{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.478 visninger | Oprettet:

Råd til maling af motor. {{forumTopicSubject}}

Min motorcykel er pt. skildt ad, og jeg er pt. i gang med at rengøre motoren for skidt og olie.

Dette gør jeg med motorrens.

Det er planen at jeg skal male motoren mat sort eller sort når jeg er færdig, fordi den originale maling skaller af..
Hvordan skal jeg bære mig ad her? Skal jeg tørre motoren af med noget bestemt for at fjerne motorrenssen inden der males?
Skal motoren grundes inden maling?
Nogen ide til en maling der holder godt? Hvis den bare skal være mat sort?
Jeg har ikke tænkt mig at skille motoren ad i dele.. hvordan fan får man så malet div steder på motoren, uden at måle over bolte. Fx. de blanke bolte til dækslerne på begge sider?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Råd til maling af motor.
  • #2   7. mar 2015 Bare lige for sjov skyld... "klumpen ud bums på alt der skal males" .. ahvaaa? smiley

  • #3   7. mar 2015 ....klumpen ud og Bums (malingsfjerner) på alt der skal males.......... Tror jeg der menes smiley

  • #5   7. mar 2015 Cool.. jeg køber noget Nitromors.. det kan vel også bruges smiley
    hvordan med pakninger og andre ting? Kan det holde til alle de kemikalier jeg kommer til at lege med?

    Jeg har hørt sprit også kan bruges til affedtning inden maling..
    Hvad med acetone?


  • #6   7. mar 2015 Du kender ikke en der kan hjælpe dig med at glasblæse? Med omtanke ville det være rigtig fint. Min sorte honda fik alm en gang tynd sort epoxy og derefter sort auto lak. Det skal bare tyndes meget op så lagtykkelsen ikke er så høj. Skal ikke modsige de andre, men at smøre lakfjerner på kan godt blive noget pis. Hvis det ikke slipper overalt står du med et kæmpe arbejde. Min blev blæst med tøris, derefter fint sand og så sleb jeg topstykke og andre følsomme steder med scoth brite. Dette er selvfølgelig lidt omkosteligt for de fleste dødelige. Efter min overbevisning er 2 k autolak mere holdbar end dåse sovs til brændeovnen. Mange i mit fag har gjort det uden problemer.

  • #9   7. mar 2015 Bremse rens er gud

Kommentér på:
Råd til maling af motor.

Annonce