{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.969 visninger | Oprettet:

Patrick Ø
Patrick Ø
Tilmeldt:
1. apr 2015
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5

Hjælp til forsikringsgodkendt lås til cafe racer {{forumTopicSubject}}

Hej med jer,

Min cafe racer - en Honda CB 500 fra '76 - er ved at være færdig og jeg skal til at få den forsikret osv. I den forbindelse skal jeg have fundet mig en forsikringsgodkendt lås af nedenstående:

- Abus Granit Detecto X-Plus 8077
- Abus Granit Detecto X-Plus 8000
- Abus Granit Detecto 12KS 120 Black Loop
- Oxford Boss Alarm Disc Lock OF3
- Spyball 8520
- Scorpio SR-i300
- Scorpio SR-i500
- Scorpio SR-i600
- Scorpio SR-i900
- DEFA MC Security
- Selca MT-8
- Cheetah CHC-RD
- Cheetah CHCT-WPTX
- Cheetah CHC-WPTX

Problemet er, at der er 61 mm. fra yderste punkt på skivebremsen til hullerne i skivebremsen, hvor låsen skal gå igennem, hvilket gør, at jeg ikke kan bruge en Abus Detecto, hvis jeg eller har forstået det korrekt. Har I nogle bud på, hvad jeg skal kaste mig ud i?

Og på forhånd mange tak for hjælpen.

God sæson smiley

Vh,
Patrick


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til forsikringsgodkendt lås til cafe racer
  • Niels M
    Niels M Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 14
    #1   1. apr 2015 Jeg har Abus Granit Detecto X-Plus 8077 i sort.
    Den er jeg godt nok slet ikke tilfreds med. Alarmen kan finde på at gå af flere gange på en nat (både når den står ude & inde i værkstedet) og det er ikke så fedt.
    Jeg bruger den dog stadig, har bare pillet batteriet ud af den.


  • Patrick Ø
    Patrick Ø Tilmeldt:
    apr 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #2   1. apr 2015 @Niels M; tak for svar. Mit spørgsmål går nu mere på, hvilken alarm der kan passe på en skivebremse med 61 mm. mellem yderste kant og hul til lås. Har du lignende skivebremse, hvor du bruger din Abus? Så vidt jeg kan læse, må der maks være 48 mm.

    Vh,
    Patrick


  • #3   1. apr 2015 Har den gamle model af Oxford Boss Alarm Disc Lock og har modficeret "huset" lidt for at den kan nå over skiven på min Kawasaki. Kan dog se at den nye model har en længere løkke, eller hvad det nu hedder. Så det problem er der åbenbart taget hånd om.
    Den virker upåklageligt og batterierne holder længe. Har endnu ikke skiftet i min efter 10 sæsoner.


  • Patrick Ø
    Patrick Ø Tilmeldt:
    apr 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #4   1. apr 2015 @Peter J. Ja, den tænkte jeg nemlig også på. På videoerne ser selve løkken bare lidt kortere ud end 6,1 cm., men hvis du har haft succes med den, bliver det nok den, jeg forsøger med.
    Og mange tak for hurtigt svar. Generelt fedt forum med hjælpsomme mennesker smiley

    Vh,
    Patrick


  • #6   1. apr 2015 Har haft 3 Detecto 8077. De har aldrig givet falsk alarm. Dog ville jeg ønskede de larmede mere.

Kommentér på:
Hjælp til forsikringsgodkendt lås til cafe racer

Annonce