XJ600 vedlighold {{forumTopicSubject}}
Hej MCG
Så nærmer tiden sig, og jeg kan ikke vente med at påbegynde min første rigtige MC sæson!
Jeg har købt mig en XJ600 2002, som har kørt 80xxx km, men ikke kørt de sidste 2-3 år, hvor den bare er blevet opbevaret i en garage.
Jeg vil rigtig gerne passe godt på den fremover, men er lidt i tvivl om hvad der er overkill ift. vedligeholdelse.
Jeg har købt:
Klodser for/bag
Kædekit
Dæk for/bag
Luftfilter
Oliefilter
Bremseskive for
Derudover tænker jeg at der skal skiftes olie på sådan en sag + en sjat kaburatorrens nu hvor den har stået så længe. Kædespray tænker jeg også er en fortræffelig ide!
Hvad med andre olier og anden vedligeholdelse?
Bremsevæske? Forgaffelolie?
Kontaktede en forhandler og han mente at man burde skifte bremsevæske og forgaffelolie hvert år. Er det helt hen i skoven?
Er der nogle "regler" for hvornår man gør hvad?
Fx skifter olie hver sæson eller lign?
Thomas
mar 2008
Følger: 10 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 12 Svar: 134
jan 2012
Følger: 7 Følgere: 15 MC-er: 3 Emner: 11 Svar: 814
mar 2008
Følger: 10 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 12 Svar: 134
mar 2004
Følger: 3 Følgere: 26 MC-er: 5 Emner: 14 Svar: 1.475
okt 2008
Følger: 6 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 22 Svar: 240
køb en Haynes manual, og følg de tabeller for vedligehold der er deri.
nu hvor du ved at den ikke har kørt længe virker det fornuftig at tjekke den igennem.
jeg ville skifte olie og filtre, tjekke bremser og skift hvad der er slidt. bremsevæske koster heller ikke ret meget, så det kan også skiftes hvis man synes, eller at det trænger.
bremseskiver vil jeg ikke skifte jo mindre de var slidt eller skæv/beskadiget.
forgaffel olie mener jeg er overkill hvert år... min Diversion har kørt over 100.000, og har kun fået skiftet det en gang i forbindelse med en forgaffel renovering hvor den begyndte at svede olie. så hvis forgaflen ellers virker som den skal, og ikke er defekt, ser jeg ingen grund til dette.
men ellers følg Haynes km og tids tabeller for vedligehold.
feb 2015
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 1
Må have fat i sådan en haynes!
XJ600 vedlighold