1.046 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Spørgsmål ang. nummerplader. Spørgsmål ang. nummerplader.

Hey alle! Så har jeg endnu et spørgsmål smiley

Hvis vi nu forstiller os at jeg skal ud og købe en MC i dag, får plader på den og kører på den til fx. slutningen af september. Hvorefter jeg vil aflevere den til vinteropbevaring.
Hvordan er det så med nummer plader? Skal de afleveres på motorkontoret inden den skal til opbevaring og så hentes igen næste sæson? Eller beholder man dem bare på?

På forhånd tak for hjælpen smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• 2 lamper og 2 billeder 500 kr.
  • Beskæring af buske/træer 1.000 kr.
  • Moving mattress up to loft 250 kr.
  • Vask af 3x hovedtrappe til 5'te sal og rengøring af gårdtoilet 700 kr.
  • Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spørgsmål ang. nummerplader.
  • #1   25. aug 2006 ja, jeg skal nok også forsikres i GF, dog uden kasko. Gælder det så hele året selvom det kun er ansvar? Eller bestemmer de det ligemeget hvad?

Og forresten tak for svaret Lars H

• #2   25. aug 2006 normalt er det sådan, at hvis man afleverer pladerne, får man ikke ancinitet for de pågældende måneder.
    Hos mit forsikringsselskab, koster det 100 kr at aflevere pladerne (opbevaringsgebyr) men jeg sparer ca 1500 kr på det. Dog uden ancinitet...
    Snak med dit selskab om det - det kan jo være de har en anden overbevisning.

• #3   25. aug 2006 ... er for resten os hos GF

• #4   25. aug 2006 Jeg kan se på deres hjemmeside (gf-forsikring) at de har 3 typer forsikringer:

1. Lovpligtig ansvarsforsikring alene (med vinterdækning)

2. Ansvars- og kaskoforsikring uden vinterdækning – dvs. fra 1/12 til 29/2 dækker kaskoforsikringen kun brand-, tyveri- og hærværksskader

3. Ansvars- og kaskoforsikring med vinterdækning – dvs. fuld dækning hele året. (Præmien er 15% højere end forsikring uden vinterdækning.)

Hvis jeg så vælger nr. 1, så kan jeg vel bare beholde pladerne på, eller?

• #5   25. aug 2006 det kan du os på nr 2. De dækker bare kun brand, hærværk og tyveri i perioden 1/12 - 29/2.

Line

• #6   25. aug 2006 Smukt, tak Line.
    Lige for at slå det fast: Hvis jeg vælger "Lovpligtig ansvarsforsikring alene (med vinterdækning)"
    Så skal jeg slet ikke aflever plader, right?

• #7   25. aug 2006 Vatslav R

ved GF skal du være 30 for at får kasko på din cykel... og max 1000 ccm ( ved ikke om det ændrer sig når du fylder 30)... jeg giver 1500 om året i ansvar..... Det er GF.

MEN MEN der er noget med at der er forskelige klubber i GF så det kan ske at din klub er dyrer det kan også ske at din klub er billiger... og det kan ske at der er andrer regler i din klub...

Jeg har plader på hele året....

Morten

• #8   25. aug 2006 Nje det skal du ikke jeg har Lovpligtig ansvarsforsikring alene (med vinterdækning)..

• #9   25. aug 2006 I Topdanmark beholder jeg pladen på.

har tyveri og brand hele året men kun kasko og ansvar 9 mdr.

Gi'r 2350 årligt for min lille Kawa for fuld kasko med 20% MCTC rabat. Øhhhh, har også passeret den første ungdom

• #10   25. aug 2006 Har i Tryg og beholder pladerne på, har lige som Gert, tyveri/brand hele året og kasko i 9 mdr. (minus 1/12-1/3), giver 3470,- kr. årligt, men har ligeledes nogle år bag mig.
    Mvh. Allan

• #11   25. aug 2006 hvis du er under 30 og overvejer forsikring uden kasko, er min erfaring, at GF er klart de billigste smiley Men det er en julgle med alle de forsikringsselskaber..

god fornøjelse med det.

Line

• #13   25. aug 2006 Til Allan H:

Giver du ikke mere? ... jeg snakkede med dem om min RF 600, og den blev klassificeret som en racer, og dermed er den blilligste pris (over 30 år og fuld anciennitet) man kan opnå kr. 5.585

se desuden side 3 i nedenstående pdf-fil

(link fjernet)

• #14   25. aug 2006 se denne link i stedet (der mangler 2 sider i ovenstående)

(link fjernet)

Jeg har ved GF med fuld kasko til kr. 4.300 .. til trods for at jeg kun er 27 år!

Mht. til ansvarsforsikring hos GF vil det klogeste typisk være, at man beholder pladerne på, idet man så opsparer anciennitet!!

NB! Man skal desuden passe på .. nogle forsikringsselskaber kræver 20% i selvrisiko ved tyveri, hvilket jo kan være en del penge !!!

• #15   25. aug 2006 Priser hos GF (alle typer)

(link fjernet)

• #16   25. aug 2006 Tusind mange tak for besvarelser smiley SÅ har jeg fået dét på det rene smiley

• #17   25. aug 2006 Vatslav: Du kan IKKE kaskoforsikres i GF når du er under 30år..

• #18   25. aug 2006 det var heller ikke min plan at kaskoforsikres smiley Jeg var bare i tvivl hvad man skulle med plader om vinteren smiley

Men jeg takker og bukker for alle svar jeg har fået smiley

Kommentér på:
Spørgsmål ang. nummerplader.

Annonce