{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
658 visninger | Oprettet:

Jonas B
Jonas B
Tilmeldt:
28. aug 2006
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Mc kort - Regler ? {{forumTopicSubject}}

Ja...nu skal jeg lige høre om jeg har forstået det rigtigt.
Sagen er den... Jeg er 20 år gammel, og skal til at tage mc kort.
Som jeg har forstået det, kan jeg tage det lille kort nu, og når jeg fylder 21 kan jeg nøjes med at tage en suplerende praktisk prøve ? Eller hvordan ?

Kan det evt. bedre betale sig bare at vente til man er fyldt 21, og få det overstået på en gang ?

/Har også hørt noget om 2 års erfaring...fik ikke lige fat i hvad det var.

På forhånd tak smiley

Jonas


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mc kort - Regler ?
  • #1   28. aug 2006 Helt korrekt som du opfatter det.

  • #2   28. aug 2006 det er din alder der er afgørende.

  • #3   28. aug 2006 Hvis du er under 21 når du tager prøven, skal du vente 2 år inden du må køre stor - også selv om du så er 22 når du endelig må køre stor...
    Du kan så vælge at tage en supplerende prøve når du bliver 21, så får du stort med det samme.

    -Andreas.


  • Jonas B
    Jonas B Tilmeldt:
    aug 2006

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #4   28. aug 2006 Tak for de hurtige svar smiley

    Andreas [Lyngby] B : Dvs. jeg kan vente 2 år efter jeg har taget det lille, og derefter kvit og frit sætte mig op på en stor mc ?
    Uden nogen form for prøve ?


  • #5   28. aug 2006 Korrekt. Hvis du tager det nu, altså inden du fylder 21, får du det lille kørekort. Når du så fylder 21 kan du vælge at tage en ny køreprøve og derefter har du adgang til de store maskiner.

    Angående de 2 års erfaring: Hvis du tager det lille kørekort vil du efter 2 år automatisk få det store kort.

    Hvis vi taler om penge, vil det bedre kunne betale sig at tage kørekort når du fylder 21, da du sparer pengene for en køreprøve og de udgifter der følger med.
    Medmindre det er mindre end 2 år siden du har taget kørekort til bil. Så vil du kunne spare nogle penge pga. du kan nøjes med færre teori- og køretimer.



  • #6   28. aug 2006 Nu har Micheal sådan set svaret (HELT samtidig med at du spurgte - !!)

    Men for at have det helt klart - Yes, det er kvit og frit at sætte sig op efter de 2 år. Du kan så vælge at ændre dit kørekort så det også står der, men det er ikke nødvendigt.


  • Jonas B
    Jonas B Tilmeldt:
    aug 2006

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #7   28. aug 2006 Michael J : "Hvis vi taler om penge, vil det bedre kunne betale sig at tage kørekort når du fylder 21, da du sparer pengene for en køreprøve og de udgifter der følger med." - Hvis man altså vælger ikke at vente i de 2 år, hvilket jeg nok tror bliver tilfældet smiley

    Desværre fandt jeg først ud af det med at jeg kunne ha sparet penge på kortet, lige efter de 2 år er gået.... Så man må vel bare punge ud, igen smiley


    Tusind tak for svarene !

    Jonas


  • #8   29. aug 2006 Simon N: Det er også det Andreas skriver i første indlæg....

Kommentér på:
Mc kort - Regler ?

Annonce