{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.261 visninger | Oprettet:

Mads Panny  I
Mads Panny I
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Reperationer på en Jinlun? {{forumTopicSubject}}

Hej!

Jeg overvejer at købe Jinlun 150 kubik til de berømte 10.000 kroner den koster fra ny af inkl. levering og afgift.

Årsagen er bl.a. at jeg gerne vil opspare anciennitet til at købe en bil om 2-3 år. (ansvarsforsikringen for en første gangs ejer er ca. 2.100 for det første år).

Er der nogen der har et kvalificeret gæt på hvad det koster i reperation/syn for sådan en bambuskoger de første to-tre år.? Jeg er godt klar over at der er noget krom der skal pudses og at man skal have lidt fat i en svensnøgle derhjemme, og bruge sine begrænsede evner.

Hyg jer.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Reperationer på en Jinlun?
  • #1   1. sep 2006 Den koster 0kroner i reperation og syn de første 2 år.
    Du er dækket af købeloven, og motorcykler skal første synes ved ejerskifte når de er mere end 5 år ganle.

/
    Jesper

• #2   1. sep 2006 Ej - man skal da vist betale for service, ikke sandt?
    Så kommer vi lidt over 0,- men du er ihvertfald billigt kørende.

Overvej dog at købe en "Regal raptor" istedet... langt bedre kvalitet.

F.eks.
    (link fjernet)

• #3   1. sep 2006 Men det er en kanon måde at opspare anciennitet på ... mange penge at spare på både mc- og bilforsikringen om 2-3 år...

Købt selv en Yamaha Axis 90 ccm scooter i 2000 for kr. 10.000 og kørte gratis 2.000 km på den i 2 år og solgte den for 8.000 kr...

• #4   1. sep 2006 Du kan selv lave service på dem. Kina maskinerne er meget simple i teknikken, så det er lige til at gå til.

Hvis det går helt galt så koster en ny motor i omegnen af 2000kr...

Og som Morten siger, så tag et kig på Regal Raptor. Kvaliteten er temmelig høj ifhld til den lave pris...

• #5   1. sep 2006 Ja der skal betales service, men det er ikke reperation. Service på sådan en kan ikke koste noget særligt. Max 1000,- for olie, filter og ventiljustering plus en times arbejde.

• #6   1. sep 2006 2000 for en ny motor...???. Jeg har en Geely Grand Puma 150, og ifølge importørens reservedels katalog koster en motor til sådan en 5000. Er der så stor forskel på priserne på Kinesermotorer..?
    KIM.

• #7   2. sep 2006 Tak for svarene, som klart giver stof til eftertanke.

Tippet med at opspare anciennitet skulle gerne være givet videre. Der er virkeligt gode penge at spare hvis man køber bil bagefter som 1. gangskøber.

• #8   2. sep 2006 Kim, 5000,- for en fabriksny motor er sku heller ikke vildt..
    Anyways - der er garanti de først 2 år, og så skal man godt nok være ulheldig hvis man er nød til at skifte hele motoren smiley

• jimmy j
    jimmy j Tilmeldt:
    sep 2006

Følger: 1 Svar: 1
    #9   3. sep 2006 sikkert ikke særligt dyre at lave, men problemet er bare at finde dem der gider skrue på dem.
    som mc mekker siger jeg nej tak!!!

• Kenneth  S
    Kenneth S Tilmeldt:
    mar 2005

Følger: 1 Svar: 2
    #10   4. sep 2006 Hej Jimmy, sjovt du nævner det.
    Husk nu at man kan ikke skære alle over en kam
    Men vi er da nogen der gerne vil skrue på dem. Især fordi det firma der producerer raptoren i 25 år har leveret OEM dele til bl.a Kawasaki, Suzuki, Yamaha og Honda iflg. et uafhængigt
    amerikans MC magasin. Teksten er på engelsk, men alligevel værd at se: (link fjernet)
    Johnny Pag er en anerkendt designer og ham der står bag den nye Spyder.
    Og ja, det er min hjemmeside der bliver linket til.

Kommentér på:
Reperationer på en Jinlun?

Annonce