{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  sports/tunings potter.
  • #1   17. feb 2015 Ja

• #2   17. feb 2015 Ok. Tak for svaret.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.716
    #3   17. feb 2015 Ja det er helt normalt. Der er dog ingen af dem der er godkendt til brug på offentlig vej uden db killer. At man sagtens kan, er en helt anden sag. smiley

• #4   17. feb 2015 Okey.
    Nå jo, der er så meget man ikke må ifølge loven. smiley
    DB killer er jo vel nogle som i de fleste tilfælde kan at og påmonteres, så går det vel nok.??

• #5   17. feb 2015 Tit kommer potterne med fast monterede db killere og så ska du selv bikse med at få den afmonteret smiley

Men sådan noget ska bar ud og gemmes langt væk smiley

• #6   17. feb 2015 Kan du læse tanker.

• #7   17. feb 2015 det er i 99% af tilfældene en gennemstrømspotte netop for at giv bedre flow, dbkilleren er der bare for at de kan blive godkendt egentlig lidt skægt fordi de er jo i pricippet udbruglige/ulovlige uden dbkilleren, man må jo heller ikke brug dem på bane

• #8   17. feb 2015 Nej på bane kan man næsten lige så godt montere org potten til at starte med, alt andet larmer tit for meget...

• #9   17. feb 2015 Troede ellers de var lavet til bane brug.

• #10   17. feb 2015 Dog kan en dB killer give bedre bund og mellemrådet på din motor, da de har bedre gennemstrømmes end en standart potte, men ikke så meget som en helt åben potte. Så man få mere top effekt ved mere åben på bekostning af bund/mellemområde. Som hovderegl. Det er en af grundene til jeg har dB i min og ikke tage røden ud. Den har mere end rigtigt flow med dem i, i forhold til original potte. Og så larmer det også for meget hvis man vil køre mere end de få km for at få en is.

• #11   17. feb 2015 Kim J der er alt for mange naboer til racer baner der brokker sig i en lind strøm over larm fra motorbaner også selvom banen var der inden de flyttede ind, og det bliver kun værre. For få år tilbage var der bulder dage hvor du måtte larme op til 105dB ved forbikørsel, dette er der slet ikke mere, nu har de fleste 95dB og kommunen, nabore etc sidder og overvåger og er klar til at klage.

• #12   17. feb 2015 Det er næsten som at spørge: Sex med kondom eller uden kondom?

• #13   17. feb 2015 Fernis. Det er korrekt den har mere bund og mellemområde med en dB killer. Men den får ikke mere top effekt uden dB killeren. Grunden til den mister moment er fordi der skal helt være lidt modstand i uds. Hvilket man fjerner med dB killeren.

• #14   17. feb 2015 Thomas r.
    Der vil altid være forskellige definitioner på støj.
    Personligt syntes jeg, det gør sku ikke noget at man kan høre der kommer noget kørende.

• #15   17. feb 2015 Der er lidt at tage til efter retning, med eller uden DB killer.
    Tror måske jeg lader det være ved de originale potter.

• #16   17. feb 2015 Kim J du kører på de forkerte baner smiley

• #17   17. feb 2015 Hva snakker du om. smiley

• #18   17. feb 2015 Der er masser af fede baner hvor der må larmes ( endnu )

• #19   17. feb 2015 Jakob. Helt åben Potter giver til top effekt. Bare tag drag pipes. Hvorfra du de hedder det. ? Hint: drag racer.
    Og ser du på dem så er det store tykke, helt åben rør. Ved en chopper v2 med høj løft knaster, top arbejde osv kan man udnytte dette. Ved en normal motor, er de skod. Men de larmer og lyde som om den yder som et svin, men det er faktisk modsat. Og det er fordi en standart motor ikke er bygget til dem.
    Men da en racer lever af md. Og få sin HK ved omd. Så er åben Potter "fine" nok og giver også - bare mest HK og ikke nm. Derfor et dB killer. Så får man lidt af begge dele - og ikke så store effekt huller i bund.
    Så jo - den får nok mere topeffekt uden dB killer. Men det er ved højre omd. Og ved høj gasgivning. Og hvor tit køre man med 70-100% gas i daglig dagen.? Nej vel.... Så er det bedre at have mere power på en standart cykel ved 10-60% gas. Da du befinder dig mest i den lave ende.

• #20   17. feb 2015 Fernis.
    Det er noget andet når en motor er trykladet så bliver luften trykket ind i forbrændingen. Og det går jeg ud fra de fleste dragbikes er.

• #21   17. feb 2015 men prøv og hiv din potte helt af på et rullefelt og se om den yder mere end med en tunpotte.

• #22   17. feb 2015 En drag racer er ikke nødvendigvis trykladet. Så heller ikke et agument. Og den sidste er jo bare helt ude i hampen. Det er jo nået det punkt hvor man ikke kan argumentere og så bare slynger pjat ud. Selvføligvis skal en motor have en udstødning, men det var ikke pointen. Ringe/svag modstand = topeffekt. Moderat modstand = bund/mellemområde. Meget modstand = begge dele lider/ringe ydelse

• #23   17. feb 2015 Hahah det er jo dig selv der siger en helt åben potte giver topeffekt. Det med drag bikes der køre med sug kan snildt være, men en suge vil ikke få top effekt af en helt åben potte. Der skal være lidt modstand i som der F.eks er i en gennemstrømspotte uden dB killer

• #24   18. feb 2015 Kim J, tror du misforstår mig, jeg kører også med larme potte på gaden, fordi jeg syntes det lyder fedt, men når jeg en sjælden gang forvilder mig til broderlandet for at give den gass på en racerbane kommer org potten på, for en kort bemærkning. Og hiver man proppen i PAIR systemet ingen man kører i øresundstunnellen med larme potten... smiley

• #25   18. feb 2015 Thomas R.
    Misforstod dig måske lidt men hvis det gir mere med original potter i "nomal" området, vil jeg da stærkt overveje om de ikke bare skal blive som de er.
    Det er tanken om tab af effekt og så kommer spørgsmålet hvor meget tab, hvis det er 5 hk vi snakker om.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.716
    #26   18. feb 2015 #23 man kan slet ikke konkludere sådan der. Udstødning er en næsten lige så stor videnskab som på en totakter.
    Flow er altafgørende - ikke modstand.

• #27   18. feb 2015 Hvis du savner lidt lyd fra frikadellen er det da bare at få købt noget med mere lyd i, vil næsten væde med du ikke kan mærke forskel, ud over lyden får en anden farve.

• #28   18. feb 2015 Jeg tror jeg springer ud i det. smiley

• #29   18. feb 2015 Der ska ny pot på dyret!! Lad den ånde!! Og nyd lyden smiley

• #30   18. feb 2015 Ja, må hellere kigge på det.

• #31   19. feb 2015 Ebay.de og Ebay.co.uk er et godt sted at starte, med mindre du er heldig at finde noget brugt.

• #32   19. feb 2015 Har lige købt et komplet originalt et som jeg vil modificerer.
    Men tak for tippet, jeg har surfet nettet tyndt.
    Aliexprees.

• #33   19. feb 2015 Originale som du skære lidt her, og fjerner lidt der, vil aldrig kommer til at lyde så godt som en "rigtig" larme potte. Så er du advaret smiley

• #34   19. feb 2015 Ok.

• #35   19. feb 2015 Hvis det går helt galt kan du jo købe en slipon potte, eller 2, alt efter hvilken mc du har, og så få en smed til at lave et adapter stykke til det originale forrør, det er set før, har jeg selv gjort på en anden mc

• #36   19. feb 2015 Tak for tippet, har været mekanikker i længe efterhånden så det er vist ikke raket videnskab.
    Men jeg tror mit lille hygge projekt nok skal blive tilfredsstillende.
    Men det er godt med andre meninger.

Kommentér på:
sports/tunings potter.

Annonce