854 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

hvor meget "gas" i regnvejr.. hvor meget "gas" i regnvejr..

jeg er da lidt nysgerrig efter at høre hvor meget i giver den at leve af i regnvejr.. personligt er jeg ekstremt forsigtig.. men det er selvfølgelig også 1. sæson i denne omgang efter 7 år uden... synes dog altid jeg har været ekstremt forsigtig med at køre når det regner... det godtnok ikke sjov så...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• 2 lamper og 2 billeder 500 kr.
  • Beskæring af buske/træer 1.000 kr.
  • Moving mattress up to loft 250 kr.
  • Vask af 3x hovedtrappe til 5'te sal og rengøring af gårdtoilet 700 kr.
  • Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvor meget "gas" i regnvejr..
  • #1   23. aug 2006 Jeg har altid været meget bange for at køre i regnvejr, men så fik jeg min XT660X. På vej ud af en rundkørsel (i regn) kom baghjulet ud at skride i ægte powerslide manér... Aldrig har jeg været så bange før, men da jeg kom hjem og reflekterede lidt over det, måtte jeg ud igen... Så fik jeg lært at skride, bremse og give kraftig gas i regnvejr... For tiden er jeg ikke sindssygt bange for at køre i regnvejr, men:
    Brug hovedet gutter. Det er sgu farligere end man alligevel tror.

Har flere gange haft blokkeret begge bremser på min GS500E, men man lærer af sådanne fejl.

Røssi

• #2   23. aug 2006 Jeg kører slet ikke i regnvejr - jeg tør ikke, og så vil jeg ikke udsætte kværnen for det våde smiley

Så regner det, bliver den i garagen, og det må gå udover bilen i stedet

• #3   23. aug 2006 Hej
    Hvorfor ikke bare køre forsigtig i regnvejr, kender en der væltede i vådt føre og han kørte ikke endgang hurtigt. Jeg tager ikke nogen chancer i regnvejr.

• #4   23. aug 2006 det har meget at gøre med de dæk man har på .. jeg køre med michelin pilot power og det hænger rigtigt godt fast på vejen .. jeg har sat hastigheden ned i vådt føre med 10 - 20% og køre med en vis nedligning i sving uden at se viser tegn på at slippe... oxo med det regnvejr vi havde i går... :o)

• #5   23. aug 2006 Har også flere venner der er skvattet i højre-sving/rundkørsler/mm. i regnvejr.
    Havde baghjulsudskridning forleden da den fik lidt for meget gas lige ud... Man skal vide hvor grænsen går, men jeg er meget forsigtig, specielt når det lige har regnet lidt, og der er lidt vand på kørebanen, så er det _rigtig_ fedtet!!!
    (Kører med Pilot Power 2CT)

• #6   23. aug 2006 jeg har fundet ud af at min hjelm skal over 100km/t for at vandet trækker sig ud til siderne så man kan se

• #7   23. aug 2006 har fundet ud af at min gsx-r 400 kan lave hjulspind i 6 gear i regn vejr.... men nu kører jeg helst ikke i regnvejr... og gør det næsten aldrig...

• #8   23. aug 2006 syntes hurtigt det kan blive lidt for "spændende" at køre i regnvejr..... så tar den for det meste bare med ro....

• #9   23. aug 2006 når det regner er det med at holde den lige uden for omdrejningsbegrænseren, og helst så meget som muligt wheelie, for så er der ingen chancer for at fordækket skrider ud........

med ordentlige dæk på dyret er der intet at være bekymret for, ( se blot når de kører GP i regnvejr) det eneste problem man oplever er at hvis du ligger lige bag en bil så kan det være svært at se noget, pga. vandet den sprøjter op.

men ja over de 100 hvis tilladt så er hjelmen som regle konstant blæstfri for vand og så er det bare afsted...

og regn på denne årstid er intet problem der er jo ikke salt på vejene mere...

Kenneth

• #10   23. aug 2006 Før jeg fik nye dæk på, var jeg ekstrem forsigtig når jeg gav gas.. for den stod ikke særlig godt fast. Men nu da jeg har fået nye dæk på kan jeg saktens give fuldgas i 2. og op .. Den står bare fast smiley
    Jeg kører så helst ik i direkte regn, men ikke noget problem bare fordi der ligger vand på vejen.

Jeg kører med Conitinental Conti Force.

@Jon: hvis din kan lave hjulspin i 6 .. uden at være direkte provokeret til det.. med kobling eller sådan noget. Så syntes jeg da godt nok du sku prøve et andet dæk en anden gang smiley

• #11   23. aug 2006 Hej .
    Jeg forstår ikke rigtig hvorfor så mange er bange for at kører i regnvejr, det er jo bare et spørgsmål om sund fornuft, brug hoved og kør forsigtig. Med andre ord, Kør efter forholdene.
    Hvis du styrter, er det jo fordi du har kørt for stærkt, så enkelt er det.
    M.V.H. SpeedLeif.

• #12   23. aug 2006 Kører også pænt forsigtigt i regnvejr, på min Suzuki.
    Yamaha'en får bare regn-hjulene på, og så afsted, kører dog 10 sek. langsomere rundt på Knutstorp i regn, end i tørvejr...

Mvh. Rune

• #13   23. aug 2006 Det er faktisk skide skægt at køre i regnvejr på bane, med regnslicks på smiley

• #14   23. aug 2006 Jon: Hjulspin i 6. gear på en 400??
    Det hedder vist ikke hjulspin, nærmere aquaplanning. Pass auf!!

Med rigtige dæk går det fint, og kører man dem lidt varme får man faktisk god respons - det var i regn jeg fik fornemmelsen af understyring, og fandt ud af man bare skulle styre med ud, også fik den fat igen.. Lidt hårrejsende, men fetd at have lært noget bagefter - kroppen husker sådan noget, og reagerer pr refleks næste gang. Det fandt jeg ud af da jeg ramte nogle løse sten i et sving i Skotland, sved på panden igen, men ingen panik..

Desudenm bruger jeg accelerationen til at mærke hvor meget bid der er, og der skal altså være noget vådt for min ikke stadig popper en lile wheelie på Metzler M1.

• #15   23. aug 2006 Hvis jeg kan undgå det kører jeg ikke i regnvejr. Jeg har 1 gang været ude i regnvejr og der var til min køreprøve. Det var ikke skide skægt. Har dog været ude for at være på vej til arbejde, hvor en lille bye fandt vej forbi mig. Men lover de regn så kører jeg ikke på to hjul.

• #16   23. aug 2006 Har ingen problemer med at køre i regnvejr, men småsten får mig til at panikke smiley

Kommentér på:
hvor meget "gas" i regnvejr..

Annonce