777 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Første mc... Import??? Første mc... Import???

Nu har jeg haft mc pappet en månedstid, men har brugt lang tid på at finde ud af hvad for en mc der skal være den første dog unden helt at have fundet 1 bestemt model, valget er lidt mellem fzr400 gsxr 400, zxr 400, cbr 600f2 bandit 600 evt gs500 og ligende... Vil selvfølgelig gerne have en masse kommentarer på hvad i har af anbefalinger og har erfaringer til de forskellige cykler?? Og vil også gerne have nogle erfaringer med at tage motorcykeler hjem fra tyskland. For det virker umildbart til at være billigt, men ret surt at kører så langt efter noget der ikke har noget med annocen at gøre...
Rasmus^

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Luge ukrudt 1.250 kr.
  • Hækklipning 1.200 kr.
  • Hænge gardin op 250 kr.
  • Hænge 3 billeder/ rammer op 300 kr.
  • Fjerne bænk og reparere knækket nøgle i kælderdør 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Første mc... Import???
  • #1   31. aug 2006 Altså det er altid lidt et sats at hente, for du får ingen garanti eller noget. Men der er trods alt penge at spare hvis du finder en billig cykel. Men pengene skal spares hos den du køber af.
    Udover det, vil jeg foreslå CBR 600 fra 1992 og frem. Det virker som den bedste all-round cykel på markedet, men du skal ikke være høj med lange arme og ben. Så er de cykler du nævner for små.. ZXR'en er også fed, så hvis du tænker i forsikringsbaner er den måske lidt billigere, set i forhold til kubik?
    Prøv at søge på www.mobile.de og www.autoscout24.de
    Og tjek www.skat.dk for at se vurderingerne på andres cykler for at skyde dig ind på afgiften..
    Håber du kan bruge det til noget..

• #2   31. aug 2006 Ja, tak... Alt kan bruges.... Evt nogen der er frisk på en tur syd på efter et par bikes engang i løbet af vinteren...?
    Er sq også lidt træls man ikke er bedre til tysk, for kunne være kanon at kunne læse teksten 100% igennem...
    Rasmus^

• #3   31. aug 2006 Ang. afgift, så må du hellere prøve at ringe til SKAT. Jeg kiggede på nettet, og troede guld og grønne skove. Fandt så ud af at de fleste af de vurderinger der er på siden, er vurderinger af havererede MC'er. Lidt ærgeligt når cyklen står hjemme i carporten.

• #4   31. aug 2006 Okay... Vil jeg huske så... Er det din sv'er der er importeret? Og hvor meget var afgiften ca???

• #5   31. aug 2006 Nogen der ved hvad "Leergewicht" betyder???
    Ved mange at disse små mc'er står der at de er droslet til 34ps, men kan den drosling godkendes i dk til lille kørekort?

• #6   31. aug 2006 Leergewicht betyder tørvægt.

http://dict.leo.org/ende?lang=en&lp=ende&search=

- kan oversætte fra tysk til engelsk, gør det tit nemmere at finde hoved og hale i det frygtlige sprog smiley

• #7   31. aug 2006 Er der virkelig så meget/noget at spare??

Kiggede lige på en Yamaha R6 og der er sku ikke det store at spare hvis man tjekker prisen inkl. afgifter på skat.dk.....næsten tværtimod.

Måske det kommer an på hvilken cykel det er??

• #8   31. aug 2006 ja, det tror jeg helt klart... Har nok noget at gøre med at yamaha har dumpet priserne sådan på 05 modellerne i DK... Men tror helt sikkert ellers man kan spare noget pga det store udbud...

• #9   31. aug 2006 Man kan ikke spare det store på nyere cykler, tror jeg.. Rasmus: Ja, jeg kunne godt være interesseret.. Har ansøgt om venskab.

• #10   31. aug 2006 Man kan spare penge på begynder mc´erne .- sjovt nok smiley

På Mobile.de kan du købe en Suzuki Gs 500e til omkring de 10k.
    Og dertil kommer indreg. på cirka 15-25k smiley Og så burde du have en udemærket Mc smiley - Det er ihvertifald det nummer jeg har tænkt mig at gøre.

Mvh
    Michael

• #11   31. aug 2006 hej der har lidt erfaring med import og afgifter. det kommer meget an på hvilke modeller du vil have men finger reglen er jo: jo ældre maskine jo billigere afgift. det kan ikke betale sig at købe maskiner i udlandet der er for nye. jeg mener ikke at det kan betale sig at købe maskiner der er yngre end 2000. men i dag er det megewt lettere at få afgiften at vide find prisen på www.skat.dk Cyklen skal have alle papire med til syn et såkaldt toldsyn der koster 560 kr.i dag er der ikke meget forskel på om din mc er grim eller flot til toldsyn , på min shadow 600 er der 3600 til forskel. Synsmanden vuderer om den er :under middel, middel, eller over middel stand. du kan få en afgørelse her og nu når du betaler, og risikerer ikke at blive kaldt til omvudering længere. Har kontakter der finder mc til mig i nordeuropa, og sørger også for transport. og er billig men ring 28602421 for mere info

Kommentér på:
Første mc... Import???

Annonce