{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
933 visninger | Oprettet:

Fået skiftet batteri, allerede dødt {{forumTopicSubject}}

Hej

Fik skiftet mit batteri ved et værksted i starten af Marts. Da jeg så skal begynde at køre i starten af April, er den død, får den løbet igang og op på værkstedet.
De vælger så at give det en lyn ladning i 30min ca, og siger, at nu burde den være fin (det var i fredags) og idag var den helt død igen.

Nu er spørgsmålet - kan der være noget, der tapper batteriet for strøm, mens den er slukket (fik skiftet blinklys i samme lejlighed som batteriet) - eller kan det kun være batteriet der bare ikke er godt?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fået skiftet batteri, allerede dødt
  • #1   14. apr 2015 Måske lader din mc ikke. Det er da en absolut mulighed.

• #2   14. apr 2015 Kan de have lavet rod på værkstedet og gjort så den ikke lader, ved at skifte batteri eller blinklys? For den har ladet fint sidste sommer, men de skiftede det, fordi de sagde det var et dårligt batteri (købt i tsvansen fordi jeg akut manglede det)

• #3   14. apr 2015 Du bliver nød til at lade batteriet op, eller løbe den igang og hive multimeteret frem og måle. Hvis alt ser fint ud kan du stoppe motoren og måle strømforbruget ved stilstand med multimeteret i serie med enten plus eller minus fra batteriet.

• #4   14. apr 2015 Kan du starte den efter at du har kørt på den i en halv time?
    Det er lidt underligt hvorfor den mister strøm, men ved at tjekke ovenstående kan det give dig en indikation om den lader eller ej.. Dog er multimeteret den bedste og mest sikre måde at tjekke det på.

• Erik M
    Erik M Tilmeldt:
    jan 2011

Følger: 3 Svar: 137
    #5   14. apr 2015 Ja, og du skal lige måle ladespænding: V. 1500 Omdr. 14 - 14,4 Volt

- Målt direkte på batt. Og, som Thomas skriver, AMP ved stilstand.

• #7   14. apr 2015 Da de lyn ladede batteriet, tjekkede de også om den lader ordentligt, og det gjorde den.
    Har jeg kørt en længere tur, kan den sagtens starte - men den løber tør utroligt hurtigt igen.

Skal selvfølgelig forbi værkstedet igen, og have smidt nyt batteri i (eller fundet anden fejl, hvis der er det) - Men ville bare høre hvor mange ting, der faktisk kunne være galt, og lyder til der er en del ting smiley

• #9   14. apr 2015 Når MCen er slukket, afmonter stelledningen fra batteriet, og sæt et amperemeter imellem. Se om du kan måle en strøm. Hvis du kan det, har du et strømslugende apparat, eller noget andet galt i dit ledningsnet.

• #10   14. apr 2015 Har du alarm på?

• #11   14. apr 2015 Ivan - Værkstedet står for regningen, det dem der ikke har gjort et godt stykke arbejde smiley

Like a boss - har ikke lige det stykke værktøj ved hånden

Henrik - Nej smiley

• #12   14. apr 2015 Mikkel, du kan ikke leve uden et multimeter. Ned og køb et. Altid godt at have..

• #13   14. apr 2015 haha tja, det lyder som en god ting at have til fejlfinde, så må lige se på et snart smiley

• #14   14. apr 2015 Altså hvis du alligevel kører den til mekker og ikke kan følge op på de gode råd, du får her, så er tråden jo groft sagt irrelevant, imo.. Derfor mit råd om lidt værktøj og testinstrumenter..
    No offense... smiley

• #16   14. apr 2015 hvis den lader når du kører og den ikke kan holde strøm ved stilstand efter opladning med ekstern lader, så lyder det altså som om det batteri ikke er ok. Havde samme erfaring sidste år. Batteriet holdt en uge ad gangen. MC lader fint, batteriet var dårligt og fik det også byttet uden beregning.

• #17   14. apr 2015 Jabbe - Det var mere for at finde ud af om der kunne være andre fejl. Nu det som sagt anden gang de har kigget på den, så næste gang, hvis jeg kunne stille spørgsmål til forskellige ting, som evt kunne være galt - slap jeg evt for en 4. tur der op smiley

Men som sagt, den lader, det jeg sikker på - men ved ikke om de kunne have gjort noget så dumt, at den (i slukket tilstand) kunne bruge strøm til noget unødvendigt.

Håber også det bare er batteriet - men som sagt, er træt af at køre der op, så jo mere jeg kunne høre om evt andre fejl, jo bedre smiley

• #18   14. apr 2015 Det kan godt være batteriet selv om det er helt nyt..... Har engang prøvet det på bilen med et nyt batt der ikke var iorden

• #19   14. apr 2015 Hvis du er sikker på at den lader, så er der to muligheder:

- Et eller andet på din mc bruger strøm, og det kan du måle dig ud af.
    - Du har fået et dårligt batteri.

Kommentér på:
Fået skiftet batteri, allerede dødt

Annonce