{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.568 visninger | Oprettet:

Leje af MC i USA på "lille kørekort" {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg står og er ved at bestille noget rejse til Florida, og tænker på at leje en Harley eller lignende derovre. Jeg vil lige høre om der er nogle der ved hvordan de er med regler for kørekort? Jeg tog i sin tid kørekort da jeg var 19, og fik derfor lille kørekort. Dette blev dengang automatisk til stort kørekort, da jeg fyldte 21. Jeg har dog aldrig fået bestilt et nyt, da politiet sagde at de godt vidste at det var stort pga. min alder, så i mit kørekort er det stadig markeret som lille.

Er der nogle som har erfaringer med hvad de siger til dette i USA?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Leje af MC i USA på "lille kørekort"
  • #1   26. feb 2015 min erfaring er at en amerikansk færdselsbetjent ikke aner et klap om hvordan han skal læse et europæisk kørekort. De kan selvfølgelig godt læse billederne og se datoerne, men derudover har de ikke meget forstand på hvordan de europæiske kørekorts regler er. Mit gæt er at de læser et Mc kørekort, som et MC kørekort... og altså ikke skænker det en tanke at vi har nogle andre regler end de har.
    Det amerikanske system er heller ikke forbundet med det europæiske, så frakendelser, klip o.lign kan de ikke se.
    hvis man er meget regelret og i tvivl kan man få sig et internationalt kørekort, men min erfaring er at man sagtens kan klare sig uden.
    jeg var derover og arbejde i 2008 i midtvesten. vi danskere erhvervede os dog et amerikansk kørekort for at være sikker, da vi skulle være der 8 - 9 mdr. smiley


  • #2   26. feb 2015 Som Alf skriver, betyder det sikkert ikke noget, men hvorfor ikke bare tage et smut på borgerservice og få det udskiftet? Jeg husker ikke om det er gratis eller koster et lille symbolsk beløb.

    Jeg skulle mene at du kan køre i alle stater på et dansk kørekort, men har du undersøgt det med sikkerhed? Det afhænger i nogle tilfælde af varigheden. Selv er jeg i praktik i Texas, og pga. varigheden jeg er her, skulle jeg have internationalt kørekort. Det klares også på borgerservice og koster et mindre symbolsk beløb.


  • #3   27. feb 2015 gå ned og be om et nyt køre kort tror det koster ca250(måske +billede) så er der ingen tvivl

  • #4   27. feb 2015 Ja jeg var også sust ned på kommunen, og få det lavet "rigtigt" så er det klaret og ingen grøn jyde politi spire kan komme efter dig hvis du bliver stoppet på en "Stor" mc her hjemme engang

  • #6   27. feb 2015 man skal ikke have internationalt kørekort i USA

  • #7   27. feb 2015 Per N, Almindeligt dansk kørekort er til de fleste ferier tilstrækkeligt. I Texas eksempelvis, skal man have internationalt hvis man er der i længere end 3 måneder. Hver stat har egne regler!

  • #8   27. feb 2015 Hej, tak for svar, jeg satser på at det jeg har er godt nok. Ferien er en lidt impulsiv ting, og da jeg arbejder i udlandet, har jeg ikke mulighed for at nå at få et nyt, inden jeg tager afsted.

  • #9   27. feb 2015 Vær obs på at hvis du går ned på borgerservice og får et nyt kort med den rigtige kategori påskrevet. Så gælder regler der trådte i kraft 19 jan 2013 som for de nye kørekort vedr. fornyelse af kortet således at det skal fornyes hvert 5. eller 15. år som reglerne er nu.



Kommentér på:
Leje af MC i USA på "lille kørekort"

Annonce