{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.449 visninger | Oprettet:

Godt køb??? rebel 450 {{forumTopicSubject}}

Jeg skal have min første cykel og skal ud og se på denne her på lørdag (link fjernet)

Min erfaring begrænser sig til hvad jeg har læst på nettet de sidste par måneder. Kan ikke helt vurdere om det er et godt køb? Undrer mig lidt over hva den har lavet de første mange år før den blev indregistreret?? Jeg har prøvet at sidde på en Rebel 450 og den passer mig godt i størrelsen, men er det ikke noget med at det er svært at finde reservedele til den hvilket måske gør den til et dårligt køb?? Og hvad skal man lige være særlig opmærksom på når man er ude at kigge?

Håber der nogle der har noget indspark, alt kan bruges :))


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Godt køb??? rebel 450
  • #1   7. mar 2015 Det er ikke unormalt at en mc står nogle år fra produktionsår til den blive indregistreret. Du skal bare være glad for at sælger virker til at være reel og ærlig.

    Om det er et godt køb skal jeg ikke kunne vurdere, men prøv den og tag en kammerat med der har lidt styr på mc der evt kan sige god for den


  • #2   7. mar 2015 Der burde være en "kammerat-der-har-forstand-på-motorcykler"- dating app smiley Ja sælger virkelig ærlig, men han har ikke mc-kort så der kan jo godt være nogle ting han ikke kender til da han ikke rigtig har kørt på den... hmm

  • #3   7. mar 2015 Den ser da umiddelbart fin ud, og prisen er også rimelig. Mon ikke du kan få den til 15?? Og det er altid lidt et sats at købe MC, medmindre man køber en ny med garanti smiley

  • #4   7. mar 2015 Hej Tom, tak for kommentar. Ja, beklager jeg aldrig kom efter din Savage smiley var ude hos en forhandler og sidde på nogle forskellige og synes en Rebel passede mig bedre, så valget faldt på sådan en.

  • #5   7. mar 2015 Hvis alle dem der er interesserede skulle købe, så skulle jeg nok have 10 stk. smiley smiley
    Du skal selvfølgeligt have den du føler dig tilpas med, så håber da at du finder noget som DU er glad for, hvad andre så mener er jo ligegyldigt smiley


  • #7   7. mar 2015 wow, okay det havde jeg ikke set, jeg synes det var okay meget alene i km! Hvordan lyder det, sådan ca. når knastkæden larmer ?

  • #9   7. mar 2015 Det er da alligevel en del fra '96 til '13 (hvor den har stået stille). Tak for det, jeg vil lytte efter noget skrald fra motoren.

  • #11   7. mar 2015 Når den er indregistreret i 96, betyder det at den er kommet på plader i DK på det tidspunkt. Den er 100% sikkert importeret brugt, så den kan have rundet de 100.000 før den kom til DK! Det er så, i mine øjne, fuldstændigt lige meget, bare den går godt. Man kan jo ødelægger en motor på 100 km hvis det er det man vil smiley

  • #12   7. mar 2015 Jamen altså, det er jo vise ord det der smiley

  • #13   7. mar 2015 Dette er et forsøg på at være neutral: Rebellerne er de eneste cykler jeg reelr har oplevet woblende forhjul på, jeg har på de tidspunkter vejet omkring 100 kg- det var meget skræmmende, men retfærdigvis kender jeg flere, der siger st det ikke kan passe. Det er derimod rigtigt at det er en gammel model, og den KAN være tricky at få dele til. Tænk dig godt om!!!!

  • #14   7. mar 2015 Min kammerat havde sådan en kværn. Let at gå til og ok at skaffe dele til, da den deler med andre modeller fra samme periode..
    Og en fryd at køre og høre på. Han havde dog åbne potter på..
    Fin maskine!


  • #15   7. mar 2015 Der er forresten et par NB!er

    Det er nævnt, at dyret har speedometer i Miles - hm
    er dyret indregistreret - næ?
    er dyret synet - næ?
    Dyret er muligvis en US model, ikke så let at syne?
    Er der betalt toldafgifter?

    det var fire skarpe spørgsmål, der skal nok være flere - jeg ville nok vælge den helt fra


  • #16   7. mar 2015 Knud, den blev indregistreret i 96
    Ikke noget problem, at dem er US. Ikke lige med den model i hvert fald. Der skab muligvis monteres et pos.lys..


  • #17   7. mar 2015 OK Jabbe: men så skal der foreligge en registreringsattest, så er der også dokumentation for at afgifter er betalt. På Billederne er der INGEN plade på!

  • #18   7. mar 2015 Altså den KUNNE jo være afleveret

  • #19   7. mar 2015 Jeg går stærkt ud fra at det er MED afgift! Er positionslys et krav ved syn og vil det sige en ekstra lygte eller bare en anden pære? Undskyld hvis jeg spørger dumt

  • #20   7. mar 2015 Den kan sagtens være afmeldt, men det ændrer intet ved spørgsmålets relevans.

    Positionslys burde så også være i orden, hvis dyret har været indregistreret.

    Miles/km er ikke i sig selv noget problem, går dyret ordentlig så er det jo ligegyldigt, om det har kørt 100 miles eller 100000 miles. Noget af det bedste jeg selv har haft var en intruder med 122000 km på klokken.


  • #21   7. mar 2015 Cool. Yes, det lugter lidt af jeg bare må ud og se på skidtet. Kunne man undgå at køre forgæves ville det være godt, hvorfor skal transport i dk være så dyrt! smiley

    Tak for gode inputs!


  • #22   7. mar 2015 Tag nogen med der ved noget om det!!

  • #23   7. mar 2015 Ja, det er jo lige det. Jeg har de forkerte venner smiley De kan sådan noget med kommunikation og filosofi og skrive digte og lege psykolog og den slags, IKKE skrue på motorcykler. smiley

  • #24   7. mar 2015 Nu er jeg på ingen måde ekspert i noget som helst smiley men hvis du skal se på den Rebel i Stenstrup bor jeg ca. 10 km. derfra. Så hvis det skulle være, vil jeg da gerne tage med og komme med min ydmyge mening om den. Hvis du kan bruge det til noget siger du bare til smiley

  • #25   7. mar 2015 trådstarter:

    Det skal du benytt dig af- det kan godt være at Tom er sær, men han er ikke dum:-)


  • #26   7. mar 2015 Haha :)) Tusind tak for for det tilbud Tom. Hvis du har tid på lørdag så ku det være rigtig fedt hvis du vil tage med.

  • #27   7. mar 2015 Du siger bare til når du ved noget om hvor og hvornår, så er "sære" mig klar! smiley
    Knud, du ved godt hvad man siger: it takes one to know one!


  • #28   7. mar 2015 Knud: Jeg har kørt på 3 forskellige rebel450. Den ene var den vi selv havde, den anden en som jeg lavede service på, og en tredie for en kammerat der var interesseret i sådan en. Ingen af de 3 havde woblen. En CMX450 i ordentlig stand wobler ikke.
    Har en gang kørt på en Savage 650. Det var den eneste chopper jeg har kørt på, som ikke kunne runde de 100km/t. Ergo. Alle savage kan ikke køre over 100km/t.....

    Den konkrete MC er med afgift, men uden plade da den sikkert er afmeldt. Den skal altså bare synes, og det burde ikke være et problem. Der skal ikke betales ny registreringsafgift af den.


  • #29   7. mar 2015 Knud: Dine spørgsmål er altså ikke så relevante. Man kan se på billederne den er uden plade, dvs afmeldt. Der står hvornår den blev indregistreret i dk, og der står også hvornår sen sidst blev synet.

  • #30   7. mar 2015 # 28 Jeg giver dig 100% ret i at en Savage ikke er kvik, men at sige at de ikke kan komme over 100 kmt??? Og hvis der så er lavet lidt ved den, smutter den fint 160+
    Hvis jeg skulle sige noget om hurtighed/acceleration på en Savage (min egen, godt nok) kontra en Rebel, så vinder Savagen stort på alle måder! Jeg byttede mig til en 450er Honda, samme motor, og den var altså noget bovlam sammenlignet med min Savage. Hvis det var en original Savage, tror jeg det gik ca. lige op, bortset fra at Savagen ville vinde på moment ved lave omdrejninger smiley


  • #31   7. mar 2015 Tom: Det var fordi Knud mente rebeller wobler ud fra den ene han har prøvet, så gav jeg bare samme (forkerte) konklusion ud fra en af de savage jeg har prøvet. Har også kørt en del på en savage som sagtens kunne køre +100.
    Mht performance på de 2, så er det korrekt der er mere moment i savage, som giver bedre mellemaccelerationer i byen. Fra 0-100 så sætter Honda'en den større savage til vægs. Det skyldes at motoren er CMX er langt mere omdrejningsvillig.
    På topfart vinder rebel også. 15-20km/T ægte fart. Den har trods alt 12hk mere.


  • #32   7. mar 2015 # 31 Ikke når den har været forbi mig smiley De par hk er nemme at finde i en Savage. Med hensyn til at "woble", det kan man nok få alle gamle cykler til, førhen var det ikke et spørgsmål om det skete, snarere et spørgsmål om ved hvilken hastighed det skete smiley smiley

  • #33   7. mar 2015 Trådstarter, hvis du kommer herover for at se på MC, og du gerne vil have mig med ud for at se på den Rebel, og du så ender med at købe den, kan du lige huske mig på at jeg har en Haynes-bog over 450erne, den må du få hvis du køber den. Bare husk mig på det hvis det bliver aktuelt, den er god at have.

  • #34   9. mar 2015 Jesper:

    Forsøg lige at læse mit indlæg igen, Jeg OPlever at såsdan en wobler med mig, og jeg har prøvet mere end en, Jeg skriver også, at jeg har været i kontakt med flere, der aldrig oplever det her. Hvad syne du egentlig man skal gøre ved såda en som dig smiley


  • #35   9. mar 2015 Knud: Til at starte med, drikke en kop kaffe sammen på linien smiley

  • #36   9. mar 2015 Det må vi gøre når de åbner:-)

  • #37   12. mar 2015 Hej..
    Jeg købte en CMX450 som min første MC.
    Den kørte virkelig godt og solidt - merget bedre en min kones XV 535 Viagra.
    Godt bundtræk i forhold til størrelsen..

    Reservedele: Det er selvf begrænset - men så er ophuggeren og Ebay ens bedste ven smiley Der findes alt til den.

    Har selv lige haft en Honda Super Magna - og selvom en begrænset produktionsårerække på 2 år. Så kan man finde alt på ebay - eller i Holland til den model..

    Så prøv den af på en tur der byder på alle facetter i forhold til acceleration og opbremsning + elektrisk.. Tjeck gerne minimum på bremseskiven også
    Som de øvrige skriver - så tag gerne en ven med - også gerne en der er klog på MC. Eller i hvert fald i forhandlingssituationen, virker klog smiley

    Årgangsmæssigt er den jo ikke ny - men jeg havde intet på min Super Magna fra 87 - overhovedet!! Ingen bremeudskiftning osv.
    Den havde jeg i 8 år

    God vind med den - det kan kun blive godt..
    Og solen skinner.
    Mvh Klaus

    Ps. Og så lyder den rigtig godt


  • #38   12. mar 2015 Kvinder bruger ikke Viagra ????????

  • #39   12. mar 2015 Okay..
    Så Virago


  • #40   12. mar 2015 Hi hi hi

  • #41   12. mar 2015 Jo Jabbekot. De bruger det til injektion i knæene. Så kan de blive stående ved køkkenbordet!!!

  • #42   14. mar 2015 Så fik jeg købt cykel! Hurra smiley tak for de mange gode inputs og specielt tak til Tom for Haynes manual, kaffe og gode råd og vejledning. Tusind tak!

    Rigtig god weekend.


  • #43   14. mar 2015 Billeder!? ;o)

  • #44   15. mar 2015 Jamen selvtak, det var da hyggeligt smiley Håber at du stadig er glad for den, den var sgu fin nok til den pris du fik den for!

  • #45   18. mar 2015 Arh, noget lort smiley er loge kommet hjem fra syn, den kan ikke synes fordi der ikke er noget positionslys! for filan da. Nærmeste værksted har en måneds ventetid!! hvad gør man, nogen der har erfaringer med dette?

  • #47   18. mar 2015 Og Kurt, du havde ret! Det skulle vi lige have kigget efter Tom, jeg ikke sælger var klar over det.

    Cykkellygte? det må du lige uddybe


  • #49   18. mar 2015 Det er da synsmanden der er skudt i hovedet! Men ok, i "gamle dage" havde vi en lille lygte vi kunne sætte på til syn på Hder, den virkede så til samtlige i omgangskredsen!! Men jeg har da fået synet flere uden, højest med en lille bemærkning, aldrig et omsyn! Men prøv dog den med cykellygten, evt, lige sætte den på en plade så den er skruet fast! Ellers aldrig det sted igen, og advar alle du kender om dem, så får de da lidt (dårlig) reklame!!

  • #50   18. mar 2015 Jeg har en hvid og en rød diodelygte liggende under sadlen på min VFR, Så kan jeg sætte dem på i stedet for positionslygter, når jeg vil lade den stå med lys uden nøgle!

    Jeg ved ikke hvad den lovmæssige baggrund er!


  • #52   18. mar 2015 Ja Mogens. det opdagede jeg desværre først bagefter.

  • #53   18. mar 2015 Nu har jeg lige haft fat i det mest umulige synssted jeg kunne komme i tanke om smiley og hvis den tænder lyset når man drejer nøglen er det ok!! Det var det jeg fik at vide. Så hvis det er det eneste, så kortslut kontakten til at tænde og slukke, så der er lys på hele tiden!!

  • #54   18. mar 2015 Sådan var det også med den rebel 450 vi havde.
    Er der ikke positionslys i baglygten?
    Det var der i vores, så der satte jeg en lille pære i forlygten, og trak strømmen fra tændingslåsen.


  • #55   18. mar 2015 Tak for kommentarerne, det er virkelig dejligt at have sådan et panel af erfarne hoveder her smiley og undskyld jeg kaldte dig Kurt, Knud.

    Ja jeg synes godtnok også det var stramt med et omsyn for et skide positionslys! Det er selvfølgelig nogle nemme penge for ham, men sikke noget bøvl altså!

    Jeg prøver med noget LED lys der ser fastmonteret ud og ellers må jeg prøve at en pære i forlygten og til tændingen. Jeg synes det er svært at finde de helt præcise krav..
    Åh lorteregler.. jeg flytter snart til USA tror jeg smiley


  • #56   18. mar 2015 Rolig nu, hvis det er helt tosset kommer du bare her over på Fyn, så skal vi nok få den synet smiley

  • #57   18. mar 2015 Nu har jeg sendt en hulens masse spørgsmål til synsmanden, håber han bliver så træt af mig hanbare laver en betinget godkendelse smiley

  • #60   19. mar 2015 Her er hvad jeg fik tilbage fra synsmanden skal lige have nærstuderet det http://docdroid.net/uz1p

  • #61   19. mar 2015 Jeg spurgte også om det var tilstrækkeligt at montere en 5w pære i forlygten som tænder sammen med nærlyset, til det svarer han: Nej det må den ikke. Du skal kunne tænde positionslygten seperat fra nærlys/fjernlys. Men positionslygten må gerne være tændt samtidigt med nærlys og fjernlys.

  • #62   19. mar 2015 Cykellygte

  • #63   19. mar 2015 Bortset fra at det ikke må kunne slukkes når nærlys/fjernlys er tændt smiley sidder lige og prøver at finde en genial løsning, skal nok lykkes smiley

  • #64   22. mar 2015 Jesper #54 kan du huske om positionslyset også lyste når nærlys/fjernsyn var tændt? Og hvordan satte du en pære i? Borede et hul i parabolen?
    Beklager mine newbie spørgsmål.


  • #65   22. mar 2015 Jeg havde en tilsvarende lygte liggende med positionslys.
    Positionslyset blev kun tændt når man drejede nøglen over på P.


  • #66   23. mar 2015 Ok. Ihh det er noget bøvl altså, de nye regler kræver at positionslyset også er tændt når nærlys/fjernlys er tændt. Det ved jeg simpelthen ikke hvordan jeg laver.

    Jesper kan du huske præcis hvor i tændingen du tog strømmen fra, evt. farvekoder :))


  • #67   23. mar 2015 Tror nok jeg trak ledningen fra baglygten, da den har P-lys.

  • #68   24. mar 2015 Seneste kapitel i følgetonen om min motorcykel:
    Var forbi Skjold P's mc service i Nordvest, han borede et hul i lygten og trak strømmen fra baglygten, synsmanden sagde at den ikke lyste kraftigt nok, men han godkendte den dog alligevel.
    Nu har jeg en indregistreret kværn, men så heller ikke råd til mad resten af måneden smiley


Kommentér på:
Godt køb??? rebel 450

Annonce