{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
843 visninger | Oprettet:

Fladt batteri, Fuel injection, loebe start {{forumTopicSubject}}

Hej MCgalleri.

Jeg er lidt en klovn og haar stadig ikke helt fattet at min nye MC har en "Parking" funktion paa taendingen naar man drejer den helt til venstre, der goer at den staar med Parkeringslys. smiley

Det betyder at jeg nu staar med et batteri uden stroem, da den har staaet med P-lys hele natten.
Jeg har ingen batterilader og ingen start kabler eller noget i den stil.

Kan man loebestarte en cykel med indsproejtning? Batteriet virker helt fladt, jeg kan ikke engang hoere benzinpumpen starte naar jeg drejer noeglen.

Umiddelbart vil jeg sige nej, men jeg mener helt sikkert at jeg kunne med min gamle Volvo (med sproejt) da jeg glemte at slukke for lyset engang, dog er jeg ikke sikker paa om batteriet var helt fladt.

Ellers andre forslag?
Cyklen er i oevrigt en XT660X


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fladt batteri, Fuel injection, loebe start
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #1   16. apr 2015 Benzinpumpen skal sætte tryk på dysen før motoren kan starte.

    Så desværre...


  • #2   16. apr 2015 Satans ogsaa, jeg taenkte det nok.

    Saa maa jeg vist have fat i ADAC...tror vist nok jeg har et abonnement ogsaa, ville bare helst slippe for at skulle forklare situationen paa mit gebrokkene tysk...ellers smider jeg batteriet forbi en MC forhandler der ligger der hvor jeg arbejder, saa kan jeg tage det med hjem igen paa vejen hjem.


  • #3   16. apr 2015 Uheldig situation smiley
    Det bliver hårdt arbejde. Pumpen skal mindst have et par ampere, og der skal også tilstrækkelig strøm til at starte ECU'en.
    Det er ikke umuligt, men en bakke og/eller en hjælper eller to vil nok være en stor fordel.


  • #4   16. apr 2015 Altså en bil med helt fladt batteri kan starte hvis man skubber den 10-15kmt

    Burde være samme med en MC


  • Niels B
    Niels B Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 2 Emner: 22 Svar: 810
    #5   16. apr 2015 De to hjælpere til at slæbe den op igen, har prøvet det, minus de 2. smiley

  • #6   16. apr 2015 Køb da en lader ? det koster da det samme som at få vej hjælp ud - med mindre du har abonnement selvfølgelig smiley

  • #7   16. apr 2015 Jeg har et abonnement tror jeg nok, har lidt svært ved at gennemskue min tyske kontrakt.

    Hvis jeg selv kunne klare det ville det jo været at foretrække. Men det lader til det er lidt besværligt. Der er ingen bakker i nærheden eller kammier til at skubbe, så jeg må nok have fat i ADAC.


  • #8   17. apr 2015 Nils B ... Prøvet det med 2 mand .. Og en 3 gearet puch til at slæbe op med igen

    Det var en honda af ældre dato .. Og den kære lille puch kom på arbejde op ad bakken igen smiley


  • #9   17. apr 2015 Naa. Nu provede jeg at faa en forhandler der ligger taet paa hvor jeg arbejder til at lade det.

    Har lige hentet det igen, (tror nok) han sagde at det var helt doedt og at han ikke kunne lade det op. Saa nu maa jeg vel ud og investere i et nyt. Lidt aergeligt...

    Jeg ved ikke en skid om el, men troede sgu ikke man saadan kunne aflive et batteri saa nemt.


  • #10   17. apr 2015 Det plejer godt nok kun at ske, hvis et batteri har stået afladt i længere tid, eller er blevet udsat for meget varme. Dog KAN det også ske, hvis batteriet får lov til at aflade jævnt og uafbrudt i et tidsrum (som f.eks. når lyset står tændt en hel nat). Her vil der være dannet en stor mængde krystalliseret blysulfat, som ikke umiddelbart kan fjernes ved opladning.

    Nogle opladere har dog en funktion som kan "reparere" et batteri, vha. meget stærke strømpulser som skulle kunne "desulfere". Om dette virker, har jeg ingen førstehåndserfaring med smiley

    Mit tip: Når du endelig skal ud og købe et batteri, så køb et godt kvalitetsbatteri (Yuasa laver gode batterier), og nap også en lader med. Det bliver du glad for.


  • #11   17. apr 2015 Havde lidt kigget paa saadan et Lithium-Ion batteri - nogen gode erfaringer med dette? noget jeg skal vaere obs paa?

    Kan du ellers anbefale et kvalitets batteri?


  • #12   17. apr 2015 Jeg har altid kørt med bly-batterier, så jeg tør ikke udtale mig om LFP. Jeg tvivler lidt på at de kan slå et godt blybatteri .. endnu. Det skal nok komme, men siden det er sådan en relativt ny teknologi, er jeg altid lidt tilbageholdende. De kræver også specielle ladere smiley

    http://www.mcbutikken.dk/vehicle/yamaha-yfm-700:78244/article/305414
    Sådan et er lækkerier.

    Det skal så blandes og oplades, inden det kan bruges. Din forhandler kan nok hjælpe dig smiley


Kommentér på:
Fladt batteri, Fuel injection, loebe start

Annonce