361 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

olie i tændrøret olie i tændrøret

jeg har fået planet cylender og topstyk. tror jeg fik taget lidt fo meget af men det var nødvendiig for at få det retet op. men nu komer der olie ned til mit tændrør og mine ventiler snakker. det er ikke så heldigt. hvad siger i? hvad kan jeg gøre?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til at få Husqvarna havetraktor til at starte 600 kr.
  • Fix misaligned door.. bonus: paint and polish 1.500 kr.
  • Klipning af hæk og rensning af fliser 2.010 kr.
  • Har højt græs på ca 3000m2 plæne som skal slås ned til normal niveau 2.500 kr.
  • Rengøre og mindre reparation til tagrender og nedløbsrør 4.000 kr.
  • Rydde lejlighed 3.499 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  olie i tændrøret
  • #1   7. sep 2006 hej thomas
    jeg vil næsten væde med at det er din pakning som sidder mellem top dæksel og top stykke det er galt med. vis den ikke sidder rigtigt kommr der olie ned fra toppen til dit tændrør . er selv fra odense og har sruet en del kawa. har du justeret ventiler?

• #2   7. sep 2006 Dit topstykke er blevet "lavere", så du skal huske at stille dine ventiler om.

Flemming K har svaret på olie på tændrør smiley

• #3   7. sep 2006 Knud: Pladder. Det skal ventilerne ikke have en anden justering af. Ventilerne åbnes ifh til krumtappens position, og den er der ikke blevet ændret ved. Det er nok bare ventilspillerummet der er for stort.

/
    Jesper

• #4   7. sep 2006 ja men nu er det sådan en b motor er ikke nemt at stille på. der er sådan en arm der går ned på ventilen og den styres af en fjeder. så man kan ikke gøre det med skiver som på fx en cbr 600. nogen der kender systemet?

• #5   7. sep 2006 Mikael P: Hvis det er det Knud J mener så er det rigtigt, men jeg læser det som om de skal have en anden justering fordi topstkket er blevet planet.

/
    Jesper

• #6   7. sep 2006 flemming:det lyder meget sandsynligt. jeg er lige flyttet herover. så nu har jeg kun stuen og sovevæelset at skrue. det er ikke den nemeste hehe.

• #7   7. sep 2006 Jesper: Det er muligt, at det er mine jyske aner, der slår igennem på skrift smiley I min ordbog er det at stille eller at justere ventiler det samme. Det er for mig logisk, at hvis du har haft toppen af, så skal de da stilles!

• #8   7. sep 2006 Knud: der er vi ogaå enige, læste bare din første tråd som om planingen har den virkning at ventilerne skal have en anden justering end den efter bogen. Min fejl og en gang flueknepperi.

• #9   7. sep 2006 hej igen
    der er mange goe bud var!
    du har en knast aksel der trykker på en vippearm ikke?
    under den vippearm sider der ventilbrikker. dem kan du løft op med en magnet og skifte efter behov.
    på min og vist også på din kan du trykke vippearmen til side og så komme til brikken.
    hvis du er i tviv så kik forbi jeg har en åben motordu kan sedet på.
    har ventillerne været ude da topstykket blev lavet for så er der nok byttet om på ventilbrikkerne.
    det kan også være din knastkæde der er blevet for lang og strmmeren ikke kan nå mere. mvh flemming
    kawa ruels.

• #10   7. sep 2006 jesper
    du har jo tydeligvis ikke forstand på dette emnet
    har intet med ventilspillerum at gøre når der kommer olie ned til tændrør, derimod kan det være at paraplyerne på ventilerne er blevet hårde med tiden og derfor ikke stopper olien

• #11   7. sep 2006 villy. der tager jeg lige de andre i forsvar. det var svaret på hvorfor de snakker. eller tikker om man vil

Kommentér på:
olie i tændrøret

Annonce