{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.333 visninger | Oprettet:

mc forhandler nægter garanti {{forumTopicSubject}}

Hej derude.
Jeg havde købt et nyt lade relæ hos bo's mc Frederikssund.
Men relæet lader kun 11,5 - 12v
Så jeg kørte ud til bo og forklarede at relæet ikke virker.
Men han var helt ligeglad og sagde at han ikke stiller garanti på at nye stumper virker så længe det har noget med el at gøre, og det er der heller ingen andre der gør.
Men kan det virkelig passe at der ingen garanti er på el-udstyr?
Jeg synes at det lyder mærkeligt.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  mc forhandler nægter garanti
  • #1   15. apr 2015 syntes jeg har hørt det om el dele før, men om den holder i byretten tvivler jeg nu meget på .

mvh

• #2   15. apr 2015 Der er helt normalt 24 måneders reklamations ret på el dele.
    Reklamations ret kan dog ikke sidestilles med garanti. Kig evt forbrug.dk, her kan du også se hvordan du kører en sag gennem forbrugerklage nævnet.

• #3   15. apr 2015 Sluder og vrøvl alt hvad man køber i en butik er der garanti på. tænk nu på hvis el-giganten sagde det samme smiley

• #4   15. apr 2015 mange forhandlere giver ikke returret på el-dele, men garenti skal der da være.. Sikker på i ikke har talt forbi hinanden?

• #5   15. apr 2015 jegtror ikke han på nogen måde kan afvise reklamationsret det første 24 måneder.

Normal praksis vil være at han skal eftervise at relæet er som ved købet , hvis det er inden for 6 måneder. Han bør ikke kunne det der!!!

• #6   15. apr 2015 Ohhh det er på en reservedel - så KAN sagerne være anderledes

• #7   15. apr 2015 når du måler 11,5 og 12 volt lyder det mere som om din stator og det du reelt måler er batterispænding ..

el dele tages heller ikke retur i bil branchen

• #8   15. apr 2015 Det er super normalt at man ikke tager el dele retur. Han har ikke en jordisk chance for at vide at det ikke er dig selv der har lavet en kortslutning, eller om det er din stator der har gjort at relæet simpelthen går i stykker.
    Desværre smiley (jeg har selv oplevet det på bil før)

• Erik M
    Erik M Tilmeldt:
    jan 2011

Følger: 3 Svar: 137
    #9   15. apr 2015 @Emil,

Du skriver "Relæ lader 11,5-12 V" Relæet regulerer kun spændingen.....

- Har du målt generator, kommer der strøm nok?

- Måske her i misforstår hinanden?

• Mike L
    Mike L Tilmeldt:
    sep 2006

Følger: 8 Følgere: 7 Svar: 58
    #10   15. apr 2015 Den kan være død på grund af andre defekter i dit ladesystem eller en fejl 40, så derfor tages den ikke retur.

• #12   15. apr 2015 Har målt den igennem og opdagede at det nye relæ kun gav 11,5 - 12v og det gamle gav 14,12 - 14,13v
    Og generatoren er ny og målt igennem.
    Batteriet er også nyt.
    Relæet er købt i 9 måned 2014.

• #13   15. apr 2015 I haynes bogen står der at den skal lade 14 - 15v

• Erik M
    Erik M Tilmeldt:
    jan 2011

#14   15. apr 2015 Tror nok du skal aflevere maskinen til Bo i Frederikssund, og lade have overtage fejlfindingen.

- Han kan jo ikke drages til ansvar for hvad du roder rundt i....
    - Det hele virker lidt mystisk nu....!!!

Ladespændingen var indenfor normen - før du skiftede, 14,12 - 14,13 V.

• #15   15. apr 2015 Ikke da jeg købte det nye relæ.
    Generatoren lavede ikke nok strøm og det skyldes det nye batteri og lade relæ.
    Men da generatoren blev skiftet virkede det resten af sæsonen.
    Først skiftede jeg batteri derefter relæ og til sidst generator og så virkede den.
    Men i år var der så problemer igen.
    Jeg målte så frem til at det nye relæ ikke gav nok strøm videre, så jeg prøvede det gamle relæ igen og det virker fint.

• peter E
    peter E Tilmeldt:
    mar 2013

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #17   15. apr 2015 også er det lige man skriver .....jeg undskylder for min udtagelse Bo`s .mc..............nå nu man hænger en ud med navn,også man selv nosser i det.

mvh peter.

• Erik M
    Erik M Tilmeldt:
    jan 2011

#18   15. apr 2015 Så er den ged vist afsluttet.... Eller rettere kortsluttet....!

@Emil, du har livet foran dig.... Go' sommer....

• #19   15. apr 2015 altid fået god service hos Bo´s mc men gi ham et ring han vil sikkert gerne hjælpe dig med fejlfinding mod betaling , det er ikke alt man skal gå i gang med selv smiley

• #20   15. apr 2015 ja, jeg får også altid perfekt behandling derude !:) kom videre.

Kommentér på:
mc forhandler nægter garanti

Annonce