feb 2015 Du må ha en skadedyrsbekæmper ud at tage sig af de der kalorier, som tilsyneladende flyver rundt i dit hus og syer dit tøj mindre smiley

• #16   18. feb 2015 Har netop lagt røret ;-)..

Kommentér på:
Læderdragt størrelse

Annonce