{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.035 visninger | Oprettet:

Lasse N
Lasse N
Tilmeldt:
15. mar 2015
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 27

Kawasaki ZX9R stået stille i 7 år, kan den bruges? {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg er ny herinde og skal snart til og tage mc-kortet, og da jeg var til en vens 30 års fødselsdag havde hans far en tysk zx9r uden afgift stående som ikke har været startet eller noget som helst i 7 år, er det en cykel der nemt kan komme ud og køre igen?

Jeg tænker den skal nok have et service med olie og selvfølgelig også ny benzin til en start, men er der andet der kan være gået i stykker ved at stå stille i så lang tid?

Jeg ved ikke hvad årgang den er, da han ikke kunne huske det, kun at den har stået stille i så lang tid, men afgiften kan nok heller ikke være så høj når den trods alt har et par år på bagen, men det kan man altid undersøge hvis den er værd at smide penge efter, ud fra jeres meninger!

Mvh.

Lasse


Kommentarer på:  Kawasaki ZX9R stået stille i 7 år, kan den bruges?
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 277 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.632
    #1   21. mar 2015 Servicering af affjedring, ubetinget skift af dæk - ellers kun skift af væsker, dvs bremsevæske, olie, kølervand osv.

    Har den stået tørt og køligt, eller er den iret alle steder fordi det har været for fugtigt?

    Er der ir på synlige steder, kan man kun gætte på hvordan der så ser ud de usynlige steder.

    Få lige styr på præcist hvilken model det er, og så Google om den skulle have nogle skavanker, for de bliver ikke mindre af så lang tids stilstand. smiley


  • #2   21. mar 2015 Som Sajmon siger om det tekniske, og med hensyn til modellen må det meget gerne være en 1998 eller nyere.

  • #3   22. mar 2015 De ældste er vel fra 1994 og den bedste aftapning er C1 1998, længere bagud er de tungere, de smider omkring 20 kg fra C1 og frem.


  • #4   22. mar 2015 Bremser ska der nok os lige kigges på smiley

  • Lasse N
    Lasse N Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 27
    #5   22. mar 2015 Nå ja, dækkene havde jeg ikke lige tænkt over nok også er dårlige, men jeg ved den har stået inde på det smedeværksted de har, og den skulle være sat derind lige efter den blev hentet fra Tyskland af, så jeg tror ikke den er iret nogen steder da værkstedet er opvarmet/stuetemperatur, men fik ikke set så meget på den da den var dækket til med tæpper, så folk ikke kom til at skade den når de blev for fulde.

    Jeg prøver at skaffe nogen flere oplysninger om den, og hvis jeg får et stelnummer kan jeg vel også få undersøgt hvad afgiften ville ligge på ca? smiley

    Men tak for hjælpen indtil videre smiley


  • #6   24. mar 2015 Regn med 60% af den gennemsnitslige markedsværdi i afgift.

  • #7   24. mar 2015 Kære Allan. Du taler mod bedre vidende smiley
    Kawasaki ZX9R fra 1994 (B2) vejede 215 kg tør. ZX9R fra 1998 (C1) vejede 183 kg tør. Altså en vægtforskel langt over 20 kg.
    Lasse N. Har maskinen været opbevaret tørt og uden de store temperatursvingninger sker der INTET ved 7 års stilstand. Skift alle vædsker, og den burde fungere ganske ok.
    Hverken B1 (1994-1997), C1 (1998-1999) eller C2 (2000->) har kendte fejl. Den maskine er bund solid.


  • #8   24. mar 2015 Hugo nu bliver det "flisespikkeri" men hver årgang får sit eget tal, så:

    1998: C1
    1999: C2
    2000: E1 (første model med dobbelte forlygter)
    2001: E2


  • #9   24. mar 2015 Hugo:
    Du taler mod bedre vidende:)
    Plejer også at skrive over 20 kg.

    Kendte fejl på kabeltrukne koblinger, f.eks. C1 er at den lille fjeder der trækker armen tilbage kan knække, det får koblingen til at være en anelse aktiveret, dvs slides hurtigere.


Kommentér på:
Kawasaki ZX9R stået stille i 7 år, kan den bruges?

Annonce