Vedr. service vs. gør-selv {{forumTopicSubject}}
Hej alle!
Min SV650s fra 2010 nærmer sig sit 18.000km service (lille service). Dette er første gang, at jeg skal have den til service, mens tidligere ejer(e) har overholdt alle tidligere service.
Personligt mener jeg godt, at jeg kan lave dette service selv (olie, oliefilter, bremseklodser er første tanke), hvilket ville gøre det hele lidt billigere.
Dog ville jeg høre mht. jeres erfaring om gensalgsværdien er bedre, hvis service-bogen er udfyldt?
Kan det betale sig i sidste ende, når maskinen skal sælges, at man betaler lidt mere for service nu?
På forhånd tak!
EDIT: Hvis der er nogle SV-riders derude, der kan komme med en ca. pris på 18xxx km service, så ville det også være lækkert. Det bliver enten Enghave eller FA-motosport i København.
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 81 MC-er: 16 Emner: 48 Svar: 2.884
vil du sælge den i løbet af de næste par år, så vil det have en indflydelse på prisen, nok ikke så meget som du sparer ved at servicere den selv.
hvis du sælger den om ti år vil det have absolut ingen indflydelse på prisen den bliver solgt til til den tid.
jeg laver al service selv
apr 2015
Følger: 6 Følgere: 4 Emner: 11 Svar: 38
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 81 MC-er: 16 Emner: 48 Svar: 2.884
men husk det den dag den skal sælges
aug 2011
Følger: 9 Følgere: 102 MC-er: 2 Emner: 111 Svar: 3.677
feb 2010
Følger: 54 Følgere: 344 Emner: 968 Svar: 13.365
mvh
Online Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 295 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.647
feb 2006
Følger: 175 Følgere: 164 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.462
feb 2006
Følger: 175 Følgere: 164 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.462
desuden er det ikke "kun" olieskiftet , men også at være vågen overfor nært forestående fejl , slidtage osv. DU som mekaniker påtager dig ansvaret for
aug 2014
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 27
Vedr. service vs. gør-selv