{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.064 visninger | Oprettet:

Drosling af Yamaha R6 {{forumTopicSubject}}

Hey Alle.

Jeg står og skal til og købe en Yamaha R6.

Jeg har ikke stor MC pap endnu, så derfor skal den jo drosles.

Har fundet frem til Buchberg MC Som sælger droslingskit til R6'ern for ~1500,-

så har et par spørgsmål smiley

1. skal jeg bare selv montere droslingskittet? Evt nogen der har erfaringer med netop drosling af denne model? (02'er)

2. Skal den bare synes efter montering af droslingen? Hvis ja, hvad tjekker de for at se om den er droslet? Og når jeg skal bestille tid i syneshallen? hvad hulen skal jeg så "bestille" et syn på en droslet mc?

3. Vil den godt kunne gå igennem et "droslingssyn" med en leovinci lydpotte? Kun potte, ik noget fuldt system.

Forresten. mener at have hørt at man egentlig godt kan fjerne sin drosling igen, uden mulighed for at det bliver opdaget? Er der noget om snakken? Eller er det en tåger? smiley


Nogen der kan hjælpe en forhåbentlig kommende R6 ejer? smiley


Mvh. Kristoffer Geisler


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Drosling af Yamaha R6
  • #1   26. aug 2006 Ved ikk så meget om det,men prøv det her link.....Måske der er noget der kan hjælpe dig.
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messages-search.asp?PostPW=49709719&searchstr=drosling&forid=&sorting=Messages.Msg_ID+DESC&submitted=yes


  • #2   26. aug 2006 den skal monteres af forhandler da du skal have stempel på medfølgende papir der kommer med kittet... Du skal bestille syn og de kontrollere det ved at tage en tur på din mc!`Jeg ved ik mht. potten! men jeg ville montere original efter alt det påstyr der lige har været omkring emnet!

    Jeg kender en ":-D" der fjernede kittet igen bagefter og han hørte aldrig noget, bare man har papirene med sig altid!
    Men lad nu vær med at lave vilde accelrationer foran politiet.. hehe


  • #3   26. aug 2006 vælg at forsikre motorcykelen som stadard (altså som IKKE droslet) Hvis du så kører galt er det hvis det er muligt ikke dig der er kørt galt, men en der godt må køre stor MC.. På den måde opdager forsikringen aldrig noget... Men ja det er et sats hvor der er en risiko for at noget går galt og DU hæfter for den...
    Alt det der med at hvis du køre en ned står du i gæld resten af livet, giver jeg ik så meget for.. Ligemeget om du står i gæld eller ej vil du stadig bæren skylden for en andens død resten af livet, så fuck pengene... Men hvad er chancen også lige for det... kør pænt og opfør dig ordentligt, så har du mere fortjent en cykel med power end en på 21 der kører hensynsløst... smiley


  • #4   26. aug 2006 Hvis du så kører galt er det hvis det er muligt ikke dig der er kørt galt, men en der godt må køre stor MC..

    =

    Altså få en anden til at tage skylden for uheldet.


  • #5   26. aug 2006 Jamen fair nok så. smiley
    Så får jeg Special Mc i Aalborg til at montere kittet, så har de vel det berømte stempel til de papire som medfølger det kit jeg bestiller hjem fra nettet?

    Har i et bud på hvad sådan et kit består af? Samt hvor længe det kan tage at montere? Altså en pris for montering? Har lige et par spørgsmål mere smiley

    Når jeg nu køber en brugt cykel privat. Så skal jeg vel bare få lavet et ejerskifte, derefter få droslet den ved et værksted og derefter ned til synshallen og få den synet til lille mc kort? Og så er det vel bare at trille? Jeg skal ik forbi motorkontoret bagefter eller sådan noget djævelskab? smiley

    Altså med det mener jeg, om syneshallen ændre de ting i registrerings attesten hvorpå det fremgår om det er en droslet Mc eller ej? Undskyld de mange spørgsmål, men er ny på dette felt, og søger derfor information inden jeg står og skal til at bruge 100.000,- (Det er godtnok mange penge)

    Mvh. Kristoffer Geisler


  • #6   26. aug 2006 Du skal kun i synshallen og så køre du bare derfra helt normalt smiley Men du skal altid have papirene med så vidt jeg husker.. gør det i hvert fald for din egen skyld (især hvis du fjerner kittet igen)


    Kittet består af 4 skiver der skal i hver af de fire kaburatoreres indsugningshul... skiver forminsker hullerne til ca 1/5 del.. pænt trist ik? hehe

    Ring til motorkontoret og spørg dem helt præcis hvordan og hvorledes! det kan have ændret sig!

    Pris på montering incl kit ca 2500-3000.. Du kan evt. selv afmontere, hvis aktuelt...


Kommentér på:
Drosling af Yamaha R6

Annonce