768 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Syn og nummerplader Syn og nummerplader

Hej alle.

Så er "Slejpner" næsten klar til syn.

Vil dog lige høre jer ad hvordan der fungere helt præcist. Der er pt. Ikke nummerplader på, men har reg. Attesten. Skal den så synes og omregistreres først og så have nummerplader og til sidst forsikring. Eller hvad er rækkefølgen? Nummerpladerne udleveres vel i dag fra synshallerne men vil man det hvis den ikke er forsikret endnu?

Er bare lidt i tvivl og nu det er påske så står Danmark stille til på tirsdag.

Og har i evt et bud på prisen for syn og omregistrering+nummerplader.

Det er for øvrigt en Honda Cb 750 fra 77 hvis det betyder noget.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte levende pumaer 570 kr.
  • Hæng spisebordslampe op 250 kr.
  • Græsslåning 950 kr.
  • El tjek og eventuelt fjerne stikkontakter i lejlighed 1.000 kr.
  • Montering af gardiner og TV stand 1.500 kr.
  • Fjernelse af ukrudt under hæk 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Syn og nummerplader
  • #1   4. apr 2015 Du skal have en prøveplade på, i synshallen og få den synet, skal du have plader på den skal du oplyse forsikringsselskabet så kan den indregistreres med det samme, med mindre det er så lang tid siden der har været plader på den at den ikke er i det digitale motorregister.

• #2   4. apr 2015 Du skal bestille en syns tid , bestillen en prøveplade hos skal til dagen , tag mc og reg attest med på synshalden , når / hvis den bliver synet kan du købe en plade på syns hallen straks der efter og de går så på deres computer og laver en bestilling på din forsikring og du kan så køre hjem og montere pladen og nyde det dejlige sommer vejer

• #3   4. apr 2015 Og synsprisen er forskellig fra sted til sted. Men nummerpladerne koster 790 kr. Den skal ikke omregisrteres når der ingen plader er på - den skal indregistreres, så det er blot prisen for nummerpladen.

• #4   4. apr 2015 Ok

Skal man blot oplyse forsikringsselskabet ved indreg eller skal man have en aftale med selskabet inden. Man har jo ikke rigtigt reg. Nr på cyklen endnu?

Hvis man blot skal oplyse selskabet og får udleveret en nummerplade, så må der vel væren en "midlertidig" forsikring på den til det pågældende forsikringsselskab får besked om reg.nr. ?

For mig er det lidt det med hønen og ægget : ) hvad skal først : )

• #5   4. apr 2015 Det kommer an på hvilket forsikringsselskab du bruger. De store selskaber, der tilbyder forsikring til alle, er i en ordning, hvor de er forpligtiget til at ansvarsforsikre, hvis du angiver at du ønsker forsikring ved dem.
    Bruger man et selskab, der kun tilbyder forsikring til en afgrænset kreds, så kræver det et forsikringsbevisnummer

• #6   4. apr 2015 Ok takke alle. Jeg får lige afklaring fra selskabet på tirsdag og så regner jeg med at det koster en tusse + forsikring for en fantastisk sommer : )

• RJ
    RJ Tilmeldt:
    sep 2013

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #7   4. apr 2015 Få et policenr af forsikringen og skaf prøveplader/mærker.
    Kør til syn med med cyklen på prøveplader, husk police nr, registeringsattest og id.
    Resten klare synshallen. (ved ikke om alle synshaller har plader liggende men quicksyn havde og skulle ikke bestille dem)
    Jeg var turen igennem i onsdags.

Hvis du har en af de gamle grønne reg.attester så tjek lige om det har kontroltallet oppe i højrehjørne for det havde min mc's registeringsattest ikke og jeg skulle have fat i skat for at få det.

• #8   4. apr 2015 Man får først en police når ansvarsforsikringen er tegnet, og det er den ikke før køretøjet er indregistreret.
    Og det er forsikringsbevisnummer der skal bruges, hvis ikke selskabet tilbyder forsikring til alle

• #9   4. apr 2015 Nogle synshaller har prøveplader, ring og spørg først, så er du fri for at skulle have fat i sådan en.

• RJ
    RJ Tilmeldt:
    sep 2013

#10   4. apr 2015 jeg fik et forsikringstilbud af min forsikring hvor jeg skulle sende papir retur med forskellige oplysninger også kan man få et police nummer man kan tage med til syn

• #11   4. apr 2015 @RJ
    Det er ikke nødvendigt mere, de kan ordne det hele i synshallen.

• RJ
    RJ Tilmeldt:
    sep 2013

#12   4. apr 2015 ja det er rigtig nok de skal kun bruge selskabetsnavn

• #13   4. apr 2015 og ellers er det bare at sige et forsikrings selvskab der nede og så bede dem man skal flyttes til flytte den (og der ved bruge sin 14dages fortrydelses ret)

Kommentér på:
Syn og nummerplader

Annonce